دانلود و خرید کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض) مهدی جاودانه‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض) اثر مهدی جاودانه‌نیا

کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض)

کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض) نوشته مهدی جاودانه‌نیا است. این کتاب را انتشارات کنکاش منتشر کرده است.

درباره کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض) 

ماهی قرمز از نظر قدمت جزو قدیمی ترین ماهیانی است که بشر با آن مأنوس بوده است. در ایران این ماهی سمبل خوشبختی از عهد قدیم بر سر سفره هفت سین حضور دارد. منشأ این ماهی از چین بوده و از آنجا به سایرنقاط دنیا برده شده است. درفرانسه بیش از ۲ قرن و در ژاپن بیش از ۴ قرن است که معرفی شده است. امروزه با اصلاح نژاد و بهره‌گیری از یک سلسله تجارب ژنتیکی ماهی های بسیار زیبا و با ارزشی از آن‌ها به دست آمده است. این ماهی هم در آب مرداب، هم در حوض و هم در آکواریوم به خوبی می تواند زندگی نماید. این کتاب به شما کمک می‌کند اطلاعات کاملی درباره این ماهی داشته باشید. 

خواندن کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ماهی قرمز پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ماهی قرمز (ماهی حوض)

این طبقه بندی به اندازه های ماهی (طول توتال) بستگی دارد. معمولاً این اندازه ها به ترتیب زیر می باشند:

۴ تا ۷ سانتی متر _ ۷ تا ۱۲ سانتی متر _ ۱۲ تا ۱۶ سانتی متر _ ۱۶ تا ۲۰ سانتی متر _ ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر.

هرچه ماهی بزرگتر باشد کمیاب‌تر و قیمت آن نیز از کوچک‌ترها گران‌تراست.

۱_ ماهی کاراسین طلایی: که همان شکل متعارف ماهی حوض را دارا می باشد، فراوان تر ازدیگران بوده و قیمت ارزان تری دارد. انواع ماهی های این گروه درواقع ماهی اصلی قرمز را تشکیل می‌دهند.

۲ _ ماهی کومت: که به ماهی ستاره دنباله دار نیز معروف است و ریشه اصلی آن ژاپنی است و به زبان ژاپنی (شویون کین) نیز نامیده می شود. بدنش همان شکل ماهیان قرمز را دارد ولی باله‌هایش بلندتر است و رنگ‌های قرمز، قرمز روشن، سفید و سفید پنبه ای و غیره دیده می شود. این یک نوع ماهی زیبایی است و باقیمت مناسبی که دارد اشخاص مبتدی و تازه کار می‌توانند آن را به راحتی پرورش داده و تکثیر نمایند.

۳ _ ماهی واکن: تمام باله هایش شبیه ماهی قرمز می باشد ولی باله دمی آن دارای سه یا چهار لب است. درفارسی به ماهی قرمز سه دم معروف است و در بین گله های ماهی قرمز به خصوص در کاشان یافت می شود.

۴ _ ماهی واتونه: شبیه ماهی واکن می باشد ولی بدنش جمع و جورتر و گردتر است. باله دمیش دارای لب های بزرگ‌تر ودرازتری است. به نظر می رسد که این ماهی حد واسطی بین واکن و ماهی دم چادری باشد.

۵ _ ماهی کینرانسکی: بدنش شبیه ماهی قرمز بوده و باله های سینه ای شکمی و مخرجی آن نیز مانند ماهی قرمز می باشد ولی باله پشتی ندارد و باله دمی آن سه یا چهار لب دارد. این‌ماهی درواقع یک واکن بدون باله پشتی است.

۶ _ ماهی تخم مرغی شکل: که بدون باله پشتی و بدنی تخم‌مرغی شکل و دم های چهارلبی مشخص می شوند. ماهی های با ارزشی هستند که اغلب حرفه ای ها نسبت به پرورش آن اقدام می نمایند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

حجم

۲۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان