دانلود و خرید کتاب نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان نسرین حکیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان اثر نسرین حکیمی

کتاب نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان

معرفی کتاب نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان

کتاب الکترونیکی «نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان» نوشتهٔ نسرین حکیمی در انتشارات اندیشکدهٔ روابط بین‌الملل چاپ شده است. در این کتاب تلاش شده است به مسائل دوران صدارت‌اعظمی آنگلا مرکل از سال ۲۰۰۵ تا اواسط ۲۰۱۹ پرداخته شود.

درباره کتاب نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان

کتاب حاضر به شرح زندگی سیاسی آنگلا مرکل پرداخته است، کسی که اکثر سیاست‌مداران او را شخصی عمل‌گرا می‌دانند. در سال ۲۰۰۵ با ائتلاف دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال‌دموکرات به‌عنوان اولین صدراعظم زن آلمان انتخاب می‌شود. روش دیپلماسی مرکل بسیار قابل‌توجه است. در مسئلۀ بحران اوکراین نقش میانجی بین اتحادیۀ اروپا و روسیه را برعهده گرفت و با وجود شرکت در تحریم روسیه از تحریم‌های بیشتر این کشور جلوگیری کرد و به واردات انرژی از روسیه (که یک‌سوم انرژی آلمان را تأمین می‌کند) ادامه داد. بحران‌های منطقه‌ای در دوران او بحران مالی اروپا، بحران مهاجرت و برگزیت است. مرکل کشورهای جنوب اروپا را به رعایت قوانین ریاضت اقتصادی که از سوی اتحادیۀ اروپا وضع شده است، تشویق می‌کند.

کتاب نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نقش آنگلا مرکل در ارتقای جایگاه بین المللی آلمان

«ویژگی‌های ملی دستۀ چهارم متغیرها مربوط به ویژگی‌های ملی می‌شود. این متغیر اجتماعی است و در اصل تمامی جوانب غیردولتی یک جامعه را شامل می‌شود که در روند اتخاذ تصمیم‌های سیاست خارجی دخیل است و شامل ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های حاکم بر جامعۀ ملی می‌شود. این عوامل در جوامع سنتی و مدرن دارای تضادهایی هستند، به‌طوری‌که در جوامع مدرن احزاب و تشکل‌های تعریف‌شده‌ای وجود دارند که هم بر سیاست داخلی وهم سیاست خارجی تأثیرگذارند و همچنین دارای اهداف و برنامه‌هایی نیز دراین‌خصوص هستند، به‌طوری‌که می‌توانند از طریق پارلمان، افکار عمومی و... بر فرایند تصمیم‌گیری اثر بگذارند. به همین خاطر در کشورهای دموکراتیک، سیاست خارجی کشور، تحت‌تأثیر نظام حزبی و شرایط و وضعیت احزاب قرار دارد.

عامل دیگری که باعث محدودیت در تصمیم‌گیری می‌شود، فشارهایی است که از درون سازمان یا از بیرون سازمان، نظام سیاسی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و گاه این چارچوب‌ها باعث می‌شود تصمیم‌گیرندگان نتوانند با برخورداری از آزادی عمل و علی‌رغم تشخیص اولویت‌ها در اهداف سیاست خارجی و نیز درک منافع ملی، تصمیمات منطقی و عقلایی اتخاذ کنند منظور از عقلایی بودن تصمیم‌ها، بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های مناسب برای رسیدن به اهداف مدنظر است قوام. افکار عمومی نیز به‌عنوان یک عنصر و عامل مستقل در پی تأثیرگذاری بر سیاست خارجی است. افکار عمومی از دو بخش پایدار و ناپایدار تشکیل شده است: بخش پایدار که به فرهنگ و تاریخ و بخش ناپایدار که به روان‌شناسی فردی و جمعی مربوط می‌شود. هر جامعه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی ویژگی‌های خاص خود را دارد و این جامعه بر رفتار سیاست خارجی تأثیر می‌گذارد. در این زمینه جهت‌گیری‌های ارزشی یک جامعه مهم است که در محتوای آرمان‌های سیاست خارجی مشارکت دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان