دانلود و خرید کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ای علت‌ها آیت الله فیروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ای علت‌ها اثر آیت الله فیروزی

کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ای علت‌ها

معرفی کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ای علت‌ها

کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی نوشتۀ آیت الله فیروزی است. این کتاب را انتشارات دانش بنیان مهر منتشر کرده است.

درباره کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ ای علت‌ ها

عدالت‌خواهی از اهداف بلند انقلاب ۱۳۵۷ است؛ تا جایی که به تعبیر رهبران جمهوری اسلامیْ تأمین عدالتْ موضوع اساسی انقلاب ۱۳۵۷ بوده است. بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی را می‌توان مانیفست انقلاب اسلامی در آستانۀ ورود به دهۀ پنجم انقلاب اسلامی دانست که نقشۀ راه انقلاب اسلامی به حساب می‌آید و تمسک به آن می‌تواند چراغ راه آیندهٔ کشور باشد. کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ ای علت‌ ها با بهره‌گیری از الگوی تحلیل لایه‌ای علت‌ها و با روش ترکیبی به بررسی علت‌های این چالش‌ها در ۴ سطح تحلیل لیتانی، علمی و تجربی، گفتمانی و اسطوره‌ای و نیز ارائهٔ راهبردهای پیشنهادی برای مقابله با آن‌ها در هر لایه پرداخته است. در نهایت باتوجه‌به شناسایی علل مذکور در هر لایه، راهبردهای در سطح گفتمان، ساختار و کارگزار مطرح شده است.

خواندن کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ ای علت‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

بخشی از کتاب چالش ها و راهبردهای تحقق عدالت اجتماعی: براساس روش تحلیل لایه‌ ای علت‌ ها

«حرکت روبه بالا و پایین در سطوح مختلف یک عامل کلیدی است به‌عبارت‌دیگر تحلیل لایه‌لایه‌ای علت‌ها ضمن آن که به‌یقین خواهان انجام یک تحلیل عمیق است ولی بر یک سطح خاص متمرکز نیست یا ازنظر معرفتی از آن بهره نمی‌برد. در حرکت روبه بالا و پایین در لایه‌ها می‌توان به ترکیب و یکپارچه‌سازی تحلیل و تلفیق پرداخت و در حالت افقی می‌توان به ترکیب گفتمان‌ها، شیوه‌های دانستن و جهان‌بینی‌ها و در نتیجه افزایش غنای تحلیل پرداخت؛ و با رفت‌وبرگشت عمودی بین لایه‌های مختلف و کشف و تحلیل واحدهای مسئله‌ساز فهم کامل‌تری از واقعیت مسئله و ترسیم لیتوانی‌های بدیل را ترسیم کرد.

هدف از به‌کارگیری تحلیل لایه‌لایه‌ای، علت‌ها ساخت شکنی پدیده‌های اجتماعی و رسیدن به درکی عمیق از لایه‌های زیرین مشکلات است؛ پس از آشکارشدن لایه‌های مختلف پدیده‌ها و شاخص‌های عدالت، اجتماعی نوبت به تدوین و ارائه راهبرد بدیل می‌رسد. در تحلیل لایه‌لایه‌ای علت‌ها حالت‌های مختلف دانش و کشف علل پدیده‌ها اعم از علمی - تجربی، تفسیری - تأویلی و فلسفی - انتقادی یکپارچه می‌شوند. ارزش و سودمندی این روش در پیش‌بینی بهتر و دقیق‌تر آینده نیست؛ بلکه با ایجاد فضاهای گذار زمینه لازم را برای به‌کارگیری راه کارهای بدیل فراهم می‌کند. همچنین کاربرد این روش هنگام سیاست‌گذاری عمومی و درازمدت نهایتاً منجر به تهیه بینش‌های جامع و عمیق می‌شود.

تحلیل لایه‌لایه‌ای علت‌ها از چهار سطح، لیتانی علت‌های اجتماعی، جهان‌بینی و گفتمان و اسطوره استعاره تشکیل می. شود سطح لیتانی که سطحی‌ترین لایه بوده، معرف دیدگاه رسمی و پذیرفته شده از واقعیت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان