دانلود و خرید کتاب وگان دیوانه باب تورس ترجمه مهدی نیکوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وگان دیوانه اثر باب تورس

کتاب وگان دیوانه

انتشارات:نشر سیتا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وگان دیوانه

کتاب وگان دیوانه نوشته باب تورس و جنا تورس است و با ترجمه مهدی نیکوئی در نشر سیتا منتشر شده است. 

درباره کتاب وگان دیوانه

کتابی که پیش‌رو دارید، به قلم زوجی وگان نوشته شده که هر دو استاد دانشگاه هستند و سال‌ها در زمینه وگانیسم و حقوق حیوانات به پژوهش، تدریس و نگارش مشغول بوده‌اند. پیش از این نیز کتابی با عنوان اقتصاد سیاسی حقوق حیوانات از باب تورس در ایران منتشر شده است. نویسندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند رویه‌ای میانه‌رو، کاربردی و عملگرا در پیش بگیرند و با شوخ‌طبعی و شوخی‌هایی که گاهی خودشان آنها را بی‌مزه می‌نامند، بر جذابیت متن بیفزایند. 

خواندن کتاب وگان دیوانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به گیاه‌خواری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب وگان دیوانه

احتمالت تا الان برایتان روشن شده است، اما محض تاکید باید بگویم که ما به اندازه بقیه حیواناتمان عاشق امی هستیم؛ به همان اندازه‌ای که مول، سگ لابرادور احمق، پرهیجان و بازیگوش چمن‌خوارمان را دوست داریم و به همان اندازه که گربه بیش از حد بزرگ ۸ کیلویی‌مان به نام میچی یا دو توله‌گربه‌مان با نام‌های اسپایک و تاکو (که برادر هستند) مورد محبت ما هستند. خانواده غیرآدمی کوچک ما که زمان بسیاری را با آنها می‌گذرانیم، بی‌قید و شرط و مورد عشق بودن را به چیزهای بسیاری درباره عشق ورزیدن ما آموخته است. آن‌ها همچنین چیزهای زیادی درباره انسان نبودن به ما یاد داده‌اند و کمک‌مان کرده‌اند تا غرور و نخوتی که در گذشته بر روابط ما با حیوان‌ها سایه افکنده بود، کنار بگذاریم. در سال‌هایی که افتخار داشته‌ایم که زندگی خود را با اعضای غیرآدمی خانواده به اشتراک بگذاریم، فهمیده‌ایم که آنها هم دست‌کم مانند هر انسانی، شخصیتی منحصربه‌فرد دارند. مدت‌ها است که دیگر آنها را به عنوان «فقط یک حیوان» نگاه نمی‌کنیم و در عوض مهارت‌ها و ویژگی‌های متفاوت آنها با ما انسان‌ها را می‌بینیم. قدردانی ما از خانواده حیوانی‌مان به معنای قدردانی کامل این تفاوت‌ها است. زمانی که ما به سمت این آگاهی درباره حیوانات هم‌زیست خود رسیدیم، به تدریج درباره رفتارمان با سایر حیوانات نیز با دقت و انتقاد فکر کردیم؛ به ویژه آنهایی که هر روز و بدون نیاز می‌کشتیم تا فقط به عنوان غذا در بشقابمان باشند. منطق و احساس زیادی لازم نبود تا به این فکر بیفتیم که شاید این چندین میلیارد حیوانی را هم که می‌کشیم، خواهان مصاحبت و آزادی مشابهی با سگ‌ها و گربه‌هایی هستند که زندگیمان را با آن‌ها شریک شده بودیم. باب که یکی از مدارک لیسانس خود را در رشته علوم کشاورزی دریافت کرده بود، می‌دانست که گاوها، خوک‌ها و مرغ‌ها به نام خود پاسخ می‌دهند، «نگهبان‌های» خود می‌شناسند و زمانی که آنها به دیدارشان می‌آیند، ذوق زده می‌شوند. 

نظرات کاربران

سپیده
۱۴۰۲/۰۷/۱۲

یکی از بهترین کتابهایی که راجع به پاک گیاهخواری خواندم، این کتاب زبان تند و شوخی داره که با ترجمهٔ درستی که دارد هیچکدام را از دست نمی دهیم، کسانی را مخاطب قرار می دهند که راجع به پاک گیاهخواری

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان