دانلود و خرید کتاب اخلاق در سیاست مهدی محمدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق در سیاست اثر مهدی محمدزاده

کتاب اخلاق در سیاست

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اخلاق در سیاست

کتاب اخلاق در سیاست؛ آموزه‌های اخلاق سیاسی در دیدگاه امام خمینی (ره) نوشتهٔ مهدی محمدزاده بنی طرفی است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اخلاق در سیاست

یکی از معضلات ریشه‌ای در حوزهٔ سیاست، اندیشهٔ جدایی اخلاق و دین از سیاست است و همین امر سبب شده است که اخلاق و سیاست را دو مقوله جدا از هم بدانند تا جایی که میدان سیاست را میدان دروغ و فریبکاری می‌دانند و این در حالی است که با عنایت به جامعیت اسلام، می‌توان نشان داد که اسلام در امر حکومت و سیاست دارای اصول اخلاقی مشخصی هست و اسلام معتقد است که سیاستمدار باید متخلق و پایبند به این اصول باشد و این مطلب در اندیشه‌های حضرت امام خمینی بسیار خوب بیان شده است که در این کتاب این اصول بیان شده است.

خواندن کتاب اخلاق در سیاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به محققان علوم سیاسی و علاقه‌مندان به بیانات امام خمینی (ره) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخلاق در سیاست

سیاست دو جنبه و چهره دارد: از سویی در پی تأمین اهداف و مقاصد شهروندان است و ابزاری قدرتمند برای برقراری نظم و رفاه عمومی و این چهرهٔ مثبت سیاست است و از سوی دیگر، وسیلهٔ رقابت، چالش و جنگ قدرت و ضربه‌زدن به حریف و گوی سبقت و قدرت را از او ربودن است و همین آن را هولناک جلوه می‌دهد.

در فرهنگ ما غالبا این چهرهٔ منفی سیاست بیشتر شناخته شده است و معمولا سیاست معادل و مساوی نیرنگ و فریب و به اصطلاح عامیانه پدر سوخته بازی به شمار می‌آید. تاریخ هم سرشار از این رویکرد به سیاست است. نادرشاه فقط بر اثر سوءظن پسر خود را کشت و شیرویه برای کسب قدرت پدرش خسرو پرویز را به قتل رساند. پس از آنکه شیرویه که خود زندانی پدرش بود به کمک سپاهیان از زندان آزاد می‌گردد پدرش را اول زندانی و سپس با اجیرکیردن کسی او را به قتل می‌رساند و برای محکم کاری پانزده فرزند دیگر خسرو پرویز که زندانی هستند را نیز سلاخی می‌کند. شیرویه نیز از کیفر این پدرکشی بی نصیب نماند و خود به دست دیگران به قتل رسید.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۸۹۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان