دانلود و خرید کتاب جنگنده های قرن ۲۱ سیدمحمد علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگنده های قرن ۲۱ اثر سیدمحمد علوی

کتاب جنگنده های قرن ۲۱

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جنگنده های قرن ۲۱

کتاب الکترونیکی «جنگنده های قرن ۲۱» نوشتهٔ سیدمحمد علوی در انتشارات پارسی سرا چاپ شده است. این کتاب دایرةالمعارف جنگنده‌ها نیست و فقط به توضیح مشخصات جنگنده‌های معروف می‌پردازد.

درباره کتاب جنگنده های قرن ۲۱

عقاب، نماد غرور و تسلط بر زمین است. برخی ها جنگنده‌ها را الگوریتمی از عقاب می دادند. نام جنگنده، ماهیت حمله را در ذهن انسان تداعی می‌کند اما جنگنده فقط برای نابودی و از‌بین‌بردن نیست بلکه باید به این موضوع توجه کرد که اصل ساخت آن برای دفاع بوده و دفاع برای هر کشوری امری اجتناب ناپذیر است. با وجود کاربردهای فراوان جنگنده‌ها ساخت آن بسیار سخت و مشکل است. آمریکا، روسیه و فرانسه سه غول بزرگ تولید‌کننده جنگنده هستند. طراحی بدنه و مقاومت در برابر فشار هوا و شرایط جوی و از همه این ها مهمتر وجود رادار از مشکلات پیش روی ساخت جنگنده‌هاست.

کتاب جنگنده های قرن ۲۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم هوافضا پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب‌ جنگنده های قرن ۲۱

تولید جنگنده‌ها از اوایل جنگ جهانی اول آغاز شد و در ابتدا با بدنه‌های چوبی و سطح پارچه‌ای ساخته می‌شدند. ابتدا از آن‌ها به‌عنوان هواپیمای دیدبان برای راهنمایی توپخانه استفاده می‌شد اما خیلی زود مشخص شد که می‌توان آن‌ها را مسلح کرده و برای نبرد با هواپیماهای دشمن و ماموریت‌های تاکتیکی دیگر از آن‌ها استفاده کرد. در اواخر جنگ جنگنده‌هایی چون فوکر دی۷ آلمان و اسپاد فرانسه به سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت دست یافتند. جنگ جهانی دوم شاهد جنگنده‌های تمام فلزی بود که به سرعت‌هایی فراتر از ۷۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده و قابلیت پرواز در ارتفاع ۱۰۷۰۰ تا ۱۲هزار متری سطح دریا را داشتند. با پایان جنگ جهانی دوم عصر جت‌های جنگنده فرا رسید. تولید جنگنده‌هایی با موتور جت در اواخر جنگ در هر دو جبهه متفقین و متحدین آغاز شد اما دیرتر از آن وارد جنگ شدند که نقش مؤثری در آن ایفا کنند. جت‌های جنگنده‌ای چون اف۸۶ سیبر آمریکایی‌ها و میگ۱۵ روس‌ها در جنگ کره به طرز موثری مورد استفاده قرار گرفتند. از آن زمان تاکنون جنگنده‌های متفاوتی برای نقش‌های جنگی خاصی طراحی شده‌اند. جنگنده‌های رهگیر به گونه‌ای طراحی شده و مسلح می‌شوند که برای رهگیری، شکست دادن یا فراری دادن جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های دشمن مناسب باشند. بسیاری از جنگنده‌ها از قابلیت‌های ثانویه حمله به اهداف زمینی با استفاده از انواع بمب و موشک هوا به زمین برخوردارند و در نقش جنگنده بمب‌افکن از آن‌ها استفاده می‌شود. جنگنده‌های امروزی دارای سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی برای رهگیری هدف‌های دشمن و جنگ الکترونیک و هدف‌گیری هم‌زمان چند هدف هستند. 

نظرات کاربران

کاربر ۶۱۳۵۵۹۲
۱۴۰۱/۱۲/۲۷

سلام... من لیسانس کامپیوترم ولی با خوندن این کتاب اطلاعاتم در مورد هواپیماهای جنگی در حد عمومی کامل شد... ممنونم از نویسنده پاینده باشید

کاربر 5991284
۱۴۰۱/۱۲/۰۲

عالی واقعا خوب بود.جامع ومستند بهتون پیشنهاد میکنم بخونین حتما

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان