دانلود و خرید کتاب شهرهای خوراکی یودیت آنگر ترجمه ایمان روح اللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شهرهای خوراکی

کتاب شهرهای خوراکی نوشتهٔ یودیت آنگر، ایمو فیبریگ و مارتین اشنایدر و ترجمهٔ ایمان روح اللهی، امیر شجاعی و نغمه علیزاده است. انتشارات دانشگاه شاهد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، دربارهٔ پرماکالچر است؛ شهری برای باغ‌ها، حیاط‌ها، بالکن‌ها، پشت‌بام‌ها و ورای آنها.

درباره کتاب شهرهای خوراکی

کتاب شهرهای خوراکی دربارهٔ پرماکالچر است و پرماکالچر یعنی تولید محصول از گیاهان باغی و زراعی به‌شیوۀ سنتی.

پرماکالچر شاخه‌ای از علوم باغبانی و اصول طراحی اجتماعی به‌شمار می‌آید که به موجب آن به‌صورت مستقیم یا شبیه‌سازی‌شده از الگو یا ویژگی‌های مشاهده‌شده در اکوسیستم طبیعی استفاده می‌شود. توسعهٔ پرماکالچر از سال ۱۹۷۸ میلادی آغاز شد.

این روش، از شاخه‌های گوناگونی مانند باغبانی شهری، طراحی اکولوژیک، مهندسی اکولوژیک، طراحی مبتنی بر محیط‌زیست، ساخت و مدیریت منابع چندگانه آب تشکیل شده است. این زیرشاخه‌های پرماکالچر، معماری پایدار را توسعه می‌دهند؛ همچنین حافظ نظام کشاورزی مبتنی بر اکوسیستم طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه هستند.

کتاب شهرهای خوراکی به خوانندهٔ خود کمک خواهد کرد تا رشد میوه، سبزی، گیاه دارویی و حتی قارچ خوراکی خود را در فضایی کوچک با استفاده از همهٔ راه‌های اکولوژیکی ممکن کند. این اثر، به مخاطبش نشان می‌دهد که فضاهای سبز شهری می‌توانند فضایی عالی برای پرماکالچر باشند.

افزون بر این‌ها، آنچه با مطالعهٔ این کتاب درخواهید یافت، عبارت است از:

اصول پرماکالچر، آشنایی با نمونه‌هایی از باغبانی شهری در سراسر دنیا، بام‌های سبز، باغبانی عمودی و زنبورداری، باغبانی چریکی و پروژه‌های اجتماعی موفق، تشریح تکنیک‌های عملی با دستورالعمل‌های مشخص و دقیق، نمونهٔ مطالعه‌های شهری از شهرهای سرتاسر دنیا. 

خواندن کتاب شهرهای خوراکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران و دانشجویان حوزهٔ باغبانی و کشاورزی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب شهرهای خوراکی

«واژه پرماکالچر در کشورهای انگلیسی زبان بهتر از سایر کشورها درک می‌شود. احتمالاً دلیل آن پدران علم پرماکالچر، بروس کارلوس مولیسون و دیوید هولمگرن باشد که اصالتاً استرالیایی هستند. چراکه کتاب‌ها و برنامه‌های آموزشی آن‌ها در ابتدا و قبل از ترجمه به سایر زبان‌ها در نواحی انگلیسی زبان رواج یافته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان