دانلود و خرید کتاب ورزش، قدرت و سیاست جواد نصیری مستان آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش، قدرت و سیاست اثر جواد نصیری مستان آباد

کتاب ورزش، قدرت و سیاست

معرفی کتاب ورزش، قدرت و سیاست

کتاب ورزش، قدرت و سیاست نوشتهٔ جواد نصیری مستان آباد و ویراستهٔ علی مهدی زاده است و انتشارات پشتیبان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ورزش، قدرت و سیاست

ورزش یکی از ملزومات اساسی زندگی اجتماعی در دنیای امروزه و از عرصه‌های مهمی است که دولت‌ها، افراد و سازمان‌های بین‌المللی با آگاهی از ابعاد سیاسی و اجتماعی آن برای دستیابی به اهداف مورد نظر از آن بهره‌برداری می‌کنند. ورزش به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد در طول تاریخ و گذر زمان همواره مورد استفادهٔ سیاستمداران و دولتمردان قرار گرفته است و در همین راستا به جشنواره‌ها، مسابقات و رویدادهای ورزشی توجه ویژه‌ای داشته و دارند. ورزش نه‌تنها یک بازیگر اصلی در صحنه سیاست است، بلکه نقش بزرگی هم در آگاهی و تصمیم‌گیری‌های مردم بازی می‌کند. سیاستمداران و بسیاری از بازیگران مختلف جامعهٔ مدنی از ورزش برای ترویج ایده‌هایشان استفاده می‌کنند.

قدرت، تعیین‌کننده هدف‌های گروه و شیوه تخصیص منابع است و حتی در بیانی فراتر از این اعضای گروه دارای مهارت‌های خوب سیاسی هستند که در توزیع منابع اعمال قدرت کرده و آن را به نفع خود توزیع کنند.

سیاست و ورزش دو عنوان جذاب برای علاقه‌مندان این حوزه است که پیوند این دو مفهوم از زمان پیدایش المپیک باستان تا به امروز است. حوادث و وقایع امروزه نشان‌دهندهٔ این است که امروز ورزش به‌صورت اجتناب‌ناپذیری با سیاست پیوند خورده است.

در کتاب ورزش، قدرت و سیاست خوانندگان به‌صورت مختصر با تعاریف و عناوین مختصری از ورزش، قدرت و سیاست آشنا می‌شوند.

خواندن کتاب ورزش، قدرت و سیاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های تربیت بدنی و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ورزش، قدرت و سیاست

«ورزش چیست؟ هیچ تعریف جامع و جهان‌شمولی برای ورزش وجود ندارد و افراد از دیدگاه خود تعریفی از ورزش را ارائه می‌کنند. از یک بازی محلی تا بازی‌های المپیک همه شامل تعریف ورزش می‌باشند و قوانین قابل تغییر و دست‌کاری می‌باشد و این قوانین در ورزش توسط سازمان‌های ورزشی ذی‌ربط به خود تهیه و تدوین می‌شود که ممکن است سازمان‌های زیرمجموعه و مرتبط دیگر هم درگیر تدوین و اجرای این قوانین شوند.

ورزش حافظ سلامت، حافظ نظم سیاسی، حافظ توانایی‌های بدنی و آمادگی جسمانی و وسیله‌ای برای کسب حیثیت و قدرت در یک گروه، جامعه یا یک ملت، تأکید بر ارزش‌های موجود، حمایت از رهبران سیاسی-دولت‌ها و نیز برای ایجاد حس پیشرفت و توسعه اقتصادی می‌باشد. همچنین ورزش باعث ترویج حس تعلق و وحدت اجتماعی می‌شود.

ورزش در گذشته بیشتر به‌عنوان وسیله‌ای در جهت آماده‌سازی افراد برای مواقع جنگی بوده است و در حال حاضر دانشکده‌های نظامی و مؤسسات دفاعی از ورزش برای همین منظور استفاده کرده و از آن سود می‌برند. در کشورهایی که به دنبال سلامت ملی هستند فعالیت‌های ورزشی و تندرستی‌آور را به‌منظور کاهش در هزینه‌های پزشکی و درمانی حمایت و تشویق می‌کنند. از دیدگاه واگنر (۱۹۸۷) تأثیر ورزش بر سلامت مورد شک و تردید بوده و به‌تنهایی باعث بهبود و رفع بیماری و درمان آن نمی‌شود، توجه به آمادگی جسمانی در بین برخی افراد می‌تواند سبب بالا رفتن و افزایش سطح سلامتی شود و نمی‌توان آن را به‌عنوان یک قاعده کلی دید.

نتایج تحقیقات ساهین (۲۰۱۰)، نشان می‌دهد که ورزش باعث تقویت هویت ملی، وحدت ملی، غرور ملی، ملی‌گرایی و ادغام اقلیت‌ها می‌شود و سیاستمداران و دولتمردان برای تقویت وحدت ملی و ادغام اقلیت‌ها از ورزش استفاده می‌کنند. ورزشکاران نمایندگان دولت‌ها و ملت‌هایشان هستند و زمانی که پیروز شوند، این پیروزی نمادی از پیروزی ملت و دولتشان است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان