دانلود و خرید کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش های صادراتی بیتا نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش های صادراتی اثر بیتا نوروزی

کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش های صادراتی

نویسنده:بیتا نوروزی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش های صادراتی

کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تأمین مالی بخش‌های صادراتی نوشته بیتا نوروزی است. کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تأمین مالی بخش‌های صادراتی را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تأمین مالی بخش‌های صادراتی

امروزه به جهت تنوع کارکردهای مالی نهادهای بین‌المللی در رونق فعالیت تجاری و اقتصادی کشورها، گرایش شرکت‌ها برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود به بازارهای جهانی به خدمات تخصصی سازمان‌ها و نهادهای مالی در داخل یا خارج متمایل شده‌اند. مبادله اسناد بین‌المللی، تأدیه دیون، استفاده از تسهیلات اعتباری، بیمه و تضمین و خدمات مشاورهای در امور بازرگانی خارجی از مواردی است که مورد تاکید است. شناخت امکانات بالقوه خارجی برای تأمین آن به‌ویژه برای فعالین اقتصادی و بازرگانی کشور از موارد بسیار حائز اهمیت است که باید مطالعه گردد.

در این کتاب با نگاهی گذرا به و واقعیت‌های موجود و پیش‌زمینه مشکلات تأمین مالی صادراتی، در جهت شناخت موضوعات مرتبط با نحوه تأمین مالی صادرات کشور توسط بانک توسعه اسلامی و نقاط قوت و ضعف آن به آسیب‌شناسی موضوع پرداخته شده است.

خواندن کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تأمین مالی بخش‌های صادراتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تأمین مالی بخش‌های صادراتی برای افراد فعال در زمینه صادرات و سیستم‌های مالی کتابی مناسب و مفید است.

بخشی از کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تأمین مالی بخش‌های صادراتی

«اهمیت روزافزون توسعه صادرات موجب گردیده که کشورها ضمن ایجاد نهادها و سازمان‌های تخصصی موردنیاز برای حمایت از صادرات، استفاده از ابزارها و مکانیزم‌های تأمین مالی خارجی را نیز در دستور کار برنامه اقتصادی خود قرار دهند. امروزه حتی استفاده از ابزارهای تأمین مالی و ارائه خدمات اعتباری به صادرکنندگان یک محور و راهکار اساسی برای توسعه ظرفیت‌ها در بخش صادرات است.

در این فصل تلاش شده است پس از بررسی شیوه‌های تأمین مالی خارجی، به عمده‌ترین شیوه‌های تأمین مالی بانک توسعه اسلامی پرداخته شود.

شیوه‌های تأمین مالی

شیوه‌های تأمین مالی به دو صورت است: شیوه‌های تأمین مالی غیر قرضی و قرضی، در تأمین مالی به شیوه غیر قرضی شامل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و سایر روش‌های سرمایه‌گذاری است. در شیوه قرضی تأمین مالی هم از طریق منابع داخلی شامل اخذ تسهیلات بانک‌های داخلی و حساب ذخیره ارزی و هم از طریق منابع خارجی شامل تأمین مالی از بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی، خطوط اعتباری است.

نکته مهم در مورد انتخاب هرکدام از این روش‌ها شرایط و ویژگی‌های پروژه و کشور میزبان پروژه و به‌دست‌آوردن بهترین بازده مورد انتظار می‌باشد. روشی موردتوجه قرار می‌گیرد تا بتواند با کمترین میزان وقت و هزینه، جوابگوی ریسک‌های پروژه باشد. سیاست‌های اتخاذ شده کشور میزبان در به‌کارگیری هرکدام از این روش‌ها بسیار حائز اهمیت است چه‌بسا روش‌های مفیدی باتوجه‌به شرایط پروژه و درنظرگرفتن موارد دیگر قابل‌تصور باشد اما عدم توجه دولت یا خط‌مشی سیاست‌های اقتصادی کشور میزبان یا ناآگاهی آنها و مهیا نبودن زیرساخت‌های موردنیاز مانع از به‌کارگیری آن شیوه شود. در حالت کلی برای رسیدن به یک ساختار مناسب باید روش‌های تخصیص ریسک، نوع قراردادها، جنبه‌های حقوقی و مالی هر ساختار و هماهنگی آن با شرایط پروژه مورد بررسی قرار گیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۷۱,۵۰۰
تومان