دانلود و خرید کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی الگزاندر کالکر ترجمه سیدشایان ذوالفقاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی اثر الگزاندر کالکر

کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی

معرفی کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی

کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی نوشته الگزاندر کالکر است و با ترجمه سیدشایان ذوالفقاری در انتشارات کنکاش منتشر شده است.

درباره کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی

این کتاب مجموعه‌ایست مختصر که عمق مفهوم مهندسی مدیریت مراقبت‌های بهداشتی را نشان می‌دهد که دامنه آن برای عملیات‌های بیمارستان و درمانگاه است. قدرت تصمیم‌گیری پیشگویانه و تحلیلی روش‌های مهندسی مدیریت به‌طور سیستماتیک با مدیریت سنتی به‌وسیله کاربرد هر دو آن‌ها در ارزیابی ۲۶ مسئله مدیریت عملیاتی واقعی اقتباس‌شده از بیمارستان و درمانگاه، مقایسه شده است.

در کتاب حاضر هدف اصلی بیان و ارائه روش‌های مدیریتی مبتنی بر رویکردهای مهندسی است. روش‌های تصمیم‌گیری در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ممکن است گهگاهی به صورت سنتی انجام گیرند. روش‌های مدیریتی نامناسب در سیستم‌های مراقبت بهداشتی موجب عدم بهره‌وری، عدم هماهنگی بخش‌های مختلف و همچنین خسارات جانی و مالی می‌شوند. فصل اول کتاب خلاصه‌ای از کتاب را ارائه می‌دهد. فصل دوم به مسائل عرضه و تقاضا و طریقه موازنه و هماهنگی آن‌ها با استفاده از رویکرد شبیه‌سازی رویداد گسسته و نظریه تحلیلی صف می‌پردازد. فصل سوم بهینه‌سازی خطی و احتمالی را با رویکرد تحقیق در عملیات در تمامی زمینه‌های سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی توضیح می‌دهد. فصل چهارم مسائل پیش‌بینی حجم بیماران را با استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها بررسی می‌کند. فصل پنجم از مباحث هوش تجاری و داده‌کاوی در زمینه‌های تحلیل پایگاه داده‌های چند متغیره و تحلیل خوشه‌ای سخن می‌گوید. و فصل ششم با استفاده از تئوری بازی توزیع عادلانه‌ای را ارائه می‌دهد. هر فصلی از این کتاب و شاید بهتر است گفته شود که هر بخشی از این کتاب شاخه‌ای بسیار گسترده و مفیدی است که می‌تواند در جهت بهبود شرایط سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی نقش بسزایی داشته باشد. همچنین می‌توان به این نتیجه رسید که ریاضیات کاربردی می‌تواند از طریق شهود، تجربه، نظریه‌ها و ... مفهوم‌ها را درک کند. مطالب بیان‌شده در این کتاب تخصصی است و دانش کافی در زمینه‌های مربوطه لازم است.

خواندن کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالب ارائه‌شده برای محققان رشته‌های مهندسی صنایع، ریاضی کاربردی، مدیریت و از همه مهم‌تر پزشکان و افراد دخیل در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی مفید و لازم است.

بخشی از کتاب مهندسی مدیریت مراقبت های بهداشتی

بااین‌وجود، بیشتر از ۴۰ سال است که صدها مقاله مجله‌ای و سخنرانی کنفرانسی قدرت و مزایای استفاده از مهندسی مدیریت در حوزه مراقبت‌های بهداشتی را نشان داده‌اند. بااین‌حال، بیشتر آن‌ها توسط محققان دانشگاه و یا مهندسان متخصص نوشته‌شده‌اند که به‌عنوان یک راهنما برای مدیران نوعی بیمارستان که مسئول تصمیم‌گیری‌های مدیریتی هستند، بسیار پیچیده است.

بنابراین فاصله زیادی بین مقالات منتشرشده با استفاده از مهندسی مدیریت در حوزه مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد ولی بااین‌حال تعدادی (هرچند کم) از نمونه‌های عملی و همچنین مقالات منتشرشده‌ای که با نمونه‌هایی برای مدیران بیمارستان‌ها، خاص و پیچیده در هضم آن‌هاست، ارائه‌شده است. شاید این فاصله (شکاف) یکی از دلایلی است که چرا هنوز تعداد زیادی از مدیران درک مبهمی از ارزش عملی روش‌های مهندسی مدیریت مراقبت‌های بهداشتی دارند. بسیاری از آن‌ها متوجه نیستند که چه فوایدی برای آن‌ها خواهد داشت.

هدف اصلی این کتاب کمک به بهبود این شکاف است. بنابراین، این کتاب برای مدیران درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی (مدیران بخش/درمانگاه، معاونان، مدیران ارشد، مدیران اجرایی، اعضای هیئت‌مدیره، و غیره) که دارای قدرت تصمیم‌گیری مدیریتی هستند، در نظر گرفته‌شده است. هم‌زمان، این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک کتاب مختصر از مسائل و پروژه‌ها کمکی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل مدیریت و اجرای مراقبت‌های بهداشتی و دانشجویانی که در رشته MBA درزمینهٔ مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارند، باشد.

این کتاب تمام جزئیات فن موردنیاز برای توسعه مدل‌های شبیه‌سازی، پیش‌بینی یا اجرای یک تجزیه‌وتحلیل آماری پیچیده را از پایگاه داده شامل نمی‌شود (این بخش جداگانه‌ای از تخصص حرفه‌ای، و موضوع کتاب‌های دیگر است). ترجیحاً، این کتاب به دنبال کمک به رهبری بیمارستان برای درک این‌ است که چرا روش‌های مدیریت سنتی اغلب نادرست، کوتاه‌مدت یا ناپایدار هستند؛ آیا روش کمی برای پاسخ دادن به یک مسئله خاص مدیریتی مناسب‌تر است؟ از یک تکنیک خاص چه انتظاری می‌توان داشت و ثبات و محدودیت‌های آن چیست؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان