دانلود و خرید کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری اثر محسن کلانتری

کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری

گردآورنده:محسن کلانتری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری

کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری نوشتۀ محسن کلانتری است. انتشارات آذرکلک این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری

در کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری، مجموعه پژوهش‌های مرتبط با جغرافیا و تحلیل بزهکاری که به‌صورت مقاله در نشریه‌های علمی و پژوهشی یا همایش‌های معتبر ملی و بین‌المللی منتشر شده، گردآوری شده است. مقالات برگزیده در ۹ بخش از یکدیگر جدا شده‌اند. در بخش نخست مقالات مرتبط با محیط و بزهکاری آورده شده است، در فصل دوم فناوری‌های جغرافیایی و تحلیل بزهکاری مطالعه شده است. تحلیل بزهکاری با استفاده از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی و همچنین تهیۀ نقشه‌های جرم در این فصل بیان شده است. تحلیل فضایی بزهکاری موضوع فصل سوم این کتاب است. شناسایی و تحلیل کانون‌های جرم‌خیز و تحلیل کاربری اراضی و بزهکاری موضوع دو فصل بعدی است. در فصل ششم بزهکاری در بخش مرکزی شهرها و در فصل هفتم بزهکاری در مناطق اسکان غیررسمی مطالعه شده است. پژوهش‌های مرتبط با پیشگیری بزهکاری با طراحی محیطی در فصل هشتم آورده شده است و دیگر پژوهش‌های مرتبط با جغرافیا و تحلیل بزهکاری موضوع فصل نهم این کتاب است.

خواندن کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مقاله و تحلیل نشریه‌های علمی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گزیده مقالات جغرافیا و تحلیل بزهکاری

«متأسفانه میزان ناهنجاری در حوزه‌های شهری بیش از نقاط دیگر کشور است. در این میان تهران به دلیل شرایط خاص فضایی و جغرافیایی دارای بالاترین آمار جرم و جنایت بین شهرهای کشور است از بین زندانیان کشور که در نقاط شهری مرتکب جرم و دستگیر شده‌اند تعداد ۱۱/۷۳ درصد آنها کسانی هستند که در شهر تهران مرتکب یک عمل مجرمانه شده دستگیر سپس شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که تهران با تفاوتی فاحش نسبت به دیگر شهرها، دارای بیشترین میزان جرائم شهری است و بعد از آن شهر مشهد با داشتن ۶/۱۹ درصد زندانیان کشور در مرتبۀ دوم قرار دارد. جرم و جنایت استان تهران طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که زندانیان این استان طی یک دورۀ هشت‌ساله از خردادماه ۱۳۷۲ لغایت خرداد ۱۳۸۰ بالغ بر ۶۷ درصد افزایش‌یافته است اگرچه این رقم با عنایت به رابطۀ مثبت رشد جمعیت و بزهکاری به‌عنوان تابعی از افزایش کمی جمعیت در این استان تلقی، شود لیکن آنچه بسیار اهمیت دارد، نسبت این رشد است که طی این دورۀ زمانی به شکل تصاعدی افزایش‌یافته و رشد جرائم چندین برابر رشد جمعیت بوده است. این مشکل ازیک‌طرف موجب ناامنی دلهره هراس و آشفتگی زندگی شهروندان شده و از طرف دیگر سلامت شهر را به خطر انداخته و موجب می‌شود تا سیستم قضایی و انتظامی کشور بودجه کلانی را صرف کشف، جرم، تعقیب و دستگیری و نگهداری مجرمین، رسیدگی‌های قضایی و مجازات آنها، نماید مضافاً اینکه تجربۀ گذشتۀ کشور و بررسی‌های جهانی به‌خوبی اثبات نموده که صرف تعقیب کیفری و مجازات مجرمین برای مبارزه با تبهکاری اجتماعی کافی نیست و به‌طورقطع تا عوامل جرم در جامعه موجود باشد مبارزه با مجرم به‌عنوان معلول فایده‌ای ندارد. باتوجه‌به اینکه مکان انسان و زمان عناصر مهم ارتکاب جرم هستند، ازاین‌رو با درک صحیح قواعد و منطق مجرمین در انتخاب مکان زمان و نوع رفتار مجرمانه می‌توان نسبت به جلوگیری از وقوع جرائم اقدام نمود این پژوهش سعی دارد تا ضمن بررسی پراکندگی اعمال مجرمانه در محدودۀ جغرافیایی شهر تهران ارتکاب کج رویه‌ای اجتماعی را با شرایط مکانی آن مورد آزمون قرار دهد. ازاین‌رو تحقیق حاضر اهداف زیر را مدنظر قرار می‌دهد.

الف) شناسایی مکان‌های جرم‌خیز تهران یعنی محدوده‌های خاصی از شهر که تعداد زیادی از ناهنجاری‌ها در آن اتفاق می‌افتد.

 ب) ارزیابی شرایط مکانی شهر و حوزه‌های جرم در رفتار و فعالیت‌های مجرمانه و غیرقانونی دست‌اندرکاران امر می‌توانند با شناسایی عوامل مکانی و اتخاذ تدابیر لازم در ازبین‌بردن این علل همت گمارند و به‌تبع آن در کاهش میزان جرائم موفق باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان