دانلود و خرید کتاب مرجع سنسورهای مدرن جیکوب فرادن ترجمه احمد ایزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرجع سنسورهای مدرن اثر جیکوب فرادن

کتاب مرجع سنسورهای مدرن

معرفی کتاب مرجع سنسورهای مدرن

کتاب مرجع سنسورهای مدرن نوشتهٔ جیکوب فرادن با ترجمهٔ احمد ایزدی و حسین ناجی در انتشارات گلسنج چاپ شده است. سنسور به دستگاهی گفته می‌شود که یک سیگنال یا تحریک خارجی را دریافت می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. این یک تعریف کلی و واضح در مورد سنسورها است که تقریباً همه‌چیز از چشم انسان گرفته تا ضامن یک اسلحه را شامل می‌شود. کتاب مرجع سنسورهای مدرن به تعریف انواع سنسورها، کارایی آن‌ها و تفاوت و شباهت‌هایشان می‌پردازد.

درباره کتاب مرجع سنسورهای مدرن

همگام با توسعه علوم و فناوری؛ دانش و فناوری سنسورها نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. حساسیت سنسورها بیشتر، ابعاد کوچکتر و قدرت انتخاب، بهتر شده و قیمت‌ها هم کاهش یافته است. با این وجود اصول اساسی طراحی سنسورها تغییر چندانی نداشته است.

در این کتاب طیف وسیع و متنوعی از سنسورها مورد بررسی قرار گرفته و طرز کار و عملکرد آنان تشریح شده است. به‌جای تمرکز بر روی تعداد محدودی سنسور و ارائه‌ توضیحات مشروح، سنسورهای متنوع و متعددی را با توضیحات لازم و مختصر، مبنای کار قرار داده است تا ایده‌های مورد نیاز برای طراحی‌های مختلف و کاربردهای گوناگون را برای علاقه‌مندان، فراهم سازد. هدف، نگاه جامع و به‌روز به اصول فیزیکی، طراحی و پیاده‌سازی سنسورهای مختلف، برای کاربردهای علمی، فنی و صنعتی است.

کتاب مرجع سنسورهای مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند دربارهٔ انواع سنسورها و عملکرد آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند، مناسب است.

بخشی از کتاب مرجع سنسورهای مدرن

باید بین عبارت سنسور و مبدل تفاوت قائل شد. در مبدل، انرژی از یک حالت به حالت دیگر تبدیل می‌شود درحالی که سنسورها هر نوع انرژی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌نمایند. نمونه‌ای یک مبدل، بلندگو است که سیگنال الکتریکی را به میدان مغناطیسی متغیر تبدیل می‌کند و در ادامه آن را به‌صورت امواج آکوستیکی درمی‌آورد. در این تبدیل هیچ گونه حس کردنی وجود ندارد.

از مبدل‌ها می‌توان به‌عنوان عملگرها در سیستم های مختلف استفاده کرد. یک عملگر درست برعکس سنسور عمل نموده و سیگنال الکتریکی را به انرژی غیرالکتریکی تبدیل می‌نماید. به‌عنوان مثال یک موتور الکتریکی، عملگری است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند.

یک مبدل می‌تواند بخشی از یک سنسور پیچیده باشد. شکل ۱-۲ یک سنسور شیمیایی را نشان می‌دهد که دارای یک بخش مبدل است و انرژی واکنش‌ شیمیایی را به گرما تبدیل می‌کند و در بخش دیگر یک سنسور پیل گرمایی است که گرما را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. ترکیب این دو بخش (مبدل و سنسور) یک سنسور بزرگتری را می سازد، دستگاهی که هنگام بروز هر واکنش شیمیایی، یک سیگنال الکتریکی در خروجی تولید می‌کند.

بطور کلی می‌توان گفت دو نوع سنسور وجود دارد: مستقیم و پیچیده. نوع مستقیم یک تحریک فیزیکی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند و یا یک سیگنال الکتریکی را با استفاده از اثر فیزیکی مناسب، تغییر می‌دهد. در حالی که سنسور پیچیده علاوه برآن، نیاز به یک یا چند مبدل انرژی دارد قبل از آن که سنسور مستقیم برای تولید خروجی الکتریکی به‌کاربرده شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان