دانلود و خرید کتاب مذاکرات در معاملات تجاری ایرج زینال‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مذاکرات در معاملات تجاری اثر ایرج زینال‌زاده

کتاب مذاکرات در معاملات تجاری

معرفی کتاب مذاکرات در معاملات تجاری

کتاب مذاکرات در معاملات تجاری نوشتهٔ ایرج زینال‌زاده است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مذاکرات در معاملات تجاری

کتاب‌های متعددی در مورد مذاکره چاپ شده است. چگونگی نگرش در نگارش بیشتر آن‌ها به‌صورت کلی و عمومی بوده است. در کتاب مذاکرات در معاملات تجاری سعی شده است به موضوع مذاکره به‌صورت تخصصی و کاربردی در معاملات جهت داده شود.

در تنظیم تمام مطالب این کتاب، آمادگی برای مذاکره چانه‌زنی، انتخاب راهکارها و تاکتیک‌ها و جلسات مذاکرات و چگونگی ارتباطات و اختتامیه مذاکرات و چیدمان جلسه و... سعی شد به جنبه‌های تجاری آن‌ها اشاره شود:

در انتخاب راهکار، میزان قدرت چانه‌زنی طرفین در معاملات تجاری و ارزیابی آن از نظر SWOT، عوامل تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. به‌طور مثال، استراتژی صادرکنندگان در مذاکرات در بازارهای اروپا و عراق، افغانستان یکسان نمی‌تواند باشد چون قدرت چانه‌زنی طرفین در بازارهای مختلف متفاوت است.

کانال‌های ارتباطی در معاملات تجاری محدود به مذاکره نیست، در برخی از معاملات تجاری مانند Back Buy و venture Joint، قراردادهای تجاری ابتدا ازطریق کانال‌های ارتباطی نامه و فکس عملیاتی می‌شود. قراردادهای تجاری از طریق مذاکره نهایی می‌شود، به این ترتیب، مواد قراردادها در دستور جلسه مذاکره گنجانده می‌شود، مواد مذکور در جلسات مذاکره مورد بحث قرار می‌گیرد و نتیجهٔ آن در صورت‌جلسه مذاکره نهایی شده و قرارداد تنظیم می‌شود.

در معاملات تجاری تعارض در منافع بین طرفین وجود دارد، تعارض در معاملات است و چنانچه این تعارض مدیریت نشود، به کاهش تجاری از نوع تعارض میان‌فردی ارتباطات منجر شده و معاملات تجاری را متوقف می‌کند.

در مذاکرات تجاری می‌توان با انتخاب استراتژی همکاری، تعارض را کاهش داد و به نتیجهٔ برد - برد رسید، در غیر این صورت با انتخاب استراتژی رقابتی نتیجه به Lose-win منجر می‌شود. در این حالت نه‌تنها تعارض کاهش نمی‌یابد، روابط تجاری طرفین مذاکره در آینده نیز قطع می‌شود.

در تدوین مطالب راهکار و تاکتیک‌های مؤثر در مذاکرات تجاری نیز معرفی شده است. 

خواندن کتاب مذاکرات در معاملات تجاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه می‌تواند مورد استفادهٔ دست‌اندرکاران تجارت و دانشجویان رشته‌های بازرگانی و اقتصادی قرار گیرد. 

بخشی از کتاب مذاکرات در معاملات تجاری

«فرق تاکتیک و استراتژی چیست؟

مذاکره یک فرآیند پویا است و نه یک جریان ایستا؛ یعنی از زمان شروع تا پایان مذاکره، فرآیند مذاکره در معرض ارزیابی و تغییر است، دو طرف جداگانه به برآورد نیازها، علاقه‌ها و هدف‌ها می‌پردازند تا موقعیت خود و طرف مقابل را بسنجند. معمولا طی تعاملاتی که در مذاکره پیش می‌آید این ارزیابی‌ها و برآوردها در معرض تغییر و تحول‌اند.»


نظرات کاربران

قنبری
۱۴۰۲/۰۶/۰۷

کتاب ضعیف و سرهم بندی است. به هیچ وجه ارزش وقت و پولی که بابتش میدید رو نداره.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان