دانلود و خرید کتاب آشوب و دینامیک های غیرخطی علی مطیع نصرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشوب و دینامیک های غیرخطی اثر علی مطیع نصرآبادی

کتاب آشوب و دینامیک های غیرخطی

معرفی کتاب آشوب و دینامیک های غیرخطی

کتاب آشوب و دینامیک های غیرخطی نوشتهٔ علی مطیع نصرآبادی و گلناز بغدادی است و انتشارات دانشگاه شاهد آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ تحلیل سیستم‌ها و کمی‌سازی سیگنال‌‌هاست.

درباره کتاب آشوب و دینامیک های غیرخطی

نظریه آشوب شاخه‌ای از علوم ریاضی است که به دنبال عدم توجیه برخی از پدیده‌های طبیعی به کمک قوانین نیوتن با پیشرفت علم ارائه گردید و به‌تدریج توسعه چشمگیری پیدا کرد. تاکنون محققین توانسته‌اند بسیاری از رفتارها و پدیده‌های پیچیده‌ مشاهده‌شده در حوزه‌های مختلفی از جمله زیست‌شناسی، علوم اعصاب، انسان‌شناسی، مکانیک، اقتصاد، بوم‌شناسی، جامعه‌شناسی، شیمی، فیزیک و کامپیوتر را به کمک مفاهیم مطرح در این نظریه توجیه کنند. این نظریه بر مطالعه، استخراج و کمّی‌سازی الگوهای منظم در رفتارهای به‌ظاهر تصادفی و بی‌نظم در انواعی از دینامیک‌های پیوسته و گسسته استوار است. اثر بال پروانه و حساسیت به شرایط اولیه از جمله معروف‌ترین اصول در علم و نظریه آشوب است که به چگونگی وقوع تغییرات و پیامدهای بسیار بزرگ در اثر تغییرات بسیار کوچک در سیستم‌های قطعی و غیر خطی اشاره دارند. کتاب حاضر به‌عنوان یک کتاب مرجع آموزشی به‌طور گام‌به‌گام مفاهیم و روش‌های مطرح در بررسی و تحلیل سیستم‌ها و دینامیک‌های غیر خطی پیوسته و گسسته را تشریح کرده است. در فصول آخر مباحث ارتباط آشوب و هندسه فرکتال‌ها، انواع آنتروپی و روش‌های محاسبه انواع بعد فرکتال و کمّی‌سازی سیگنال‌ها با ارائه مثال‌های کاربردی ارائه ‌شده است. 

خواندن کتاب آشوب و دینامیک های غیرخطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مباحث این کتاب می‌تواند برای تمامی علومی که در آنها محققین با سیستم‌های دینامیک غیرخطی روبرو هستند، مانند ریاضیات، نجوم، فیزیک، بیوفیزیک، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، پزشکی، شیمی، پلاسما، هواشناسی، مهندسی برق، مکانیک، ساختمان، صنایع، شیمی، هوافضا و حتی در حوزه‌هایی نظیر روان‌شناسی، مدیریت، جامعه‌شناسی و فلسفه که جایگاه مطالعه ویژگی‌های سیستم‌های آشوب‌گونه ضروری به نظر می‌رسد، مفید واقع شود.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

حجم

۱۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان