دانلود و خرید کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار غلامرضا نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار اثر غلامرضا نصیری

کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار

معرفی کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار

کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار نوشتهٔ غلامرضا نصیری است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار

کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار شامل تألیف، گردآوری و ترجمهٔ لغات کلیدی، اصطلاحات و عبارات مخفف و پرکاربرد مرتبط با حوزه‌های مختلف کسب‌وکار است که بر اساس تجربیات مؤلف از مطالعه مقالات و کتب مرجع لاتین و نیز سال‌ها تحقیق و انجام پروژه‌های صنعتی و دانشگاهی جمع‌آوری شده و به رشته تحریر در آمده است. در این کتاب واژه‌ها و اصطلاحات زنجیرهٔ تأمین و لجستیک است که با توجه به حجم متنوع لغات و مفاهیم اضافه‌شده دیگر نمی‌توان آن را فقط به مقولهٔ زنجیره تأمین محدود کرد. با توجه به گستردگی مفهوم کسب‌وکار به برخی از نکات کلیدی و پرکاربرد اشاره شده است. هدف این کتاب معرفی و انتخاب صحیح اصطلاحات در متون مرتبط، پایان‌نامه‌های دانشگاه و پروژه‌های صنعت است.

خواندن کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که در زمینهٔ کسب‌وکار فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب واژه ها و اصطلاحات پرکاربرد کسب و کار

«اهداف زنجیره تأمین: Supply Chain Objects

مهم‌ترین اهداف مورد نظر در زنجیره تأمین عبارتند از: ایجاد مزیت (موفقیت) رقابتی قابل اتکاء و پایدار، کاهش عدم قطعیت در طول زنجیره (مثل: پایداری در قراردادهای بلند مدت)، سطوح موجودی مناسب در زنجیره تأمین، افزایش انعطاف‌پذیری و سرویس‌دهی بهتر به مشتری (پاسخ سریع به تغییرات نیازهای مشتری)، کاهش زمان تدارک و هزینه‌ها برای مشتری نهایی محصولات، اثربخشی بهتر و کاراتر هزینه‌ها، استفاده بهتر از منابع درونی و بیرونی سیستم (توسعه مشارکت و برون سپاری)، همکاری و تعامل بهتر بین اعضای زنجیره تأمین.

مدل مرجع عملیات زنجیره تأمین : Supply Chain Operations Reference (SCOR)

یک مدل فرایندی برای مدل‌سازی زنجیره تأمین در گسترده‌ترین حد شناخته شده است. این مدل چارچوب متداولی را برای زنجیره تأمین ارائه می‌کند و به ارائه اصطلاحات استاندارد و پارامترهای متعارف و مشترکی که حاصل ارزیابی مقایسه‌ای و بهترین حالات بدست آمده است می‌پردازد. این مدل فرایندهای اصلی را به پنج حوزه تقسیم می‌نماید شامل: طراحی و برنامه‌ریزی؛ تأمین و منبع یابی؛ تولید و ساخت؛ ارسال و تحویل؛ بازگشت که در سال ۱۹۹۶ میلادی توسعه یافته و تاکنون نسخه‌های بازنگری شده متعددی از آن منتشر شده است.

انجمن مدیریت حرفه‌ای زنجیره تأمین : Council of Supply Chain Management Professional (CSCMaP)

این انجمن در سال ۱۹۶۳ میلادی به منظور آموزش، بسط دانش و تمرکز تحقیقات در حوزه زنجیره تأمین تأسیس شده است. محل آن در ایالت ایلینویز آمریکاست و بیش از ۸۵۰۰ عضو دارد. توسعه مدل SCOR از مهمترین انتشارات این انجمن است.

مدل بلوغ زنجیره تأمین Supply Chain Management Maturity Model (SCM :۳)

ایده مدل‌سازی و تهیه چارچوب برای مدیریت زنجیره تأمین از توسعه مدل مرجع عملیات زنجیره تأمین و مدل بلوغ قابلیت شروع گردیده است. طرح اولیه توسعه مدل بلوغ زنجیره تأمین اولین بار توسط استیونز در سال ۱۹۸۹ مطرح شد و چهار سطح برای زنجیره تأمین شامل: سطح پایه، یکپارچه‌سازی عملیاتی، یکپارچگی داخلی و یکپارچگی بیرونی توسعه یافته است. در سال ۲۰۰۴ مدل ارتقاء یافته آن به شکل مدون توسعه داده شده که نقشه راهنمائی است پنج سطحی برای شرکت‌ها تا در توسعه و اجرای پروژه‌های بهبود دهنده در سازمان بر اساس زیرساخت‌ها و سطح بلوغ خود اقدام نمایند. از آنجا که توجه به سایر شرکت‌ها و کپی برداری از آخرین اقدامات آن‌ها (بدون در نظر گرفتن ساختارهای شرکت مورد نظر)، به شکست اقدامات و تحمیل هزینه منجر خواهد شد، لذا این مدل اولویت اقدامات مقدماتی جهت ارتقاء آمادگی را مشخص می‌سازد.»





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان