دانلود و خرید کتاب داستان توکیو یاسوجیرو اوزو ترجمه منیژه اذکایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان توکیو اثر یاسوجیرو اوزو

کتاب داستان توکیو

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب داستان توکیو

کتاب داستان توکیو نوشتهٔ یاسوجیرو اوزو و کوگو نودا و ترجمهٔ منیژه اذکایی است. انتشارات نیلوفر این فیلم‌نامهٔ مشهور را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب داستان توکیو

کتاب داستان توکیو فیلم‌نامه‌ای به قلم یاسوجیرو اوزو و کوگی نوادا است که اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. یاسوجیرو اوزو معمولاً برای نوشتن فیلم‌نامه‌هایش با کوگی نودا همکاری می‌کرد. نودا بیشتر به‌خاطر همکاری‌اش با یاسوجیرو شناخته می‌‎شود. این ۲ در نوشتن فیلم‌نامه‌ٔ داستان توکیو نیز با هم همکاری کرده‌اند. این فیلم از برترین فیلم‌های تاریخ است و شاهکار اوزو محسوب می‌شود. این فیلم که در سال ۱۹۵۳ اکران شد، با فیلم‌های هالیوودی آن زمان متفاوت بود و تأثیر عمیقی بر سینمای جهان گذاشت. داستان توکیو فیلمی درباره‌ٔ روابط خانوادگی است که به‌دور از شعار، زوال کانون خانواده را بررسی می‌کند. زن و شوهری پیر که صنعتی‌شدن جهان هیچ تأثیری روی زندگی آن‌ها نگذاشته است، شخصیت‌های اصلی این فیلم‌نامه‌ هستند. این ۲ نفر با هیجانی وصف‌ناشدنی خانه‌شان را به مقصد توکیو ترک می‌کنند تا فرزندانشان را ملاقات کنند. فرزندان‌ آن‌ها همه مشغله دارند و نمی‌توانند برای دیدن والدینشان زمان بگذارند. تنها عروسشان آن‌ها را به‌گرمی می‌پذیرد.

خواندن کتاب داستان توکیو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی ژاپن و قالب فیلم‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یاسوجیرو اوزو

یاسوجیرو اوزو در ۱۲ دسامبر ۱۹۰۳ به دنیا آمد و در ۱۲ دسامبر ۱۹۶۳ درگذشت. او کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ژاپنی‌تبار بود که در ساخت فیلم‌هایش روشی متمایز با ساختار هالیوودی را پیش گرفته بود؛ مانند عدم‌پیروی از خط فرضی ۱۸۰ درجه، یا کنش فرضی در تدوین، یا استفاده از ساختار روایی خاصی که متمایز با هالیوود بود. یاسوجیرو اوزو از کارگردانان قدیمی و بسیار نامدار است. او زمانی کارش را شروع کرد که سینما هنوز صامت بود. اوزو در دوران فعالیتش بیش از ۵۳ فیلم ساخت. فیلم‌های اولیه‌ٔ او بیشتر در ژانر کمدی بود و او از دهه‌ٔ ۱۹۳۰ میلادی، شروع به ساخت فیلم‌های جدی‌تر کرد. اوزو معمولاً در فیلم‌هایش خانواده و ازدواج را از زاویه‌دید خود نشان می‌داد. او به‌ویژه به بررسی ارتباط میان نسل‌های مختلف بسیار علاقه‌مند بود. یاسوجیرو اوزو در تمام دنیا کارگردانی شناخته‌شده و تأثیرگذار است. در سال ۲۰۱۲ به انتخاب ۳۵۸ فیلم‌ساز و کارگردان، اوزو سومین کارگردان برتر جهان و فیلم داستان توکیو برترین فیلم جهان انتخاب شد.

بخشی از کتاب داستان توکیو

«اوزو همان‌گونه که دانسته و حساب‌شده از تعداد محدودی ابزارهای فیلم‌سازی استفاده می‌کرد تعمداً فقط ذخیرهٔ اندکی از ابزارهای نمایشی را نیز بارها و بارها به کار می‌بُرد. این ابزارها همان است که بافتِ مثلاً داستان توکیو را می‌سازد و در بسیاری فیلم‌های دیگر وی نیز به چشم می‌خورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۵۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان