دانلود و خرید کتاب فرخو (کتاب دوم) فرانک جمشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرخو (کتاب دوم)

کتاب فرخو (کتاب دوم) حاصل گفت‌وشنودهایی میان محمدعلی صمدی، مرتضی قاضی، جواد کلاته عربی و مرضیه نظرلو است. انتشارات یا زهرا این کتاب را روانه بازار کرده است. این اثر گفت‌وگوهای انتقادی دربارهٔ ادبیات پایداری را به‌همراه نقد و بررسی کتاب «یک محسن عزیز» در بر گرفته است. این کتاب در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.

درباره کتاب فرخو (کتاب دوم)

انتشار اولین جلد از مجموعهٔ فرخو که به گفت‌وگوهای انتقادی دربارهٔ کتاب «یک محسن عزیز» پرداخت، بازتاب‌های متفاوتی داشت برخی از این شیوهٔ نقد استقبال کردند و برخی نیز به روش نقد در این کتاب اعتراض داشتند. این کتاب شمارهٔ دوم گفتگونامه‌ای ادبی تحت‌عنوان «فرخو» است که نتیجهٔ ساعت‌ها گفت‌وشنود انتقادی با محمدعلی صمدی، مرتضی قاضی، جواد کلاته عربی و مرضیه نظرلو است. در این گفت‌وگوها پیرامون کتاب «یک محسن عزیز» صحبت شده است.

خواندن کتاب فرخو (کتاب دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌هایی پیرامون جنگ ایران و عراق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرخو (کتاب دوم)

«بیان مسئله تقریباً هم‌زمان با پیدایی و رشد ژانر بینابینی به نام «مستند داستانی» چاپ و انتشار پرشمار آثار در حوزه ادبیات جنگ/ دفاع مقدس/ پایداری در قالب این ژانر و توفیق چشمگیر آن در جلب و جذب حداکثری، مخاطبان با پیدایی و رشد مسئله‌ای به نام «مستند داستانی» یا به بیان روشن‌تر با مسئله شدگی موضوعی به نام «مستند داستانی» روبرو هستیم.

به نظر می‌رسد، موضوع فوق برای مستند کاران، مستندنویسان، نویسندگان ادبیات مستند تاریخ‌نویسان و محققان حوزه ادبیات و تاریخ که همگی در مضاف‌الیهی به نام «جنگ/دفاع مقدس/ پایداری» با یکدیگر اشتراک دارند، بیش از دیگران دغدغه باشد. در واقع، چنین می‌نماید که دشواره اصلی مسئله‌مندان به موضوع یادشده در کانونی شکل‌گرفته باشد که در آنجا مستند و داستان در کنار هم می‌نشینند. ازآن‌پس، ظاهراً در درون کانون یاد شده، کانونی دیگر شکل‌گرفته که در آنجا شاهد کنار هم‌نشینی دو اصل «باورپذیری» و «جلب و جذب حداکثری» هستیم که اصل نخست، دغدغه بنیادین پای‌کاران و متولیان استناد است و اصل دوم، دغدغه اجتناب‌ناپذیر متولیان داستان و داستان‌نویسان. این دو اصل، همچون دو کفه ترازو، آنگاه سررشته‌شان به قلابی به نام «واقعیت» گره‌خورده است.

تصویرسازی بالا کمک می‌کند دریابیم با سهمی از واقعیت که نویسندگان مستند داستانی برای هر یک از دو کفه یادشده قائل می‌شوند چرا و چگونه چالش‌ها شکل می‌گیرند.»

نظرات کاربران

maryhzd
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

این کتابچه نقد، قطعا مخاطب خاص خودش را دارد که علاقه‌مندان و فعالان حوزه تاریخ شفاهی و کارهای تحقیقی خاطره‌نگارانه است. اما خیلی دقیق مباحث متعدد را جدا کرده و سپس از مسائل اصلی صورت‌بندی تمیزی ارائه کرده است که

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۵۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان