دانلود و خرید کتاب تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری مهدی عباسپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری اثر مهدی عباسپور

کتاب تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری

کتاب الکترونیکی «تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری نوشتۀ مهدی عباسپور در انتشارات کنکاش چاپ شده است. بزه‌دیده‌شناسی که شاخه‌ای از جرم‌شناسی است به بررسی بزه‌دیده به عنوان فردی که می‌تواند با اعمال و گفتار تحریک‌آمیز سبب جنایت علیه خود را فراهم آورده می‌پردازد. بزه‌دیده به‌عنوان طرف دوم معادله جرم، علاوه بر تأثیر در ارتکاب بزه، جایگاهی در خور توجه در مسئولیت بزهکار دارد. تأثیر تقصیر وی با بررسی سیاست فردی‌کردن مجازات‌ها در قالب نهادهای مختلفی مانند کیفیات مخففه، تعلیق، سقوط و تبدیل مجازات‌ها نمایان می‌شود.

درباره کتاب تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری

تأثیر تقصیر بزه‌دیده بر مسئولیت کیفری از مهم‌ترین مسائلی است که محل بحث نظام‌های حقوقی مختلف بوده است. از آنجا که نقش و سهم بزه‌دیده در تکوین جرم و تعامل و ارتباط وی با بزهکار به‌عنوان عامل اصلی جرم انکارناپذیر است، بزه‌دیده‌شناسی به بررسی بزه‌دیده به‌عنوان فردی که می‌تواند با اعمال و گفتار تحریک‌آمیز سبب جنایت علیه خود را فراهم آورد، پرداخته و در واقع از آن به‌عنوان یک وضعیت پیش جنایی یا عامل محرک جرم یاد کرده است. 

 تاریخ پیدایش بزه‌دیده‌شناسی علمی به سال ۱۹۸۴ میلادی برمی‌گردد که نخستین بار توسط هانس فون هنتینگ بزه‌دیده به‌عنوان یک وضعیت پیش‌جنایی مورد مطالعه قرار گرفت و بر شخصیت و نقش وی در تعامل و رابطه او با بزهکار به عنوان عامل اصلی جرم تاکید دارد‌. حال می‌طلبد قانون‌گذار ایران لوایح قضایی متناسب در زمینه کاهش و رفع مسئولیت کیفری بزهکار تهیه نماید البته این حمایت به‌معنای چشم‌پوشی از مسئولیت بزهکار نیست بلکه در این راه توجه به اوضاع و احوال وقوع جرم به‌ویژه تقصیر بزه‌دیده اقتضاء می‌کند که وی را مشمول چنین تخلفی به‌معنای عام قرار دهیم.

کتاب تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در مباحث کیفری علم حقوق پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری

بی احتیاطی: زمانی فرد مرتکب بی‌احتیاطی یا به عبارت دیگر تقصیر شده که برخلاف تکالیفی که برعهده دارد و پرهیز از آنها در شرایط وقوع حادثه لازم است عمل کند بنابراین بی احتیاطی انجام فعل است، فعلی که فاعل در شرایط وقوع حادثه باید از انجام آن پرهیز می کرد.

بی مبالاتی: زمانی فرد مرتکب بی مبالاتی یا تقصیر شده که کاری را که قانوناً و عرفاً در زمان وقوع حادثه باید انجام می داد ترک کند لذا بی مبالاتی ترک فعل است وغفلت و مسامحه واهمال از مصادیق ترک فعل است

عدم مهارت: درارتباط با مهارت باید توجه داشته باشیم کسی که انجام کاری را متعهد می گردد باید دارای دو ویژگی باشد:

الف) دارای توانایی جسمی به عبارت دیگر چالاکی و مهارت بدنی برای انجام کاری که متعهد انجام آن گردیده است.

ب) دارای توانایی روانی به عبارت دیگر داشتن علم و دانش برای انجام کاری که متعهد انجام آن گردیده است.

لذادرصورتیکه در انجام کاری که متعهد گردیده به علت نداشتن ویژگیهای بالا موجبات ایراد صدمه به کسی را فراهم آورد مسئول است

بنابراین هر کس در انجام دادن کاری که بر حسب تکلیف و یا به اختیار پذیرفته است باید دارای دانش انجام کار مذکور و دارای مهارت در آن کار باشد.

عدم رعایت نظامات دولتی: درصورتیکه اشخاص از اجرای انواع قوانین، تصویب‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ و بخش‌نامه که نظامات دولتی نامیده شده و ملزم به رعایت آن هستند استنکاف ورزیده و همین استنکاف موجبات بروز حادثه برای شخصی را فراهم آورد مسئول خواهند بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان