دانلود و خرید کتاب حقوق کودک غلامرضا پیوندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حقوق کودک

کتاب حقوق کودک نوشتهٔ غلامرضا پیوندی است و سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حقوق کودک

کتاب حقوق کودک تلاشی در جهت پاسخ به یکی از دغدغه‌های مهم در موضوع کودکان است: کودکان از چه حقوقی برخوردارند و سازو کار مناسب، از نظر مقررات، برای حمایت از این حقوق و برقراری آن‌ها کدام است؟ همچنین تلاش بر این بوده است که به این بحث مهم و حساس به صورت تطبیقی نگاه شود: از منظر حقوق اسلام، اسناد بین‌المللی، حقوق موضوعه ایران و همچنین حقوق برخی کشورها.

مباحث کتاب حقوق کودک در دو بخش آمده است. بخش اول دو فصل دارد و فصل اول، دو مبحث. در مبحث اول، مباحث کلی و تعریف مفاهیم مهم بحث، از جمله مفهوم حقوق کودک و مفهوم کودکی و تبیین دوره کودکی (آغاز و پایان آن) و مباحث رشد و بلوغ مطرح شده است. در محث دوم، از منظری تاریخی، وضعیت کودکان و همچنین حقوق کودک در گذشته و حال و در جهان، ایران و اسلام تشریح شده است. فصل دوم نیز دو مبحث دارد: ابتدا، مبانی عام و اختصاصی حقوق کودک بررسی شده است و سپس در مبحث روش‌شناسی، دیدگاه‌های مختلف مطالعه و بررسی شده‌اند.

بخش دوم کتاب نیز حاوی دو فصل است: در فصل اول، حقوق کودک قبل از تولد و همچنین زمینه‌های شکل‌گیری آن تحلیل شده است. این مسائل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دوران بعد از تولد کودک مربوط می‌شود و برای آینده کودک اهمیت بسیار دارد. در نهایت، در فصل دوم از بخش دوم، سه مبحث پیش‌بینی شده است: مبحث اول به حقوق مدنی کودکان، بعد از تولد تا پایان دوران کودکی، اختصاص دارد: حق بر نام، حق بر رضاع، حق بر حضانت، ولایت و قیمومیت و … . در مبحث دوم، حقوق اجتماعی و فرهنگی و سیاسی کودکان، مانند تابعیت و ملیت، حق برخورداری از آزادی، حق بر آموزش و تربیت و پرورش و … مطالعه و بررسی شده است. در پایان، در مبحث سوم، وضعیت کودکان خاص و کودکان دارای وضعیت‌های خاص بررسی شده است.

خواندن کتاب حقوق کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزهٔ کودک پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۴ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان