دانلود و خرید کتاب مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش محمد اسلامیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش اثر محمد اسلامیان

کتاب مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش

معرفی کتاب مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش

کتاب الکترونیکی «مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش» نوشتهٔ محمد اسلامیان، کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری، پژوهشگر و فعال فرهنگی - اجتماعی و کمال نادری امیری، کارشناس ارشد روانشناسی، پژوهشگر و فعال فرهنگی، ورزشی در انتشارات همخونه چاپ شده است.

درباره کتاب مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش

کتاب «مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش» به معرفی، اهمیت، نقش و جایگاه مدیریت شهری و همچنین ارتباط آن با مقولهٔ مهم کارآفرینی پرداخته، مبانی و اصول نظری و مهم کارآفرینی را گردآوری کرده و به این واسطه انواع کارآفرینی و فرصت‌های شغلی موجود در حوزه ورزش را جست‌وجو کرده و بیان نموده است.

این اثر بر این مهم تأکید دارد که مجموعهٔ مدیریت شهری می‌تواند بسترهای رشد و توسعهٔ اقتصادی که از ارکان اصلی مدیریت مطلوب و توسعهٔ پایدار و متوازن شهری است را به واسطه زمینه‌سازی، تسهیل و مهیا ساختن ساختارهای شهری به منظور درک فرصت‌های تازه در کارآفرینی و به طور خاص کار آفرینی و اشتغال پایدار در حوزهٔ ورزش آماده کرده و به آن جامهٔ عمل بپوشاند.

کتاب مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به فعالین حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مروری بر مدیریت شهری و کارآفرینی در حوزه ورزش

مدیریت شهری

روشن است که مشخصات و ساختار نهادهای قانونی اداره کننده شهر از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد و هر جامعه ای با توجه به ساختار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود تعریف یا تلقی خاصی از مدیریت شهری دارد .مدیریت شهری به تمامی نهاد ها، سازمان ها و افرادی گفته می شود که به صورت رسمی یا غیررسمی در فرآیند مدیریت شهر اثرگذار هستند. پس مدیریت شهری فقط شهرداری و شورای شهر نمی باشد و هر عنصری که به شکلی در فرایند مدیریتی شهر اثری دارد در این حیطه قرار دارد (حیدرلطفی و همکاران، ۱۳۸۸.)

مفهوم مدیریت شهری اولین بار زمانی مورد توجه واقع گردید که در سال ۱۹۷۶ در کنار مفاهیم دیگری چون توسعه پایدار شهری- پروژه سالم در دستور کار یکی از برنامههای توسعه سازمان ملل با عنوان برنامه مدیریت شهری قرار گرفت. مطرح شدن چنین مفهوم و اصطالحی از مدیریت در قالب مدیریت شهری ناشی از حرکت شیوه مدیریت متمرکز به سمت مدیریت غیرمتمرکز در چارچوب مدیریت‌های محلی‌تر با هدف توسعه شهری به وسیله سازمان‌های محلی می‌باشد.

مدیریت شهری عبارت است از پذیرش و فهم مسئولیت مداوم برای رسیدن به یک سری اهداف مشخص که خود منتهی به یک هدف اصلی می باشد . این مسئولیت در مورد این است که چه کاری باید انجام شود و چگونه یک نظام دهی مناسب برای این کار صورت گیرد . بطور کلی مدیریت شهری باید شامل موارد زیر باشد : اتخاذ یک دید وسیع وهمه جانبه نگر/ پیگیری اهداف و تعیین نیازها وامکانات / احساس مسئولیت ( بهرامی‌ نژاد ۱۳۸۳)

مدیریت شهری یعنی پیاده نمودن طرحها و برنامه هایی که در فرآیند برنامه ریزی شهری به آنها پرداخته شده است و نحوه اجرا و بازبینی آنها با توجه به پویایی و تحوالت شهری (کلهر ، ۱۳۸۳) در رابطه با مفهوم و کارکرد مدیریت شهری چنین می توان بیان کرد که مدیریت شهری بیشتر وجه فنی و اجرایی دارد و نسبت به حکومت شهری، جو حاکمیتی آن کمتر است و نهادهای مدیریتی شهر بیشتر مجری تصمیمات نهادهای حکومتی هستند که معمولاً در سطح ملی یا محلی مطرح شوند (آخوندی و همکاران، ۱۳۸۷) .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان