دانلود و خرید کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها در زلزله محمدرضا تابش پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها در زلزله اثر محمدرضا تابش پور

کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها در زلزله

انتشارات:نشر بنای دانش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها در زلزله

کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها در زلزله نوشتهٔ محمدرضا تابش پور را نشر بنای دانش به چاپ رسانده است. این کتاب به شرح انواع شکست در سازه‌های مختلف در هنگام زلزله می‌پردازد.

درباره کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها

 مطالعهٔ آسیب‌شناسانه زلزله در کشور ایران به‌عنوان یکی از کشورهای زلزله‌خیز از اهمیتی دوچندان برخوردار است. زیرا این امکان را برای مدیران بحران و مهندسان سازه فراهم می‌آورد تا با درک رفتار زلزله و شناخت الگوهای آن، دست به بنا کردن ساختمان‌هایی بزنند که کم‌ترین میزان خسارت و بالطبع کاهش تلفات جانی و مالی را در پی خواهد داشت. محمدرضا تابش پور در کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها در زلزله در ۱۹ فصل و با تکیه بر مشاهدات و تحقیقات میدانی زلزلهٔ سرپل‌ذهاب سال ۹۶، به بررسی انواع شکست و ترک در سازه‌های مختلف پرداخته است. این کتاب در کنار تصاویر و نمودارها به گویا شدن هرچه بیشتر منظور نویسنده کمک کرده است.

خواندن کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های مهندسی عمران و مهندسی راه و ساختمان، مدیران شهری و نیز علاقه‌مندان به زمین‌شناسی و درک الگوهای رفتاری زلزله از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب بررسی تحلیلی مودهای شکست سازه ها

«با توجه به عکس‌های هوایی سرپل‌ذهاب مشاهده می‌شود براساس خیابان‌بندی شهر، کشیدگی اغلب ساختمان‌ها در دو امتداد عمودبرهم هستند. توجه به این موضوع در تحلیل رفتار ساختمان‌های آسیب‌دیده بسیارمهم است. در برخی ساختمان‌ها که کشیدگی در امتداد زلزله بوده است. با توجه به این‌که امتداد قوی ساختمان هم‌امتداد زلزله بوده است، آسیبی در این امتداد وارد نشده و یا آسیب‌ها مختصر بوده است. در برخی از این ساختمان‌ها، دیوارهای امتداد عمود به‌صورت برون‌صفحه دچار شکست شده‌اند. در برخی دیگر که عمدتاً ساختمان‌های فولادی بوده‌اند به دلیل ضعف سیستم مهاربند هم‌محور و یا برون‌محور سازه دچار شکست و تغییر مکان جدی گردیده و اگر دیوارهای پرکننده در باربری جانبی مشارکت نداشتند، فروریزش ساختمان محتمل می‌بود.در ساختمان‌های که کشیدگی عمود بر امتداد زلزله بوده است. به دلیل ضعف سیستم سازه‌ها در این امتداد و کمبود دیوارها به دلیل نمای ساختمان، ساختمان آسیب‌پذیرتر عمل می‌کند.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

حجم

۵۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

قیمت:
۲۹۰,۰۰۰
تومان