دانلود و خرید کتاب درست معامله کنیم! زهرا رنگریز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درست معامله کنیم! اثر زهرا رنگریز

کتاب درست معامله کنیم!

نویسنده:زهرا رنگریز
انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درست معامله کنیم!

کتاب درست معامله کنیم! نوشتهٔ زهرا رنگریز است و کلید پژوه آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب رازهای موفقیت در معاملات ملکی است. ضروری‌ترین نکات دربارۀ قرارداد خرید و فروش املاک در این کتاب جای دارد.

درباره کتاب درست معامله کنیم!

معاملات حوزه املاک و مستغلات، از زمرهٔ معاملات و قراردادهایی است که همواره در ردیف نخست شایع‌ترین قراردادها قرار داشته و دارد؛ به نحوی که در هیچ دوره‌ای از اهمیت و تعداد انجام این معاملات کاسته نشده و حتی علی‌رغم گرانی و جهش ناگهانی قیمت‌ها در کشور، همچنان خرید و فروش املاک رونق خود را حفظ کرده است.

باوجوداین، اشتباهات رایج اشخاص در هنگام تنظیم این قراردادها، در موارد فراوان موجب ازدست‌رفتن سرمایه‌های تمام عمرشان می‌شود و این در حالی است که همه ما حتی در هنگام خرید یک گوشی تلفن همراه یا لوازم خانگی و ... از مدت‌ها قبل تحقیق کامل انجام می‌دهیم و تا حد امکان به تعداد زیادی از فروشگاه‌های ارائه‌دهندهٔ آن محصول سر می‌زنیم تا نسبت به واقعی‌بودن و اصالت آن، همچنین قیمت حقیقی، کیفیت و ... اطمینان حاصل کنیم، اما در خصوص معاملات ملکی آنچه مشاهده می‌شود آن است که افراد زمان و انرژی کمتری صرف تحقیقات کافی و جامع در این زمینه می‌‌کنند.

تحقیق و آگاهی از زیر و بم معاملهٔ ملکی، تنها شامل بررسی اصالت سند و یا واقعی‌بودن فروشنده و ... نیست؛ بلکه نحوهٔ تنظیم قرارداد و مبایعه‌نامه و شروط مقرر در آن نیز بسیار مورد غفلت واقع می‌شود! و در موارد بسیاری ملاحظه می‌کنیم که افراد در قرارداد میان خود، آنچه مطرح و مورد قبول طرفین واقع شده را به دلایل نامعلوم مکتوب نکرده و به اظهارات و قول و قرارهای شفاهی خود اکتفا می‌‌کنند! و برعکس، ممکن است چیزی را مکتوب کنند که به ضرر هر دو یا یکی از آن‌هاست، درحالی‌که خود از آثار آن بی‌اطلاع هستند!

کتاب درست معامله کنیم! به شما می‌گوید که عبارات هر قسمت از قراردادهای ملکی، به زبان ساده و قابل فهم چه معنایی دارند و هر بند از مبایعه‌نامه چه آثاری برای هر یک از خریدار و فروشنده، می‌تواند به همراه داشته باشد. این کتاب به‌نوعی یک چک‌لیست جامع، مفید و ضروری در حوزهٔ معاملات املاک برای شما خواهد بود و رازهایی را که تنها بهترین حقوقدان‌ها و وکلای متخصص حوزهٔ قراردادهای ملکی به آن آگاه هستند برای شما بازگو خواهد کرد.

خواندن کتاب درست معامله کنیم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام افراد جامعه مفید و کاربردی بوده، اعم از اینکه مخاطب کتاب حاضر یک مشاور املاک، سازنده و یا هر فرد عادی باشد که قصد خرید یا فروش حتی یک ملک را دارد. همچنین برای دانشجویان حقوق و کسانی که تمایل به یادگیری مباحث حقوقی به زبان ساده دارند، خصوصاً به لحاظ استفاده از مثال‌های کاربردی و نیز بیان برخی از پرونده‌هایی که در طول فعالیت وکالتی خود با آن مواجه می‌شوند، می‌تواند مفید و کاربردی باشد؛ به نحوی که دیگر نگران انجام معاملات ملکی خود نخواهند بود و پیروز معاملاتشان خواهند شد.

بخشی از کتاب درست معامله کنیم!

«ماده اول قرارداد در خصوص ذکر مشخصات دقیق طرفین می‌باشد. زمانی که طرف معامله یک شخص عادی است، این موضوع بسیار ساده بوده و هم مشخصات طرف مقابل به راحتی از طریق بررسی اصل شناسنامه و کارت ملی قابل احراز است، هم به دلیل آنکه نمایندگی از سوی شخص دیگری ندارد، موضوع با پیچیدگی خاصی مواجه نیست و در خصوص اینکه چه کسی امضا را انجام می‌دهد نیز اختلافی به وجود نمی‌آید.

یک راز: یک اصل مهم حقوقی در این زمینه وجود دارد: هر کسی قرارداد را امضا کند، اصولاً آن قرارداد برای خود وی محسوب می‌شود. بنابراین از سویی کسانی که قراردادی را با سهل انگاری از طرف دیگران امضا می‌کنند بدون آنکه نمایندگی قانونی داشته باشند باید مراقب این موضوع باشند، چراکه تبعات این معامله برای خود ایشان به وجود می‌آید و در برابر طرف مقابل خود شخصاً باید پاسخگو باشند و یا به سختی در دادگاه اثبات کنند که آن قرارداد برای شخص دیگری انجام شده؛ و از سوی دیگر طرف مقابل نیز که با آگاهی از این موضوع به تصور خودش با اعتماد به طرف مقابل می‌پذیرد که امضای قرارداد توسط شخصی انجام شود که غیر از طرفین معامله بوده و مدرکی برای اثبات نمایندگی قانونی خود نیز ندارد، می‌بایست در نظر داشته باشد که عاقبت معاملهٔ خود را با چه چالش‌هایی مواجه می‌کند! به نحوی که اگر طرف مقابل او، سوءنیتی داشته باشد به خوبی می‌تواند با سلب مسئولیت از خود و با اشاره به اینکه قراردادی را امضا نکرده، خسارت‌های فراوانی به وی وارد کند!»




نظرات کاربران

رحيم اهری
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

سلام و احترام به فعالین بازارهای املاک و مستغلات، تاحدودی می تواند این کتاب اطلاعات حقوقی شما را بالا ببرد. توصیه می کنم بخونید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۲۳۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان