دانلود و خرید کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی شیما حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی اثر شیما حسینی

کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی

نویسنده:شیما حسینی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی

کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی نوشتۀ شیما حسینی است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی

امروزه ذهن‌آگاهی یکی از درمان‌های مطرح در جهان است که در شرایط مختلف و برای افراد سالم و بیمار کاربرد دارد، از آن جمله می‌توان به درمان اختلال‌های خودکشی، اختلال اضطرابی، اختلالات روانپزشکی و پرخاشگری اشاره کرد. ازآنجاکه این بیماران باید علاوه بر استرس‌های زندگی روزمره با استرس‌های ناشی از علائم بیماری نیز مقابله کنند که نوسان دارند و غیرقابل‌پیش‌بینی هستند تداخل علائم بیماری با زندگی خانوادگی، تعاملات اجتماعی و سایر وظایف زندگی روزمره این بیماران اجتناب‌ناپذیر است.

در شیوه ذهن آگاهی به افراد آموزش داده می‌شود موقعیت‌ها و افکار را بدون قضاوت، غیر واکنشی و پذیرشی مشاهده کنند. هدف استفاده از تمرین‌های ذهن آگاهی، ایجاد تغییر در رابطه افراد با افکار و رویدادهای استرس‌زا، همراه با کاهش واکنش‌های احساسی و تقویت ارزیابی شناختی است. در نتیجه تمرین‌های ذهن آگاهی باعث می‌شوند فرد پاسخ‌های خودکار و عادتی به تجربه‌های استرس‌زا را کاهش دهد و در طول زمان با پرورش یک بینش درونی و پذیرش بیشتر نسبت به رویدادهای غیرقابل‌تغییر زندگی، نحوه پاسخ به استرس را تغییر دهد.

ذهن آگاهی به منزله قابلیت‌محوری آگاهی، نقشی بنیادین در ایجاد و حفظ جهت‌گیری سازگارانه و انعطاف‌پذیر نسبت به تجربیات هیجانی به عهده دارد. این درمان برای ایجاد رابطه جدید با همه تجارب از جمله هیجانات طراحی شده است. نگه‌داشتن هر تجربه دشوار در آگاهی ذهن‌آگاهانه بدون مقاومت، چارچوبی را که باعث حفظ مشکلات روانی می‌شود متلاشی می‌کند، همچنین، تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که تجربه ذهن آگاهی بیشتری دارند توانایی زیادی در کنترل سلامت هیجانی از طریق آگاهی هیجانی، بیشتر، شناخت پذیرش و توانایی مقابله سازگارانه و بهبود حالت‌های روحی ناخوشایند را دارند.

خواندن کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب در حوزه روان‌شناسی عمومی نوشته است. کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی برای تمامی کسانی که به دنبال دریافت اطلاعات درمورد انواع مشکلات ذهنی و روانی هستند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی

«حالت ذهن انجام دادن

حالت در حال انجام وقتی مطرح می‌شود که ذهن تفاوت‌های بین عقیده فرد در مورد موضوعی که چیست و یا او می‌خواهد چگونه باشد یا نباشد را ثبت می‌کند. اساساً حالت انجام‌دادن با راهبردهای مبتنی بر هدف که فرد در آن مشارکت دارد مرتبط است. وقتی شرکت‌کنندگان در دوئینگ مد قرار دارند ممکن است واقعاً از این موضوع آگاه نباشند. در دوئینگ مد، کارها در حالت خودکار به انجام می‌رسد افکار به ذهن خطور می‌کنند، احساسات و هیجان‌ها ظهور می‌کنند و شما به طور ناخودآگاه به آنها واکنش نشان می‌دهید و کارهایتان را طبق آنها انجام می‌دهید در دوئینگ مد افراد در زمان حال نیستند؛ زیرا به این فکر می‌کنند که در آینده چه رویدادهایی رخ خواهند داد یا اوضاع چگونه باید باشد، یا رویدادهای گذشته را دائم در ذهن خود دوباره پخش می‌کنند. در واقع دوئینگ مد ناآرام‌تر و ناراضی‌تر هستند به نظریات غیرواقعی اکتفا دارند بر دنیای بیرونی تمرکز دارند از تجربه‌های منفی پرهیز می‌کنند هدف - محور هستند.

حالت ذهن بودن بینگ مد ذهن همان چیزی است که ذهن آگاهی تلاش می‌کند پرورش دهد. هدف بینگ مد این است که هر چیزی را همان‌طور که در حال حاضر هست، بپذیرد. برخلاف باور عموم، وقتی دیگر تلاشی برای تغییردادن شرایط نمی‌کنید تغییر خودبه‌خودی روی می‌دهد بینگ مد ذهن همان چیزی است که ذهن‌آگاهی تلاش می‌کند پرورش دهد. هدف بینگ مد این است که هر چیزی را همان‌طور که در حال حاضر هست، بپذیرد. وقتی دیگر تلاشی برای تغییر دادن شرایط نمی‌کنید تغییر خودبه‌خودی روی می‌دهد. بینگ مد ذهنی‌مان چیزی است که ذهن آگاهی تلاش می‌کند پرورش دهد. هدف بینگ مد این است که هر چیزی را همان‌طور که در حال حاضر هست بپذیرد. وقتی دیگر تلاشی برای تغییر دادن شرایط نمی‌کنید تغییر خودبه‌خودی روی می‌دهد کارل یونگ نیز می‌گوید: تا چیزی را نپذیریم نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۸۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان