دانلود و خرید کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم چالمرز جانسون ترجمه محسن محمدی ایوانکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم اثر چالمرز جانسون

کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم

معرفی کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم

کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم نوشتهٔ چالمرز جانسون و دنیل اوکیتومو و ترجمهٔ محسن محمدی ایوانکی است. انتشارات چاپ و نشر بازرگانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم

کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم به ما گفته است که ژاپن با وجود ویرانی‌های فراوان حاصل از جنگ‌های جهانی، به‌فاصلهٔ تنها ۳ دهه پس از جنگ جهانی دوم به دومین اقتصاد جهان سرمایه‌داری تبدیل شد. مسیر توسعهٔ اقتصادی این کشور، مورد توجه اندیشمندان مختلف قرار گرفته است. درمورد چگونگی توسعهٔ ژاپن در میان اندیشمندان جنگ، روایت‌هایی وجود دارد. به نظر می‌رسد دولت توسعه‌گرای ژاپن، مجری سیاست صنعتی انتخابی و هدفمند در این کشور بوده و همین موضوع توضیح‌دهندهٔ توسعهٔ این کشور است. وزارت تجارت بین‌الملل و صنعت (MITI) که در سال ۱۹۴۹ میلادی و در اولین سال‌های پس از جنگ تأسیس شده است، نهاد متولی توسعهٔ صنعتی ژاپن یا به‌تعبیر نویسنده‌های این کتاب، آژانس راهبر این کشور بوده و نقش محوری آن قابل‌انکار نیست. وزارت تجارت بین‌الملل و صنعت، از میزان بهینهٔ مداخله در اقتصاد آگاهی داشت و در دورهٔ بازسازی که به‌واسطهٔ ویرانی نیاز به مداخلات بیشتر بود، بالاترین سطح مداخله را داشت و هر چه از بازسازی فاصله گرفته شد، سطح مداخلات این نهاد کاهش یافت.

کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم نوشتهٔ چالمرز جانسون و دنیل اوکیتومو، نگاهی تاریخی به توسعهٔ اقتصادی ژاپن انداخته و سپس درمورد تاریخ اقتصادی ژاپن، واردات و جذب فناوری، اقتصاد ژاپن پس از جنگ جهانی دوم، سیاست صنعتی ژاپن و نقش محوری MITI پس از جنگ جهانی دوم، توسعهٔ ژاپن پس از جنگ جهانی دوم، سیاست تخصیص ارز در ژاپن پس از جنگ، چارچوب نهادی و عملکرد آن، موفقیت‌ها و شکست‌های MITI در کنترل واردات فناوری ژاپن و... سخن گفته است. این اثر در پایان پاسخ این پرسش را داده است که آیا تجربهٔ ژاپن، قابلیت تکرار برای کشورهای در حال توسعهٔ کنونی همچون ایران را دارد؟

خواندن کتاب MITI و توسعه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تجربه‌های توسعه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

قیمت:
۱۷۵,۵۰۰
تومان