دانلود و خرید کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج محمدامین مدهوشی مزرعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج اثر محمدامین مدهوشی مزرعی

کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج

کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج نوشتهٔ محمدامین مدهوشی مزرعی است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج

این کتاب دربارهٔ حقیقت و کیفیت احرام در حج است. حَج یکی از مهم‌ترین فروع دین اسلام است که مسلمانان در دهه اول آخرین ماه قمری به مسجدالحرام در شهر مکه در عربستان سعودی رفته و مناسک خاص آن را به جا می‌آورند. هر مسلمان در صورت دارابودن شرایطی خاص (مستتطیع بتودن)، متکلف است حداقل یک بار در طول عمر خود آن را بجای آورد.

حج بر سه نوع تمتع، قران و افراد است. حج قران و افراد وظیفه ساکنان مکه است. در اسلام، حج بر کسی که دارای بلوغ، عقل، آزاد بودن و استطاعت مالی باشد واجب می‌شود.

مراد از حج، عازم شدن به سمت بیت‌الله الحرام به‌منظور به‌جاآوردن اعمال و عباداتی ویژه در زمان و مکان خاص است.

احرام به‌عنوان نخستین عمل از مناسک حج یا عمره به‌حساب میآید که با نیت کردن و گفتن تلبیه و پوشیدن لباس احرام تحقق پیدا می‌کند. این عمل، از جمله ارکان حج و عمره است. شخص محرم احکام خاصی دارد مانند اینکه انجام برخی از اعمال در مدت احرام، بر وی حرام میشود و... .

موضوع این کتاب پیرامون حقیقت و کیفیت احرام در حج است و ازآن جهت که هر عبادتی نیازمند کیفیت خاصی است در مورد ادله و احکام پیرامونی آن در روایات و بیان فقهاء توضحاتی ارائه می‌دهد. همچنین بیان دیدگاه‌های مختلف از فقهای امامیه و اهل عامه و مواردی هم ادلهٔ اختلاف آنها از مباحث محوری این کتاب خواهد بود.

خواندن کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که قصد زیارت خانهٔ خدا را دارند، مناسب است.

بخشی از کتاب حقیقت و کیفیت احرام در حج

بر پایه برخی روایات، احرام پیشینه‌ای به قدمت بنای کعبه و حج دارد. در حدیثی آمده که خداوند هیچ فرشته‌ای را به زمین نمی‌فرستد، مگر آن که او را به زیارت کعبه فرمان می‌دهند و آن فرشته از کنار عرش الهی احرام بسته، لبیک‌گویان به‌سوی کعبه فرود می‌آید. بر پایه حدیثی از امام صادق پس از توبه آدم جبرئیل احرام و تلبیه را به او آموخت و به وی فرمان داد تا برای اعمال حج غسل کند و احرام بندد. بنا بر روایتی دیگر، جبرئیل پیش از اعمال حج، چگونگی احرام را به حضرت ابراهیم و اسماعیل آموخت و پس از احرام بستن، شیوه حج‌گزاری را به آنان تعلیم داد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان