دانلود و خرید کتاب حجاب، فریاد خاموش فطرت علی بابایی خورزوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حجاب، فریاد خاموش فطرت

کتاب حجاب، فریاد خاموش فطرت نوشتهٔ علی بابایی خورزوقی و مجتبی بابایی خورزوقی و اکرم ترک است و نشر دارخوین آن را منتشر کرده است. بحران معرفتی غرب نسبت به حجاب در این کتاب توضیح داده شده است.

درباره کتاب حجاب، فریاد خاموش فطرت

پوشش بانوان از مسائل مهمی است که از جنبه‌های گوناگون قابل بررسی و ملاحظه است. آفرینش لباس و پوشش به تناسب ویژگی‌های جسمی و روحی بشر و روی‌آوردن فطری انسان به آن یکی از نعمت‌ها و هدایای الهی محسوب می‌شود و دین اسلام به این امر توجه ویژه‌ای داشته است. قرآن کریم برهنگی و کنارگذاشتن لباس را به عنوان دامی که شیطان آن را در مسیر انسان گسترانده است، معرفی کرده و آن را مخالف فطرت بشر می‌داند. بنابراین، متداول بودن حجاب در میان ملل گوناگون با آنکه دارای عقاید، مذاهب و شرایط جغرافیایی متفاوتی بوده‌اند، نشانگر آن است که تمایل به پوشش و حجاب از فطرت درونی انسان سرچشمه می‌گیرد، نه از تمدن، فرهنگ یا عقاید مذهبی. تمام کسانی که زندگی بشر و تحوّلات آن را مورد ارزیابی قرار داده‌اند، تصدیق کرده‌اند که انسان از همان آغاز پیدایش، کوشیده تا پوشش مناسبی برای خود تهیه کند. به گواهی تاریخ، در اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان، حجاب در بین زنان معمول بوده، هرچند در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های زیادی طی کرده و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان و یا متنفذان مذهبی، شدت و ضعف یافته، ولی هیچ‌گاه به‌طور کامل از بین نرفته است.

حجاب و پوشش مسئله‌ای انسانی است که شخصیت انسان را تضمین می‌کند و میل به آن ریشه در فطرت دارد و برای تأمین سلامت فرد و جامعه، از کمال اهمیت برخوردار است. رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است و هرچه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده می‌شود. نهادینه شدن این موضوع فطری در خانواده، به‌عنوان جامعه کوچک اجتماع، موجب افزایش کرامت و استحکام خانواده ها می‌شود.

ارتباط آزاد زنان و مردان و برداشتن قیودی مانند حجاب، نه تنها فساد جنسی را کاهش نمی‌دهد، بلکه به گواهی آمار، در کشورهای غربی و آفریقایی، این اختلاط بی حد و مرز به معضل و بحران تبدیل شده است. برداشتن قید و بندها، عشق واقعی را می‌میراند و هرزگی، بی بندوباری و تنوع‌طلبی را در افراد افزایش می‌دهد و سبب انحرافات مختلف جنسی می‌شود. از این رو، رعایت حجاب ارزش‌گذاردن به زن و نوعی تکریم به اوست، نه دلیل بر نقص وجود او. زن با رعایت حجاب، از آلودگی مصون می‌ماند، زیرا زمینه هرگونه سوء استفاده از او منتفی می‌گردد.

خلاصه اینکه زن با عنصر حجاب، نه تنها به تهذیب، تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم می سازد، بلکه باعث گسترش روزافزون امنیّت اجتماعی و ایجاد زمینه ای جهت رشد معنوی مردان می‌گردد. حجاب یک هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است تا در سایهٔ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند. ثمره حجاب شناخته شدن جایگاه واقعی زن به عنوان انسانی با ویژگی‌های خاص خود است که این شناخته شدن، به برکت حجاب پدیدار می‌شود. حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان دارد، از این رو بی‌توجهی به مسئله‌ی حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست. حفظ حجاب در بخش خانوادگی استواری آن را در پی داشته و کانون خانواده را استحکام می‌بخشد، چنانچه سلامت روان و رسیدن به آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو حجاب محقق می‌گردد.

خواندن کتاب حجاب، فریاد خاموش فطرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ حجاب پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۹ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۹ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان