دانلود و خرید کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی مت دریک ترجمه محمد یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی اثر مت دریک

کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی

نویسنده:مت دریک
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی

کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی نوشتهٔ مت دریک و ترجمهٔ محمد یوسفی است. انتشارات چاپ و نشر بازرگانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر ابعاد و چالش‌های پیش روی این حوزه را بررسی و تحلیل کرده است.

درباره کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی

کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی چالش‌های مدیریت یک زنجیرهٔ تأمین جهانی را نشان داده و دررابطه‌با استراتژی‌های موقعیت برتر که با به‌کارگیری آن‌ها شرکت‌ها می‌توانند با چالش‌های پیش روی خود مقابله کنند و عملکرد زنجیرهٔ تأمین خودشان را ارتقا دهند، بحث خواهد کرد.

این کتاب به ۴ فصل اصلی تقسیم شده که عبارتند از:

فصل اول) ارائهٔ تعارف و مفاهیم پایه‌ای رشتهٔ «مدیریت زنجیرهٔ تأمین»: در این فصل اصول پایه‌ای مدیریت زنجیرهٔ تأمین مطرح و تکامل این رشته به‌عنوان یک بخش از فرآیند کسب‌وکار بررسی شده است.

فصل دوم) مدیرت زنجیرهٔ تأمین جهانی: در این فصل دلایل مرتبط با فعالیت شرکت‌ها در بازارهای جهانی مطرح و همچنین پیچیده‌بودن فرآیندهای مربوط به مدیریت زنجیرهٔ تأمین جهانی ارائه شده است.

فصل سوم) منبع‌یابی جهانی: در این فصل نکات مهمی درمورد استراتژی‌های مربوط به منبع‌یابی جهانی ارائه شده و همچنین ملاحظاتی را که شرکت‌ها باید هنگام گرفتن تصمیم درمورد استفاده از منابع ملی و یا حضور در بازارهای جهانی مدنظر داشته باشند، مطرح کرده است.

فصل چهارم) حمل و نقل و توزیع جهانی: این فصل درمورد استراتژی‌های اصلی برای سازماندهی عملیات‌های توزیع بین‌المللی، عملیاتی‌کردن یک شبکهٔ توزیع جهانی و اهمیت زیرساخت‌های حمل و نقل در لجستیک‌های جهانی بحث کرده است.

در متن هر فصل نیز خلاصه‌ای از مطالعات موردی صورت گرفته، آمده است.

خواندن کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مدیریت زنجیره تامین جهانی

«معیار نهایی یعنی ثبات مالی تأمین‌کننده در مورد فروشندگانی که قطعات یا خدمات تخصصی و کالاهای ضروری را تأمین می‌کنند بسیار مهم می‌باشد زیرا امکان دارد خریدار قادر نباشد منابع مورد نیاز خود را از تأمین‌کنندگان جایگزین فراهم آورد و باید منتظر بماند تا تأمین‌کننده مواد اولیه، کالاهای مورد نیاز را در اختیار شرکت قرار دهد. اگرآیتم یا کالای خریداری شده کالایی باشد که به آسانی در دسترس باشد و بتوان آن را از بسیاری از فروشندگان بازار با سطح عملکرد و اطمینان مشابه تأمین کرد و برای سفارش دادن کالا نیاز به تلاش‌های مشترک و یکپارچه‌سازی سیستم‌ها نباشد، با این وجود معیار ثبات مالی هنوز هم شاخصی مهم در تصمیمات منبع‌یابی می‌باشد اما نه با اهمیتی که در مورد منابع حیاتی وجود دارد.

همان طور که از لیست نا تمام هزنیه‌ها و عواملی که TCO را تشکیل داده‌اند آشکار می‌شود، دیدگاه TCO همه جانبه است و نیاز به مبادله گسترده‌ای از اطلاعات و مدل‌سازی دارد. از آن جا که انجام محاسبات دقیق، در طی تمامی فرآیندهای TCO، برای به‌کارگیری یک تأمین‌کننده خاص، پیچیده و طولانی می‌باشد، خریداران باید چند مؤلفه TCO را که اهمیت بیشتری برای موارد خاصی که خریداری می‌شوند دارند، شناسایی و از این مولفه‌ها برای ارزیابی کل هزینه‌ها استفاده کنند. قطعات تخصصی و مهمتر که برای عملیات‌ها و موقعیت رقابتی شرکت مهمتر می‌باشند باید شامل تحلیل‌های بیشتر TCO قرار گیرند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۴۰۰
تومان