دانلود و خرید کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS (جلد اول) یان لیو ترجمه محمدکاظم جباری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS (جلد اول) اثر یان لیو

کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS (جلد اول)

نویسنده:یان لیو
ویراستار:ماهرخ رسولی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS (جلد اول)

کتاب الکترونیکی مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه‌ های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سلول های خودکار (جلد اول) نوشته یان لیو با ترجمه محمدکاظم جباری و سیمین احمدی و ویرایش ماهرخ رسولی از انتشارات آذرکلک است. این کتاب دربارهٔ نظام‌های اطلاعات شهری و مدل‌سازی توسعهٔ شهری است.

درباره کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS) و سلول‌های خودکار

کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS) و سلول‌های خودکار دربارهٔ نظام‌های اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) و مدل‌سازی توسعهٔ شهری است. توسعه‌ٔ شهرنشینی و مهاجرت بی‌رویه روستائیان به مناطق شهری باعث شده که نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی کنند. این موضوع مطالعه در زمینه توسعه‌ٔ شهرنشینی تحت شرایط محیطی - جهانی را ضروری کرده و به این منظور مدل‌هایی بر پایه‌ٔ اصول سلول‌های خودکار طراحی شده‌اند و با سرعت در حال گسترش هستند. کتاب، مدل شبیه‌سازی شده‌ای از توسعهٔ شهرنشینی ارائه می‌دهد که بر مبنای اصول سلول‌های خودکار پایه‌گذاری شده است. فضای یک منطقه‌ٔ شهری می‌تواند مثل ترکیبی از تعدادی سلول در نظر گرفته شود. این کتاب شرایطی از مدل‌سازی را به منظور مطالعه‌ٔ توسعه‌ٔ شهری بررسی می‌کند و ضمن معرفی نظریهٔ سلول‌های خودکار توسعهٔ شهری بر مبنای رهیافت سلول‌های خودکار را مورد بررسی قرار می‌دهد و مشکلات ایجاد شده از این طریق شناسایی‌ می‌شوند. در بخشی از کتاب با استناد به مدل‌سازی شهری و کاربرد مدل سلول‌های خودکار، به منظور شبیه‌سازی فرایند شهری مادرشهر  سیدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس شهر سیدنی از لحاظ توسعه‌ی شهری و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و یک سری از داده‌های جغرافیایی به منظور استفاده در مدل سلول‌های خودکار ارائه می گردد. به منظور درک توسعه‌ی شهر سیدنی در یک محیط سلولی از طریق آزمایش و درجه‌ی بندی، تأثیر عوامل مختلف در شهر سیدنی را تخمین می‌زنند. این عوامل شامل ساختار فیزیکی، شبکه‌ٔ حمل‌و‌نقل و برنامه‌ریزی شهری مربوط به مناطق مختلفی می‌شود که به منظور توسعه‌ٔ شهر برنامه‌ریزی شده‌اند. در ادامه گزینه‌هایی برای توسعهٔ شهر سیدنی براساس برنامه‌ریزی‌های گوناگون و شرایط کنترل‌شده برای ۲۵ سال آینده پیش‌بینی می‌گردد و کاربرد این مدل به‌منظور شبیه‌سازی پژوهش‌های آینده تعیین می‌شود.

برخی از فصل‌های کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS) و سلول‌های خودکار:

فصل اول: مقدمه‌ای بر مدل‌سازی توسعه‌ٔ شهری

فصل دوم: سلول‌های خودکار و کاربرد آن در مدل‌سازی شهری

فصل سوم: شکل‌گیری مدل سلول‌های خودکار محدود فازی در توسعه‌ٔ شهری

خواندن کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS) و سلول‌های خودکار را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که علاقه‌مند به فراگیری موضوع نظام‌های اطلاعات جغرافیایی، مباحث شبیه سازی و توسعه شهری هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدل سازی توسعه شهری با استفاده از سامانه ‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS) و سلول‌های خودکار

« با توجه به رشد شهرنشینی در قرن حاضر می‌توان گفت جهان در سده‌ی بیست و یکم دچار شهرنشینی فزاینده‌ای شده است. در سال ۱۹۰۰ تنها ۱۰ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کردند اما هم اکنون بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند. همان گونه که قرن گذشته را قرن انقلاب صنعتی نامیده‌اند، قرن حاضر را هم قرن انقلاب شهری می‌نامند. شهر مهم‌ترین مکان در سلسله مراتب تقسیم بندی سکونتگاه‌های انسانی است. روند گذشته و امروز زندگی نشان می‌دهد شهرهای فردا، جایگاه و اهمیت ویژه و ارزشمندی برای بشر ساکن کره زمین خواهد داشت. شهرها اصولاً گرایش به توسعه و گسترش دارند و آشکارترین شکل این توسعه کالبدی یا فیزیکی است. هرچند توسعه‌ی فیزیکی شهر همیشه توأم با نظام و روندی طبیعی نیست عموماً رشد و گسترش یک شهر در نتیجه‌ی عوامل متعدد کالبدی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی و امنیتی در دوره‌های مختلف تاریخی افت و خیزهایی دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان