دانلود و خرید کتاب پاره فرایندها HRM عباس بارونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاره فرایندها HRM اثر عباس بارونی

کتاب پاره فرایندها HRM

معرفی کتاب پاره فرایندها HRM

کتاب پاره فرایندها HRM نوشتۀ عباس بارونی است. انتشارات هلیله این کتاب را روانۀ بازار کرده است. در این کتاب می آموزیم چگونه منابع انسانی را شناخته، مدیریت و ارزیابی کنیم.

درباره کتاب پاره فرایندها HRM

کتاب پاره فرایندها HRM دربارۀ مدیریت و ارزیابی منابع انسانی است.

این موضوع اهمیت دارد زیرا انسان یک نوعِ اجتماعی است. از این رو، کار گروهی و تیمی و انتشار انرژی جمعی را به وفور نیاز دارد. این کار نیاز به اشتراکات مشخصی دارد و این نیاز به اشتراک، (گاه خودآگاهانه و گاه ناخودآگاهانه) است که انسان را وادار به برقراری ارتباط می‌کند. این ارتباطات اگر سازنده باشند، مطلوب خواهد بود و اگر مخرب باشد، نتیجه‌ای نامطلوب به بار خواهد آورد.

شرکت‌ها و سازمان‌ها یا حتی کسب و کارهای سنتی هم از این قاعده مستثنا نیستند. همۀ اینها بر محور پرگارِ ایجاد روابط قرار دارند. در ایجاد ثروت و خلق یک تجارت موفق نیاز به انسجام و روابط پایدار است و مدیریت این مورد به عهدۀ مدیر یک شرکت، کارمند یک سازمان و یا حتی فردی است که به‌تازگی کسب و کار خود را راه انداخته است.

خواندن کتاب پاره فرایندها HRM را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزۀ مدیریت و موفقیت در کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پاره فرایندها HRM

«در گام اول، کار به‌صورت اجمالی بررسی می‌گردد. کار یا کسب‌وکار به مواردی گفته می‌شود که نیازی به حضور فیزیکی فرد در محل کار نباشد (درآمد یا کار غیرمستقیم) چراکه کار‌های افراد توسط دیگران انجام می‌پذیرد که همان درآمد غیرمستقیم شخص می‌تواند باشد و این امر، بارزترین تفاوت بین کار و شغل است. اگر مجبور شوید خودتان در محل کار حاضر شوید، دیگر به آن کسب‌وکار گفته نمی‌شود؛ بلکه شغل و حرفه به حساب می‌آید. می‌توان برای کار دو خصوصیت اصیل را نام برد؛ اول آنکه تعریف مشخصی دارد و دوم خصوصیتی همچون انجام‌شدنی، قابل اندازه‌گیری و امتیازدهی است. شاید در منظر عام تعریف کار و شغل شبیه یکدیگر باشند؛ اما این ذهنیت شما را به اشتباه نیندازد.

به زبان ساده، وقتی شما می‌خواهید یک هفته به تفریح بروید، باید از حقوق خود هزینه کنید و در این مدت هیچ منبع درآمدی ندارید؛ ولی وقتی کسب‌وکار به‌صورت مستقل از شما به کار خود ادامه دهد، آن‌گاه جریان پول قطع نمی‌شود و درآمد همچنان ادامه دارد و درحالی‌که شما از سفرتان لذت می‌برید، کسب‌وکارتان همه هزینه‌های شما را می‌پردازد. کسب‌وکار به اموری گفته می‌شود که حضور فیزیکی شما در محل لازم نباشد و آن کسب‌وکار به وسیله دیگران اداره شود. اگر در کسب‌وکار حضور شما لازم و ضروری باشد، دیگر به آن کسب‌وکار گفته نمی‌شود؛ بلکه شغل و حرفه محسوب می‌شود.

شغل می‌تواند تنها به معنی داشتن فعالیت برای رفع نیازهای مالی باشد؛ اما حرفه به معنی انجام کار، کسب تجربه و دانش در جهت پیشرفت و ارتقای مهارت‌ها است. حرفه یا شغل به معنی کسب‌کردن دانش و تجربه در یک حوزه کاری خاص است. این ضرب‌المثل را شنیدید که می‌گویند فلانی از این شاخه به آن شاخه می‌پرد؛ در واقع یعنی مرتب حرفه و شغل خود را عوض می‌کند.

تفاوت دیگر، ماهیت آنان است. تصور کنید زندگی یک بازی کامپیوتری است. شما زمانی که تعهد به بازی می‌دهید، به معنی حرفه شماست؛ اما شغل یک مرحله از این بازی حساب می‌شود. حرفه یعنی انجام کار، کسب تجربه و دانش در مسیر پیشرفت و ارتقاء مهارت است و شغل‌داشتن، فعالیت برای رفع نیاز مالی شماست. کار محمل شغل است و شغل محمل پست. یادمان باشد تصمیم‌هایی که امروز می‌گیریم، در فردای ما تأثیر ویژه‌ای دارد. زمان حال ما نتیجه گذشته ما است و آینده ما نتیجه اکنون ما است. همه حرکت‌های ما، فعالیت‌ها و کارهای داوطلبانه و کار‌های نیمه‌وقت، همانند بذری است که در مسیر اهدافمان می‌کاریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان