دانلود و خرید کتاب مدیریت موثر بحران شهری سیدخلیل سیدعلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت موثر بحران شهری اثر سیدخلیل سیدعلی پور

کتاب مدیریت موثر بحران شهری

معرفی کتاب مدیریت موثر بحران شهری

کتاب الکترونیکی مدیریت موثر بحران شهری نوشتهٔ سیدخلیل سیدعلی پور و مهسا عموزاده از انتشارات آذرکلک است که می‌توانید آن را از طاقچه دریافت کنید.

درباره کتاب مدیریت مؤثر بحران شهری

کتاب مدیریت مؤثر بحران شهری، به‌منظور مدیریت کارآمد به هنگام سوانح طبیعی نگاشته شده است. رشد بی‌رویه جمعیت و تراکم جمعیت در مناطق شهری باعث شده است که ایجاد مکان امن در مناطق پرجمعیت شهری و مستعد زلزله از مهم‌ترین دغدغه نهادهای مرتبط با بحران شهری باشد. هر چقدر که این مناطق خطرناک‌تر باشند، وظایف نهادهای مدیریت بحران شهری سخت‌تر خواهد بود و باید عواملی را ایجاد کنند که برای عملیات‌های اضطراری آماده باشند؛ مانند نیروی انسانی آموزش‌دیده، نظام ذخیره‌سازی برای مدیریت پشتیبانی، تجهیزات تخصصی عملیات امداد و نجات، تخصیص اعتبارات برای آمادگی سوانح، وضعیت ساختار تشکیلات مناسب از جملهٔ این اقدامات است.

کتاب مدیریت مؤثر بحران شهری به هفت فصل تقسیم می‌شود: فصل اول: مدیریت بحران، مراحل فرایندها، فصل دوم: بحران‌های طبیعی. فصل سوم: برنامه‌ریزی و مدیریت بحران. فصل چهارم: پژوهش‌های مرتبط با مدیریت بحران. فصل پنجم: عوامل مؤثر بر مدیریت بحران شهری. فصل ششم: نگرش‌ها و الگوهای مدیریت بحران و فصل: هفتم نتایج و پیشنهادها.

مدیریت بحران به فرایندی گفته می‌شود که در آن سازمان تلاش می‌کند بحران‌های بالقوه را شناسایی و پیش‌بینی کند تا بتواند با اقدامات پیشگیرانه خسارت‌های ناشی از این بحران‌ها را به حداقل برساند. محققان تمایل دارند که به‌صورت تخصصی روی یکی از اجزای فرایند مدیریت بحران تمرکز کنند که شامل مدیریت بحران، حسابرسی بحران، تیم‌های مدیریت بحران، برنامه‌های مدیریت بحران، آمادگی در مقابل بحران، یادگیری از وقایع ناگوار می‌شود و هر کدام از پژوهشگران به یکی از این اجزا پرداخته است؛ چرا که هر کدام از این فرایند‌ها قسمت مهمی از مدیریت بحران سازمانی هستند. در این کتاب برخی نظریه‌ها الگوها و مدل‌های مطرح شده در زمینة مدیریت بحران شهری را بررسی می‌کند. بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، طوفان معمولاً تأثیرات مخربی بر سکونتگاه‌های انسانی دارد و باعث خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود. هرچند دانشمندان با پیشرفت دانش بشری توانسته‌اند این بلایای طبیعی را پیش‌بینی کنند و پیامدهای ناشی از آن را مورد بررسی قرار دهند؛ اما هنوز هم انسان توانایی جلوگیری از پدیده‌های طبیعی را ندارد و تنها می‌تواند بعد از وقوع این بلایا با استفاده از روش‌های علمی اقدام به تجزیه‌وتحلیل آنها کند. شهرها به‌عنوان یک مکان تجمع برای جمعیت انسانی هم در معرض این بلایای طبیعی هست و باید چاره‌اندیشی‌های جدی جهت کاهش آسیب‌پذیری در شهرها انجام گیرد. رشد بی‌رویه شهرها ضرورت این چاره‌اندیشی‌ها را زیاد کرده است و اگر که به‌درستی این بحران‌ها در مناطق پرجمعیت مورد بررسی قرار نگیرد، ممکن است خسارت‌های ایجاد شده غیرقابل‌جبران باشد.

انتشارات آذر کلک از سال ۱۳۸۸ چاپ و نشر کتاب‌های عمومی را آغاز کرده است و همواره کوشیده تا روش‌های نو و جدید را در زمینة چاپ و تولید آثار علمی و اندیشمندان پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی به کار گیرد.

خواندن کتاب مدیریت مؤثر بحران شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که در حوزهٔ مدیریت بحران فعالیت می‌کنند و دانشجویانی که در این حیطه تحصیل می‌کنند، مفید است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان