دانلود و خرید کتاب در مسیر رشد سبز ریحانه تاجمیرریاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در مسیر رشد سبز اثر ریحانه تاجمیرریاحی

کتاب در مسیر رشد سبز

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در مسیر رشد سبز

کتاب در مسیر رشد سبز نوشتۀ ریحانه تاجمیرریاحی است. انتشارات کنکاش این کتاب را روانۀ بازار کرده است. کتاب می‌کوشد به پرسش «چگونه صنایع سبز به محیط‌زیست حیات دوباره می‌بخشند» پاسخ دهد.

درباره کتاب در مسیر رشد سبز

پس از انقلاب صنعتی، کرۀ زمین گرم و گرم‌تر شد. این گرما می‌تواند خسارت‌های زیادی بر زندگی موجودات مختلف وارد کند. از این رو است که حکومت‌ها و مشاغل همواره می‌کوشند تا همه چیز (از خانه‌ها و مشاغل گرفته تا خودرو‌ها و فرآیندهای تولید) را در زمینۀ انرژی، کاراتر و باصرفه‌تر کنند و به‌این‌وسیله انقلابی سبز را رقم بزنند.

ریحانه تاجمیرریاحی در کتاب در مسیر رشد سبز به این موضوع می‌پردازد.

خواندن کتاب در مسیر رشد سبز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران محیط‌زیست و علم زیست‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در مسیر رشد سبز

« «آیا کشوری مانند هند با وجود تعداد زیادی از مردمی که در فقر زندگی می‌کنند قادر به سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های پاک‌تر است؟» آیا کشوری مانند هند می‌تواند در تکنولوژی‌های پاک‌ سرمایه‌گذاری نکند؟ جواب واضح و روشن است. سرمایه‌گذاری در محصولات و خدمات پاک‌تر می‌تواند منجر به نوآوری و ایجاد مزیتِ رقابتی شود. انتقال به یک اقتصاد تکنولوژیک و پایدار بزرگترین فرصت اقتصادی است که ضمن کمک به مقابله با فقر گسترده، می‌تواند برای میلیون‌ها انسان حمل و نقل پایدار، خانه‌هایی با انرژی کارآمد، آب تمیز و منبع تغذیه پایدار را فراهم ‌کند.

کشور هند در آینده با افزایش تقاضا برای انرژی‌ مواجه می‌شود که تأمین چنین تقاضایی تنها از طریق افزایش کارایی انرژی در شرایط فعلی، میسر می‌شود. با توجه به رشد مصرف انرژی سالانه‌ی 3.2 درصدی در این کشور، برآورد می‌شود که مصرف انرژی‌های اولیه در هند تا سال 2030 تقریباً دو برابر ‌شود، که این مصرف ناپایدار است. در بخش‌هایی از هند مصرف انرژی بسیار کم است زیرا میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور در فقر شدید، بدون آب و انرژی زندگی می‌کنند. با کاهش تعداد هندی‌های فقر زده، احتمالاً میزان مصرف انرژی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. مأموریت ملی برای کارایی انرژی غنی شده در نظر دارد تا از طریق اقدامات و دستورالعمل‌های نظارتی میزان انتشار حدود 100 میلیون تن کربن در سال را مهار کرده و میزان مصرف انرژی را 5 درصد (در هر سال) کاهش دهد. که می‌تواند به میزان 183.5 میلیارد کیلووات‌ساعت در سال صرفه‌جویی کند. هند همچنین در زمینه‌ی ساخت و سازهای پایدار سرمایه‌گذاری کرده است. حکومت هند بخش‌هایی را که مستلزم توجه و تغییر بیشتری است مشخص کرده است: انرژی تجدیدپذیر، مدیریت پسماند، مدیریت آب و حمل‌ و نقل پایدار.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان