دانلود و خرید کتاب مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران معصومه حسین‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران اثر معصومه حسین‌زاده

کتاب مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران

کتاب الکترونیکی «مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران» نوشتهٔ معصومه حسین زاده در میراث ماندگار چاپ شده است. بازی‌ها و ورزش‌های بومی، سنتی و محلی بخشی از میراث فرهنگی غیرمادی بشر هستند. بنابراین شایسته است که حفظ و احیا شوند.

درباره کتاب مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران

ورزش‌های بومی، سنتی و محلی کشور ما علاوه بر آثار و مزیت‌های ورزشی از نظر علایق فرهنگی، هنری و گرایشات مردم مناطق مختلف کشور بهترین عامل تفریحات و سرگرمی‌های مفرح و سالم و سازنده است.

کتاب مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مردم‌شناسی و آداب و رسوم ایرانی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مجموعه بازی های بومی سنتی استان های ایران

در این بازی افراد به دو گروه تقسیم و هر گروه سه قطعه سنگ باریک و بلند (حدود ۴۰ سانتیمتری) را در یک ردیف و به فاصله یک تا ۱/۵ متری از همدیگر قرار داده و بایستی فاصلهٔ هر دو گروه مناسب پرتاب سنگ اعضا باشد. سپس به قید قرعه یکی از گروه‌ها شروع نموده و هر فرد یک سنگ به طرف سنگ‌های تیم مقابل پرتاب می‌نماید و اگر یکی از آن‌ها را انداخت سنگ دیگری پرتاب می‌کند، و همینطور تا آخر همه تیم سنگ‌های خود را به سمت هدف پرتاب می‌کنند. پس از آن تیم مقابقل به همین روال شروع می‌کند. هر تیمی که زودتر از دیگری هر سه عدد سنگ کاشته شده را هدف قرار داد، یک امتیاز می‌گیرد و سپس جای تیم‌ها عوض و بازی از نو آغاز می‌گردد. اگر سنگ‌های یک گروه سالم ماند و هیچ کدام زده نشدند و گروه دیگر هر سه  سنگ (نشانه‌اش) افتاد، دو امتیاز محسوب و زمین هم جابه‌جا نمی‌شود. سقف امتیاز از قبل مشخص و هر گروهی زودتر به آن سقف برسد، برنده است. این بازی بیشتر توسط مردان اجرا می‌شود ولی گاهی زنان نیز مشارکت دارند.

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

با سلام واقعا عالیه 💯اینهمه بازی های سنتی ایرانی داخل کتاب🏃⏳ خیلی بهتر از بازی های الانه و ادم انرژی میگیره📶 ممنون از طاقچه کاش رایگان بشه✔

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان