دانلود و خرید کتاب مرتعکاری در شوره زار ای. جی. بارت لنارد ترجمه محمد جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مرتعکاری در شوره زار

کتاب مرتعکاری در شوره زار نوشتهٔ ای. جی. بارت لنارد و ترجمهٔ محمد جعفری و محمدرضا جوادی و فریناز همدانیان و مهدی قربانی است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مرتعکاری در شوره زار

شوره‌زارها نواحی وسیع و مسطحی در خشکی‌ها هستند که زمانی بستر دریاچه ای بوده‌اند. شوره‌زارها با نمک و سایر مواد معدنی پوشیده شده‌اند و به خاطر وجود نمک، اغلب سفید به نظر می‌رسند. شوره‌زارها معمولاً در بیابان‌ها و دیگر مکان‌های خشک و در جاهایی که بدنه‌های بزرگ آبی در طول بیش از هزاران سال خشک شده‌اند و نمک و دیگر مواد معدنی از خود باقی گذاشته‌اند تشکیل شده‌اند. شوره‌زارها در سراسر جهان وجود دارند.

علاوه بر حوضه‌های محصور در خشکی و شرایط آب و هوایی خشک، نمک و مواد معدنی دیگر نیز باید در دریاچه‌ها وجود داشته باشد تا شوره‌زارها تشکیل شوند. همه بدنه‌های آبی حاوی مقادیر متنوعی از مواد معدنی حل‌‌‌‌‌شده هستند. وقتی دریاچه‌ها در نتیجه هزاران سال تبخیر خشک می‌شوند، مواد معدنی جامد می‌شوند و در جایی که زمانی دریاچه وجود داشته رها می‌شوند. کلسیت و گچ از جمله مواد معدنی‌ای هستند که در آب‌ها یافت می‌شوند. اما نمک‌ها، بیشتر نمک طعام با غلظت‌های زیاد، تنها در برخی از بدنه‌های آبی یافت می‌شود. در مکان‌هایی که در آنها نمک طعام و دیگر نمک‌ها به وفور یافت می‌شود در نهایت نمکزار تشکیل می‌شود.

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن کتاب مرتعکاری در شوره زار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب مرتعکاری در شوره زار به عنوان کتاب درسی برای برخی دروس دانشگاهی نظیر احیای مناطق خشک و بیابانی و مرتعداری پیشرفته، خاک‌های شور و سدیمی و اصلاح و احیای مراتع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

حجم

۳۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان