دانلود و خرید کتاب اختلاف درمان دارد محمد گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلاف درمان دارد اثر محمد گودرزی

کتاب اختلاف درمان دارد

نویسنده:محمد گودرزی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلاف درمان دارد

کتاب اختلاف درمان دارد نوشتۀ محمد گودرزی و ویراستاری الهام منوچهری نسب است. این کتاب را انتشارات آذرفر منتشر کرده است. هدف از نوشتن این کتاب شناخت خانواده، علت‌های اختلاف، راه‌های پیشگیری و درمان این اختلافات است. در این کتاب از نظریه‌ها و دیدگاه روان‌شناسان، علما و متخصصین استفاده شده است.

درباره کتاب اختلاف درمان دارد

اولویت اصلی جامعه ابتدا باید موضوع خانواده و رسیدگی به آن باشد و بعد مسائل دیگر، زیرا همه موضوعات یک کشور اعم از فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... زمانی می‌توانند به طور صحیح اجرا شوند که مجری این امورات افراد پاک و درستکاری باشند. موضوع خانواده به‌عنوان رکن اصلی و ریشه‌ای برای همه مسائل دیگر جامعه است.

خانواده، همیشه در معرض آسیب‌ها و خطراتی مانند هجوم فرهنگ‌های غلط و غیرانسانی قرار گرفته است. به‌طوری‌که بعضی از این فرهنگ‌ها، توانسته آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به خانواده وارد کند و باعث فروپاشی این نهاد ارزشمند شود. جامعه موفق جامعه‌ای است که بتواند خانواده‌های سالم و پاک تشکیل دهد. امروزه کشورهایی که از لحاظ فرهنگ، علم و صنعت پیشرفت کرده‌اند، مطمئناً یکی از علت‌های اصلی این پیشرفت‌ها توجه ویژه‌ای بوده که به مسئلۀ خانواده داشته‌اند و همچنین کشورهایی که بیشترین آمار رذایل اخلاقی را دارند به‌خاطر عدم توجه کافی نسبت به خانواده و مدیریت صحیح آن بوده است.

یکی از عواملی که باعث فروپاشی خانواده‌های شود، اختلافات حاد اعضای خانواده با همدیگر و عدم درمان به‌موقع آن است. اختلافاتی که ممکن است بر سر موضوعات و علت‌های مختلفی باشد که زوجین نسبت به این علت‌ها آگاهی و شناخت کافی نداشته باشند و همین عدم آگاهی، باعث می‌شود که خانواده‌ها نتوانند از به‌وجودآمدن اختلافات جلوگیری کنند و یا در صورت شکل‌گرفتن اختلاف، از درمان آن عاجز باشند.

خواندن کتاب اختلاف درمان دارد را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌هایی با محوریت خانواده و ازدواج مناسب است.

بخشی از کتاب اختلاف درمان دارد

«در اسلام به همان اندازه که ازدواج و تشکیل خانواده دارای اهمیت و آثار فراوانی است به همان اندازه نیز تجرد و مجرد ماندن امری ناشایست و مورد نکوهش قرار گرفته است و دارای آثار منفی و بسیار خطرناکی از لحاظ دنیوی و اخروی است.

در روایتی نقل شده است مردی به حضور امام باقر علیه‌السلام شرفیاب شد امام از آن شخص پرسید: زن داری؟ گفت نه حضرت فرمود: من دوست ندارم همه دنیا را داشته باشم؛ ولی یک شب مجرد زندگی کنم. سپس حضرت در ادامه: فرمود: دو رکعت نماز مرد متأهل بافضیلت‌تر از مرد عزب و مجردی که شب را با عبادت به صبح رساند و روز را روزه بدارد. آنگاه حضرت هفت دینار به آن مرد داد و فرمود: «این پول را صرف ازدواج کن.»

نکتۀ بسیار مهمی که در برخورد حضرت با آن جوان مجرد وجود دارد این است که حضرت فقط با کلماتش آن شخص را سفارش به امر ازدواج نکرد؛ بلکه علاوه بر سفارش‌کردن مبلغی هم برای کمک به ازدواج و تشکیل خانواده به او داد این نوع برخورد حضرت نشان می‌دهد که در هر جامعه‌ای برای تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده علاوه بر کارهای فرهنگی و تبلیغاتی کلامی و نوشتاری باید از لحاظ مالی هم کمک شایسته‌ای برای این امر مقدس صورت بگیرد و صرفاً فقط جنبۀ تبلیغات و کار فرهنگی نباشد.

خانواده از دیدگاه روان‌شناسان

روان‌شناسان دررابطه‌با خانواده و نقش آن در اجتماع نظریات فراوانی دارند برای مثال «سالوادور مینوچین» یکی از روان‌شناسان اهل کشور آرژانتین که تقریباً ساختار خانواده‌درمانی را توسعه داده، دررابطه‌با خانواده این طور بیان می‌کند: خانواده یک گروه خویشاوندی است که مسئولیت اصلی در اجتماعی‌کردن فرزندان و برآوردن برخی از نیازهای بنیادی دیگر جامعه را به عهده دارد، خانواده شامل گروهی از افراد است که از راه خونی زناشویی یا فرزندپذیری با یکدیگر ارتباط می‌یابند و طی یک دوره زمانی نامشخص با هم زندگی می‌کنند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه