دانلود و خرید کتاب رسانه شناسی زهره ابراهیمی آتانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رسانه شناسی اثر زهره ابراهیمی آتانی

کتاب رسانه شناسی

ویراستار:معصومه اشتری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رسانه شناسی

کتاب الکترونیکی «رسانه شناسی» نوشتهٔ زهره ابراهیمی آتانی با ویراستاری معصومه اشتری در انتشارات پشتیبان چاپ شده است.

درباره کتاب رسانه شناسی

پیشرفت‌های یک‌صد سال اخیر دنیای رسانه‌ها به‌تنهایی از همهٔ پیشرفت‌های رسانه‌ای ماقبل آن بیشتر و عجیب‌تر است. هرچند این نوآوری‌ها و ابتکارات، رسانه‌های سنتی را از دور خارج نکرده، با‌این‌حال به میزان بسیار زیادی عرصهٔ فعالیت را بر آن‌ها تنگ کرده است. در نیمهٔ اول قرن چهاردهم شمسی، رادیو و تلویزیون میدان‌داری کرد و در نیمهٔ دوم رسانه‌های اجتماعی!

رسانه‌شناسی داشتن ارتباط موفق با رسانه‌ها است که مستلزم شناخت رسانه‌ها، چگونگی کارکرد و ملزومات آن‌ها است. مرتبط‌ساختن این شناخت با نیازهای سازمان و اهداف برنامهٔ ارتباط با رسانه‌ها، شرط دیگر داشتن یک ارتباط موفق است. داشتن بهترین استراتژی و برنامه‌ریزی بر مبنای آن نیز عامل مهمی در کسب این موفقیت به‌شمار می‌رود. همچنین شما باید بتوانید خودتان را به‌جای گیرندهٔ پیام بگذارید و دریابید که چه مطلبی مورد علاقهٔ او هست و چه مطلبی مورد علاقهٔ او نیست.

 دانش علمی رسانه‌شناسی شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که بهتر بتوانید یک رابطهٔ موزون و متعادل با رسانه‌هایی که اخبارتان را پوشش می‌دهند، برقرار کنید. این رابطه به‌نوبهٔ خود، به شما در جهت ایجاد کانال‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و مدیریت نیز یاری می‌رساند. ۱۶ فصلی که در این کتاب بررسی می‌شود به این ترتیب است:

فصل اول: دوره‌بندی ارتباطات

فصل دوم: ارتباطات

فصل سوم: مطبوعات

فصل چهارم: رادیو

فصل پنجم: تلویزیون

فصل ششم: سینما

فصل هفتم: تئاتر

فصل هشتم: اینترنت

فصل نهم: موبایل (تلفن همراه)

فصل دهم: شبکه‌های اجتماعی

فصل یازدهم: بازی‌های رایانه‌ای

فصل دوازدهم: خبرگزاری‌ها

فصل سیزدهم: تبلیغات

فصل چهاردهم: رسانه‌های محیطی

فصل پانزدهم: نظریه‌های رسانه و کارکردهای آن

فصل شانزدهم: ساختمان خبر

کتاب رسانه شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افراد فعال در حوزهٔ رسانه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رسانه شناسی

«همان‌گونه که عصر ارتباط شفاهی و زندگی قبیله‌ای در اثر توسعه خط الفبایی و صنعت چاپ از میان رفت، طبق نظریات مک‌لوهان در سومین دوره زندگی اجتماعی انسان، عصر چاپ و زندگی فردگرایی نیز که ناشی از برتری یافتن حس بینایی بر سایر حواس انسانی است، در برابر پیشرفت و گسترش وسایل ارتباطی الکترونیکی مانند رادیو، تلویزیون و سینما در حال زوال است.

مک‌لوهان معتقد است که این شیوه جدید ارتباطی، حس شنوایی را معتبر ساخته و رجعت ادراک حسی را ضروری شمرده است. در چنین شرایطی، جوامع نمی‌توانند از ارتباط کتبی و چاپی صرف‌نظر کنند؛ ولی مسیر تحول طبیعی، طبعاً می‌بایست میان این دو نوع شیوه ارتباطی، تعادلی ایجاد کند و انسان بتواند با به کار انداختن تمامی حواس، نقش بیان شفاهی، اشارات و حرکات که از ویژگی‌های جامعه ابتدایی است را احیا کند.

مک‌لوهان معتقد است «حضور وسایل الکترونیکی به‌ویژه تلویزیون و دستگاه‌های پیچیده محاسبه‌گر، سرانجام همه چیز را تغییر می‌دهند و دگرگون می‌کنند؛ حتی شهرها را در زمانی نه‌چندان دور، زیرا هم‌اکنون در بعضی از نقاط جهان، دیگر شهری وجود ندارد، به هر بزرگراهی که وارد شویم، خبر از این می‌گیریم که گیرنده‌های تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات، مثل لندن یا نیویورک در اختیار ما خواهند بود». به قول مک‌لوهان، در پرتو وسایل ارتباط الکترونیک، چهره کار و زندگی اجتماعی دگرگون می‌شود؛ جوامع و ملت‌ها به هم نزدیک می‌گردند و در نهایت دهکده‌ای به پهنای کره ارض، پدیده می‌آید که او آن را در اصطلاح «دهکده جهانی» می‌نامد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان