دانلود و خرید کتاب خاطرات تاج الملوک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات تاج الملوک اثر مصطفی اسلامیه

کتاب خاطرات تاج الملوک

گردآورنده:مصطفی اسلامیه
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خاطرات تاج الملوک

کتاب خاطرات تاج الملوک ویراستهٔ مصطفی اسلامیه است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی گفت‌وگوهای «ملیحه خسروداد»، «تورج انصاری» و «محمودعلی باتمانقلیچ» با همسر دوم رضاشاه پهلوی و مادر محمدرضاشاه پهلوی است.

درباره کتاب خاطرات تاج الملوک

کتاب خاطرات تاج الملوک با پیش‌گفتاری پیرامون جنبش اعتراضی مردم ایران علیه خوکامگی و استبداد رژیم پهلوی دوم آغاز شده است. حاصل این جنبش یکی این بود که بسیاری از وابستگان به رژیم و نیز خویشان درجه‌یک پادشاه از ایران رفتند. جمعی از شیفتگان تاریخ معاصر ایران‌زمین بودند که در سال ۱۳۵۷ «بنیاد تاریخ شفاهی ایران» را در لندن پایه‌گذاری کردند. این بنیاد با هدف تولید صدا و تصاویری از گفته‌های رجال اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی عصر پهلوی، به گردآوری اسناد تاریخ معاصر ایران پرداخته است. یکی از خروجی‌های این بنیاد «خاطرات تاج‌الملوک» بوده است.

کتاب حاضر حاصل بیش از ۳۵ جلسهٔ گوناگونِ گفت‌وشنود با تاج‌الملوک است؛ همسر دوم رضاشاه پهلوی و مادر محمدرضاشاه پهلوی. این کتاب حاوی نکاتی دربارهٔ خاندان پهلوی، مناسبات آن‌ها با یکدیگر و موضوعاتی پیرامون اوضاع سیاسی و اجتماعی یک قرن اخیر ایران و ایرانیان است. مادر آخرین پادشاه ایران در این کتاب، ۶ دهه زندگی در خاندان پهلوی را به تصویر کشیده و اطلاعات ارزشمندی از اشخاص، رویدادها و ارتباطات گوناگون (آشنایی و ازدواج با رضاشاه، دکتر محمد مصدق، کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹، ارتباط با قوام‌السلطنه، مسائل خصوصی رضاشاه، نخستین سقوط هواپیما در کشور، اشغال ایران توسط متفقین، تبعید رضاشاه، روابط فرزندانش و ازدواج‌های محمدرضا پهلوی) به دست ‌داده که می‌تواند نقش اساسی در گشودن گره‌های کور تاریخ معاصر ایران داشته باشد.

کتاب خاطرات تاج الملوک نخستین‌بار در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است.

خواندن کتاب خاطرات تاج الملوک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران در قالب گفت‌وگو پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خاطرات تاج الملوک

«تیمورتاش طی سفرش در آلمان، ایتالیا و فرانسه مذاکرات خود را به‌خوبی انجام داد و در راه بازگشت به ایران، چند روزی در مسکو توقف کرد و با مقامات شوروی وارد مذاکره شد. اما وقتی به تهران بازمی‌گشت کیف حاوی اسناد و مدارک‌اش در قطار به سرقت رفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان