دانلود و خرید کتاب اکولوژی دریا اندرو کین ترجمه لیدا شجاعی کاوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اکولوژی دریا اثر اندرو کین

کتاب اکولوژی دریا

نویسنده:اندرو کین
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اکولوژی دریا

کتاب الکترونیکی «اکولوژی دریا» نوشتهٔ اندرو کین با ترجمهٔ لیدا شجاعی کاوان در نشر برگ و باد چاپ شده است.

درباره کتاب اکولوژی دریا

اکولوژی یعنی درک اینکه چگونه یک گونه، یک حیوان یا گیاه در منطقه یا جایگاه خاص خود در یک زیستگاه موفق است و چگونه تمام این گونه‌ها در حوزه‌ای مهمتر و اساسی‌تر یعنی اکوسیستم با هم در تعامل هستند. 

کتاب اکولوژی دریا، خواننده را به سفری ماجراجویانه برای کشف و درک یکی از پویاترین محیط‌های روی زمین می‌برد. این کتاب به قلمروهای ساحلی سر می‌زند و نشان می‌دهد که این محیط چگونه تحت‌تأثیر دریا و جزر و مد است. همچنین چگونگی سازگاری حیوانات با این شرایط و روش تعامل گونه‌ها با یکدیگر را بررسی می‌کند.

کتاب اکولوژی دریا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به موضوعات مربوط به محیط زیست پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اکولوژی دریا

«جمعیت شکارچیان اندازه‌‌ی مشخصی دارد و عضو این جامعه باید غذایش را به شکل شکار به دست بیاورد. این غذا نه تنها شکارچی را زنده و سلامت نگه می‌دارد (که از همه چیز مهمتر است) بلکه برای بچه‌هایش هم غذا تامین می‌کند که نسل بعدی هستند. در این مرحله، جمعیت شکارچی زیاد است، بنابراین فشار زیادی بر جمعیت شکار وارد می‌شود تا مواد غذایی مورد نیاز شکارچی و فرزندانش تامین شود. به زودی جمعیت شکار کاهش می‌یابد، زیرا نه تنها شکار بالغ حذف شده است بلکه فرزندانشان هم یا در چنگال شکارچی گرفتار شدند یا از گرسنگی جان داده‌اند، زیرا والدینشان خورده شده‌اند. با کاهش تعداد شکار، شکارچی هم متاثر خواهد شد. نمی‌توانند غذای کافی پیدا کنند، بچه‌هایشان از گرسنگی جان می‌دهند و تعداد خیلی کمی به سن بزرگسالی می‌رسند. نه تنها این بلکه والدین هم به خاطر کمبود غذا ضعیف می‌شوند و از گرسنگی یا بیماری می‌میرند. حالا تعداد شکارچیان کاهش می‌یابد و با وجود تعداد کم شکارچی، والدین شکار نه تنها زنده می‌مانند بلکه بچه‌های بیشتری را با موفقیت به بزرگسالی می‌رسانند. با افزایش شکار، می‌بینیم که شکارچی غذای بیشتری به دست می‌آورد و جمعیت آنها حالا رو به افزایش است. می‌توانید آن را تجسم کنید؟ فقط شما به چرخه‌ی زندگی عادت ندارید ولی در واقع چرخه‌ی زندگی در سراسر گیتی اینگونه است.

قبلاً بطور خلاصه به این موضوع پرداختیم که اگر شکار از زیستگاه برداشته شود چه اتفاقی رخ می‌دهد. من تصور می‌کنم باید به اتفاقات گذشته نگاه کنیم و ببینیم اگر انسان یک گونه‌ی شکارچی را بیش از حد برداشت کند که شکار حیوانات دیگر هم بوده است، چه اتفاقی در اکوسیستم می‌افتد. 

در اینجا به جنگل کلپ نگاهی می‌اندازیم. کلپ غول‌پیکر می‌تواند بیش از ۳۰ متر در اقیانوس رشد کند؛ یک جنگل زیرآب باشکوه. همانطور که انتظار می‌رود در این زیستگاه منحصر به فرد، صدها گونه حیوان زندگی می‌کنند؛ اما یکی از آنها ارزش اقتصادی بالایی داشت. به عبارت دیگر، این گونه برای ماهیگیران و بیشتر از آنها برای رستوران‌ها ارزش پولی زیادی داشت. این گونه خرچنگ دراز خوراکی (لابستر) است» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان