دانلود و خرید کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت موسی ریگی کوته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت اثر موسی ریگی کوته

کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت

معرفی کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت

کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت نوشتهٔ موسی ریگی کوته در انتشارات خط آخر منتشر شده است.

درباره کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت

نوجوانی به دوره‌ای از رشد اطلاق می‌شود که بین کودکی و بزرگسالی قرار دارد. به همین دلیل نوجوانی را یک دورهٔ انتقالی می‌دانند. این دوره همراه با تغییرات عمدهٔ جسمانی، شناختی، اخلاقی و اجتماعی همراه است که غالباً از حدود ۱۲ - ۱۱ سالگی شروع شده و در بسیاری از کشورهای صنعتی جهان در سن ۲۰ سالگی خاتمه می‌یابد. نوجوانان از بعضی جهات شبیه کودکان هستند، بااین‌حال تغییرات بسیاری که در این مرحله روی می‌دهد آن‌ها را متقاعد می‌سازد که تفاوت‌های زیادی با کودکان دارند. به همین دلیل بعضی رفتارهای بزرگسالان در نوجوانان بالغ می‌شود، اما در اغلب اوقات مانند بزرگسالان رفتار نمی‌کنند. به‌تدریج که نوجوانان بالغ می‌شوند، همانندی کمتری با کودک و شباهت بیشتری با بزرگسالان در آن‌ها مشاهده می‌شود.

کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت به والدین، مربیان و روان‌شناسان کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی در زمینهٔ مشکلات اعتیاد به اینترنت کودکان داشته باشند.

خواندن کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و مربیان و روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اختلال در عملکرد فردی، اجتماعی و تحصیلی نوجوانان معتاد به اینترنت

«استنلی هال، دوران نوجوانی را «تولد دوباره» نیز نامیده است زیرا در این مرحله تکامل یافته‌ترین خصوصیات انسانی و اولین ویژگی‌های تمدن انسانی ظاهر می‌شوند. نوجوانی دوران احساسات و بسیار بحرانی است از این رو نوع روش تربیتی که درباره نوجوانان بکار می‌رود، نقش بسیار مهمی در شکل دادن به شخصیت آینده او دارد. هال و شاگردانش ویژگی‌هایی را برای این دوره مشخص کردند که عبارتند از:

 تفکر و خیالبافی؛

 انتقاد از خود؛

 شک و تردید و وسواس فراوان؛

 تکبر و ظاهر سازی؛

 رفتارهای غیر عادی و بیهوده کاری‌ها و هوس‌ها,

 اغراق در دوستی و یا انعطاف عاطفی و عقلی و نوسان‌های شدید نیرو.

آرنول گزل که از شاگردان هال بود نیز ویژگی‌های یک نوجوان 16 ساله را با عبارت زیر توصیف می‌کند. بودن در کنار دوستان را به همنشینی با خانواده ترجیح می‌دهد، روابط با خانواده در واقع بهبود یافته است، از شدت بحث و جدل کاسته می‌شود، احساس استقلال بیشتری می‌کند. اریکسون، ویژگی دوره نوجوانی را احساس تعارض بین احراز هویت در مقابل پراکندگی نقش می‌داند. هویت به این معنی است که فرد در مورد خودش چه احساساتی دارد یعنی خود سنجی و هم آنکه دیگران از او چه برداشتی دارند. نوجوان در جستجویی هویت خویش است و در مقابل دخالت‌های، ارزش‌ها و قدرت والدین ایستادگی می‌کند و با آنها درگیر می‌شود. او نقش‌ها و رفتارهای مختلف را تجربه می‌کند، سپس آنها را کنار می‌گذارد و نقش‌های جدیدی را می‌پذیرد. دوران نوجوانی هم از نظر خود نوجوان و هم از نظر والدین از قدیم دشوارتر از سال‌های کودکی قلمداد شده است. ارسطو چنین اظهار داشت که نوجوانان پرشور و آتشی مزاجند. همانطور که در بحث‌های پیشین اشاره شد، نوجوانی دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی است و انتقال از یک دوره تحویل به دوره دیگر معمولاً با فشار، تعارض و مشکلاتی همراه است. وجود تغییرات در دوره نوجوانی، مستلزم سازش یافتگی‌های جدیدی است که در آن فرد با کنترل و ناامنی‌های بسیار رو به رو می‌گردد. این تحولات در روابط نوجوان با همسالانش اثر می‌گذارد، به علاوه انتظاراتی که نوجوان از خود دارد را تغییر می‌دهد و روابط خانوادگی او را دگرگون می‌سازد که معمولاً افت اعتماد به نفس و اهمیت به تأیید و پذیرش از سوی همسالان در نتیجه‌ی تغییرات تجربه شده در نوجوانان شکل می‌گیرد.اغلب نوجوانان قادرند با مشکلات این دوران کنار بیایند، اما برخی، روش نامناسبی را برای این کار برمی‌گزینند، مرتکب خطا شده و با تصمیمات نادرستی اتخاد می‌کنند که سلامت و آینده‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علت روی آوردن برخی نوجوانان به رفتارهای پرخطر، بی‌دانشی یا نداشتن نگرش یا ارزش‌های صحیح نیست، بلکه اغلب آنها دانش کاملی از آنچه که درست و یا نادرست است دارند؛ اما توانایی عمل طبق نگرش‌ها و ارزش‌های صحیح خود را ندارند. برخی نیز مغلوب فشار همسالان خود می‌شوند و برخی، درگیر روابط ناسالم با افرادی می‌شوند که آنها را از تصمیم‌گیری صحیح و عملکرد مناسب منحرف می‌سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان