دانلود و خرید کتاب ایران سرزمین مقدس گور ویدال ترجمه فریدون مجلسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایران سرزمین مقدس اثر گور ویدال

کتاب ایران سرزمین مقدس

نویسنده:گور ویدال
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ایران سرزمین مقدس

کتاب ایران سرزمین مقدس نوشتهٔ گور ویدال و ترجمهٔ فریدون مجلسی است. انتشارات نیلوفر این رمان تاریخی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ایران سرزمین مقدس

کتاب ایران سرزمین مقدس پرفروش‌ترین کتاب درمورد امپراتور روم در قرن چهارم است که تلاش بسیاری برای جلوگیری از گسترش مسیحیت داشت. این کتاب به‌طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین رمان‌های تاریخی گور ویدال در نظر گرفته شده است. در این رمان، «یولیان مرتد» برادرزادهٔ «کنستانتین کبیر»، یکی از درخشان‌ترین و درعین‌حال کوتاه‌ترین چراغ‌ها در تاریخ امپراتوری روم است. او که یک نابغهٔ نظامی در سطح «ژولیوس سزار» و «اسکندر مقدونی» است، یک مقاله‌نویس برازنده و متقاعد‌کننده و فیلسوفی متعهد به پرستش خدایان هلنیسم بوده است. او درگیر یک جنگ فکری شدید با مسیحیت شد که باعث قتل او در ۳۰سالگی شد (آن هم تنها ۴ سال پس از سلطنت درخشان انسانی و دلسوزانهٔ او). کتاب ایران سرزمین مقدس رمانی شگفت‌انگیز، تخیلی و روشن‌فکرانه از دوران باستان کلاسیک، شور و نشاط مذهبی و سیاسی یک عصر ناامید را به تصویر می‌کشد و میراث یک فرمانروای پرشور را با شوخ‌طبعی و قدرت بازیابی می‌کند.

ازآنجاکه زمان سرنگونی یک رژیم سیاسی هنگامی فرا می‌رسد که کارگردانانش ایمان خود را نسبت به مبانی آرمانی و عقیدتیشان (که به آنان مشروعیت می‌بخشد و وسیلۀ اعتبار و برخورداریشان از حمایت عمومی است) از دست بدهند، بی‌آنکه مبانی اعتقادی نوینی را جانشین آن کنند،بنابراین کنستانتین برای بقای خود ترجیح داد اعتقاد تازه و پویایی را که روبه‌گسترش بود، بپذیرد و برای برخورداری از حمایت سیاسی مردم به کاهنان نوین روی آورد. کتاب حاضر، برای خوانندۀ ایرانی جذابیتی ویژه دارد؛ زیرا یولیانوس به اسرار میترا و عرفان ایرانی می‌گرود و درعین‌حال که این را «سرزمین مقدس» می‌نامد، برای جهان‌گشایی و فرمان‌روایی بر جهان به‌تقلید از اسکندر راهی ایران می‌شود و به جنگ شاپور که پیش از او امپراتوری چون کنستانتین و کنستانتیوس را به‌جای خود نشانده بود، در پایان میانسالی و آغاز کهولت خود را با یک دشمن میترایی سلحشور و جوان مواجه می‌بیند و برای شکست دشمن متحمل مشتقات و رنج‌های فراوان می‌شود.

خواندن کتاب ایران سرزمین مقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر امریکا و قالب رمان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گور ویدال

یوجین لوتر گور ویدال (Eugene Luther Gore Vidal) در۳ اکتبر ۱۹۲۵ به دنیا آمد و در ۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۲ درگذشت. او از رمان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان معروف آمریکایی و فعال سیاسی بود. ویدال با نام یوجین لوتر گور ویدال در وست پوینت نیویورک به دنیا آمد. او تنها فرزند یوجین لوتر ویدال و نینا گور بود. او پس از خدمت در ارتش در جنگ جهانی دوم، اولین رمان خود را با نام «ویلی‌وا» در سال ۱۹۴۶ منتشر کرد که روایت واکنش‌های مسافران یک هواپیما در توفانی سهمگین بود. او در دوران فعالیت خود ۲۵ رمان و بیش از ۲۰۰ مقاله و چندین نمایشنامه خلق کرد. رمان سوم ویدال «شهرها و ستون‌ها»، یکی از اولین رمان‌های آمریکایی بود که آشکارا سخن از هم‌جنس‌گرایی گفت و به‌همین‌دلیل نقادان محافظه‌کار را به‌شدت خشمگین کرد. ویدال همواره عبارت‌های هم‌جنس‌گرا و هم‌جنس‌گرایی را رد می‌کرد و معتقد بود که بیشتر مردم بالقوه پان‌سکسوال هستند. او مقاله‌نویس مشهوری نیز بود و برای نیویورکر، New York Review of Books و Esquire مقاله می‌نوشت. از طریق مقالات و حضور رسانه‌ای، ویدال روابط خارجی آمریکا را نقد می‌کرد.

ویدال یکی از جنجالی‌ترین نویسندگان معاصر است. او را وجدان بیدار جامعهٔ آمریکا خوانده‌اند. او از منتقدان سرسخت مک‌کارتیسم و جنگ‌طلبی‌های جورج بوش محسوب می‌شد. مهم‌ترین شاهکار حماسی او رمان «آفرینش» است. او در فیلم «گاتاکا» نیز نقش آفرینی کرده است. گور ویدال آشنا و شیفتهٔ فرهنگ و پیشینهٔ ایران‌زمین بود. او در رمان «آفرینش» شخصیتی داستانی به نام کورش سپیتما، دیپلمات پارسی، را در ۲۵۰۰ سال پیش روایت می‌کند و رمان «ایران سرزمین مقدس (یولیانوس)» او هم روایتگر کشمکش نهایی میان مهرپرستی و مسیحیت در دوران یولیانوس و سرانجام لشکرکشی یولیانوس به ایران و شکست و قتل او به‌وسیلهٔ شاپور دوم ساسانی است.

درباره فریدون مجلسی

فریدون مجلسی در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. او دیپلمات بود. با وقوع انقلاب ١٣٥٧ از وزارت امور خارجه بازخرید اجباری شد و به بخش خصوصی رفت، اما او که در سر سودای نوشتن داشت، این خط را رها نکرد. ده‌ها کتاب حاصل ترجمه‌ها و نوشته‌های اوست. او چندسالی است که ترجمه را نیز رها کرده و وقتش را صرف نوشتن می‌کند.

بخشی از کتاب ایران سرزمین مقدس

««چرا؟»

«زیرا خدا یکی است. بنا به تعریف واحد است. همان‌طور که پرسبیتر آریوس در شورای نیکائیا عقیده داشت نمی‌شود خدا متعدد باشد.»»

مقابله با بیماری های قارچی توسط ترکیب نانوذره سیلیس و نانوژل کیتوزان
امیر زارعی
مرزهای غربی ایران صفوی
بهروز گودرزی
موفقیت و انرژی مثبت
شیرین جواهریان
تعامل موسیقی و معماری در طراحی خانه‌ی موسیقی
سمیرا ابراهیمی
روش تحقیق در بیومکانیک
گوردن رابرتسون
نگاهت کودتا می‌کند در من
ونوشه اندرخور
انتهای راهرو
احمد مهرابی
از ناکجا
کریس نیلر بالستور
نمایش‌نامه‌های آسان؛ آخرین تابلو (جلد بیست و سوم)
حسن دولت آبادی
تمرین قدرتی برای مردان
پائول کالینز
بانوی بانوان جهان
علی دوانی
تاثیر جهانی شدن بر مدیریت کسب و کار
راجر کارترایت
کار
غلامرضا لایقی
دخترم چادر نمی پوشد!
سیده زهرا موسوی
ببین به کجا ختم می شوی
حسام‌الدین جاویدنیا
پیاده سازی و مدیریت شبکه های LTE سازمانی
سیدمهدی فقیه ایمانی
ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی)
سیدمحمد عباس‌زادگان
روانپزشکی کودکان ـ فصل ۹ - ۲ تا ۱۳ - ۲
مهشید ناصری سینکی
صنعت کارت و پرداخت
آجای کومار
ریکی ریکوتا و موش آهنی خفن (کتاب دوم)
دیو پیلکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸۶ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸۶ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
تومان