دانلود و خرید کتاب تولید مثل در گاوهای شیری محمدرضا دامغانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تولید مثل در گاوهای شیری اثر محمدرضا دامغانی

کتاب تولید مثل در گاوهای شیری

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تولید مثل در گاوهای شیری

کتاب تولید مثل در گاوهای شیری نوشتهٔ محمدرضا دامغانی در انتشارات آرنا چاپ شده است. این کتاب در قالب فیلمنامه‌‌ای مستندگونه به تولید مثل گاوهای شیری می‌پردازد. این یک امر طبیعی است که گاوها نیز چون دیگر حیوانات برای ازدیاد نسل خود به مرحله‌ای می‌رسند که بتوانند تولید مثل کنند. برای این امر به شرایطی نیازمندند که به طور غریزی به آن می‌رسند و آن سن بلوغ است و زمان تولید مثل، بلوغ، فعال‌شدن اندام‌های جنسی را می‌گویند که در هر حیوان سن خاصی را می‌طلبد. بلوغ در گاو معمولا از ۷ ماهگی به بعد و به‌وضوح رخ می‌دهد و همواره تحت تأثیر عواملی متعدد از جمله:

تغذیه، نژاد، شرایط محیطی، و... است. بلوغ در گاوها نباید با بلوغ جنسی اشتباه گرفته شود که معمولا گاوهای شیری در ۳۵ تا ۴۵ درصد وزن بلوغ جنسی به مرحله بلوغ می‌رسند.

درباره کتاب تولید مثل در گاوهای شیری

 بخش‌های مختلف این کتاب عبارتند از:

بخش اول: فحلی

دوره فحلی گاو ماده همراه با یک سری علائم کاملاً آشکار و مشخص است و تولید شیر روزانه کمی اشتهای گاو کم، متورم، قرمز و پرخون‌شدن فرج گاو

بخش دوم: جفت‌گیری

۱. جفت‌گیری در گاو نر و ماده به صورت طبیعی. ۲. جفتگیری در گاو نر و ماده به صورت تلقیح مصنوعی. ۳. انتقال جنین.

تلقیح مصنوعی: الف) مهبلی. ب) عنقی. ج) راست رو

بخش سوم : آبستنی

۱ . مراقبت‌های ویژه.۲ . تغذیه. ۳ . زمان ابستنی.

بخش چهارم: زایمان

۱. مراقبت‌های ویژه ۲. تولد نوزاد ۳. مراقبت: الف) نوزاد ب) گاو ماده

کتاب تولید مثل در گاوهای شیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ فیلمنامهٔ مستندهایی از زندگی حیوانات پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تولید مثل در گاوهای شیری

صحنه

روز . داخلی

با گشودن پنجره . تاللو نور خورشید به درون می تابد. کارگر دامداری با لباس کار به نظافت مشغول میشود. همراه با مواد ضد عفونی کننده قسمتهای مختلف از جمله زمین را شستشو می دهد. بیرون میرود و با مقداری کاه و علوفه بر میگردد. انها را کف اتاق روی زمین پهن میکند. مجددا بیرون میرود و با سطل اب به درون میاید. دماسنج را از داخل بر می دارد. دماسنج درجه اتاق را نشان میدهد. انرا به گوشهای اویزان میکند. به نزدیک گاو میرود که در گوشه دیگر است. به شستن محل خروج گوساله مشغول می شود. سپس دستهای خود را می شوید و ضد عفونی میکند. دستکش به دست میکند. گاو ماده ابستن روی کاههاست. دکتر دامپزشک مراقبت از انرا به عهده دارد تا زایمان با مشکلی مواجه نشود. زمان تولد گوساله نزدیک میشود. گاو ماده بی قرار است. سر خود را اینسو و انسو میبرد. دکتر کمک میکند تا گوساله متولد شود و بالفاصله اقدام به گره زدن بند ناف از باالی بدن گوساله و بریدن ان میکند. با مواد ضد عفونی کننده انرا شستشو می‌دهد. دکتر با مقداری کاه خشک بینی گوساله را تحریک می‌کند تا بدینوسیله تازه‌متولد‌شده‌اش را به نفس کشیدن وادار کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان