دانلود و خرید کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین ارسلان قجر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین اثر ارسلان قجر

کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین

معرفی کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین

کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین از ارسلان قجر، آرش شمس طالقانی و مهران مصدری در انتشارات سازمان صنایع هوایی به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزهٔ آیرودینامیک تجربی قرار دارد.  

 دربارهٔ کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین

سه عضو هیئت علمی پژوهشگاه هوا و فضا، ارسلان قجر، آرش شمس طالقانی و مهران مصدری در دو فصل نخست این کتاب تخصصی، تونل‌های بادی و مسائل مرتبط با آنها و همچنین طراحی نوع سرعت پایین این تونل‌ها را تشریح کرده‌اند. اصول کالیبراسیون و ضرورت‌ها و مزایا و برنامه‌ریزی مربوط به انجام کالیبراسیون تونل باد، ابزارهای اندازه‌گیری پارامترهای جریان باد و اندازه‌گیری پارامترهای جریان مقطع آزمون نیز سه فصل بعدی این کتاب را تشکیل می‌دهند.

خواندن کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هدف کلی این کتاب کمک به دانشجویان حوزهٔ آزمایش‌های تونل باد و ارائهٔ مرجعی برای مهندسان تونل باد است. محققان حوزهٔ جریان سیال توسعهٔ وسایل نقلیه نیز می‌توانند از مطالب این اثر، دربارهٔ طراحی تونل باد سرعت پایین، کالیبراسیون، معرفی ابزارهای دقیق و همچنین روش محاسبهٔ عدم قطعیت در اندازه‌گیری‌های تونل باد، استفاده کنند.

 بخشی از کتاب اصول طراحی و کالیبراسیون تونل های باد سرعت پایین

«این کتاب در رابطه با طراحی و کالیبراسیون تونل‌های باد سرعت پایین می‌باشد. ویژگی مشترک این تونل‌های باد قابلیت سرعت حداکثر تا حدود ۱۰۰ متر بر ثانیه (۳۲۸ فوت بر ثانیه، ۲۲۴ مایل بر ساعت، ۱۹۴ گره دریایی و عدد ماخ ۳/۰) است، البته بسیاری از مفاهیم مطرح شده در این کتاب قابل تعمیم بر روی تونل‌های باد با سرعت بالاتر و تونل‌های آب می‌باشد، قبل از پرداختن به موضوعات اصلی، لازم است به این پرسش پاسخ داد که چه چیز باعث این اختراع، توسعه آن و استفاده مستمر از تونل‌های باد شده است؟

اقیانوس‌هایی از هوا و آب سیاره ما زمین را فرا گرفته است. انسان‌ها و تقریبا تمامی مخلوقات دیگر عمر خود را با غوطه‌ور بودن در یکی از این سیال‌ها سپری می‌کنند. حرکاتی که به طور طبیعی از نسیم باد و جریان‌های آب گرفته تا طوفان‌ها و سیل‌ها به وجود می‌آیند، بر روی وجود انسان به طور عمیقی تاثیرگذارند، حتی قبل از زمانی که تاریخ زندگی بشر ثبت شود، انسان درصدد کنترل بادها و جریانات آب برای حرکت با قایق و بادبان در آب‌ها بوده است و به نظر می‌رسد که انسان در سرتاسر عمر وجودی خود متحیر از چابکی پرندگان و ماهی‌ها در نمایش مهارت‌های پرواز و شنا بوده است، امروزه که بیش از یک قرن از ساخت موفق اولین هواپیما می‌گذرد، طیف وسیعی از هواپیماها وجود دارند که با کاربردهای بسیار ویژه ساخته شده‌اند و همین تنوع و گوناگونی، در شکل آنها نیز مشاهده می‌شود، شکل هواپیماها بنا به ملاحظات آیرودینامیکی و توجه خاص به عملکرد، چابکی، پنهان‌کاری، قیمت، هزینه عملیاتی، زمان تحویل و هر جنبه دیگری که مشتری برای انجام مأموریت مورد نظر به آن نیاز دارد، تعیین می‌شود. امروزه میلیون‌ها اتومبیل در حال استفاده روزمره هستند که اثرات آیرودینامیک سطح خارجی بر روی تصمیم‌گیری طراحان بر روی طرح شکل آنها تأثیرگذار بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان