دانلود و خرید کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم) محمدباقر توکلی
کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم) اثر محمدباقر توکلی

کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم)

معرفی کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم)

کتاب الکترونیکی «فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم)» نوشتهٔ هدریک، هایک، استارکمن با ترجمهٔ محمدباقر توکلی و رقیه کامران سامانی و فاطمه مقصودی‌نیا و سارا لشکری و زهرا علیرضایی و سلمان جعفری و حمید فخیمی کبیر در انتشارات مانی چاپ شده است.

درباره کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم)

این کتاب با همکاری جمعی از دانشجویان دکتری تخصصی فیزیک پزشکی ترجمه شده است. از آن جا که در برنامه درسی کارشناسی رشتهٔ رادیولوژی و کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی فیزیک فراصوت گنجانده شده است و باتوجه‌به محدودیت منابع فارسی این ترجمه تا حد زیادی نیازهای دانشجویان در این زمینه را رفع خواهد کرد.

جلد دوم کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه‌ها فصل‌های ۱۳ تا ۲۵ را در بر دارد. عناوین این فصل‌ها به این ترتیب است:

فصل سیزدهم: دینامیک خون

فصل چهاردهم: فیزیک داپلر و سیستم‌های داپلری

فصل پانزدهم: تحلیل طیفی داپلر

فصل شانزدهم: تصویربرداری داپلر

فصل هفدهم: تصویربرداری mode-M

فصل هجدهم: مواد کنتراست

فصل نوزدهم: سیستم‌ها‌ی ثبت تصویر

فصل بیستم: بایگانی تصویر و سیستم ارتباطی

فصل بیست و یکم: شدت و توان

فصل بیست و دوم: اثرات زیستی

فصل بیست و سوم: ایمنی بالینی

فصل بیست و چهارم: ارزیابی عملکرد

فصل بیست و پنجم: کنترل‌کیفی

کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشتهٔ رادیولوژی و فیزیک پزشکی و فیزیک فراصوت پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فیزیک فراصوت و دستگاه ها (جلد دوم)

«دینامیک خون وریدي عملکرد وریدي عملکرد اصلی وریدها آن است که به‌عنوان یک گذرگاه براي جریان برگشتی خون به قلب عمل می‌کنند. سیستم وریدي همچنین در تنظیم گردش خون مشارکت دارد. وریدها می‌توانند با انقباض و انبساط مقاومت محیطی را عوض نموده و جریان را تغییر دهند. دیواره‌های ورید به‌اندازه دیواره‌های شریان کشسان نیستند. براي یک افزایش فشار مشابه، یک ورید می‌تواند ۶ تا ۱۰ برابر حجم خون را در مقایسه با یک شریان با اندازه مشابه در خود جاي دهد. مقادیر زیاد خون در یک ورید تا زمان نیاز می‌تواند ذخیره شود (وریدها همچنین خاصیت پذیرندگی از خود نشان می‌دهند). هنگامی‌که حجم خون زیاد می‌شود، بازگشت خون از وریدها و فشار وریدي محیطی افزایش می‌یابد و عروق کوچک متسع می‌شوند. تنظیم‌کننده اولیه‌ی برونده قلبی، مقاومت محیطی است. وقتی رگ‌های بیشتري در گردش خون محیطی متسع می‌شوند، مقاومت کاهش می‌یابد و برونده قلبی افزایش می‌یابد. فشار وریدي پالس‌های فشار، قبل از آنکه به وریدها برسند، در شریان‌ها میرا می‌شوند. این مطلب در شکل ۲-۱۳ نشان داده شده است. اختلاف فشار ثابت در طول رگ، منجر به ایجاد جریان پیوسته می‌شود. جریان لایه‌ای در سرعت‌های پایین اتفاق می‌افتد و توزیع سرعت جریان به‌صورت سهمی می‌شود. وریدهاي بزرگ وقتی متسع می‌شوند، مقاومت کمی در برابر جریان از خود نشان می‌دهند. وریدها به‌وسیله لبه تیز استخوان‌ها، فشار خارجی جو (بر روی وریدهاي سطحی) و حجم ارگان‌های شکمی، فشرده می‌شوند. فشردگی مقاومت را افزایش داده و جریان را کاهش می‌دهد. وریدهاي داخل قفسه سینه به‌صورت طبیعی متسع هستند، زیرا فشار هواي محیط پیرامون آنها پایین است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۵ صفحه

حجم

۱۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۵۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان