دانلود و خرید کتاب تفسیر آسان CBC سیدمحسن رضوی

معرفی کتاب تفسیر آسان CBC

کتاب الکترونیکی «تفسیر آسان CBC» نوشتهٔ سیدمحسن رضوی و حمیدرضا فلاح ابدی و ژانت سروش و فرزانه کرمی تنها در انتشارات بشری چاپ شده است. به‌جرئت می‌توان گفت که شایع‌ترین آزمایش درخواستی از جانب پزشکان آزمایش CBC است و مهم‌تر از آن اطلاعات ضمیمه این برگه است که هر چه دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد از یک سو سرعت کار را افزایش داده و از سوی دیگر تعداد مراجعات و آزمایش‌ها اضافه بیمار را تعدیل می‌کند و حتی ممکن است با یک نوبت ویزیت بیمار و چند لحظه تأمل در آزمایش در دست او، بتوان نتیجه‌گیری کرد و تصمیم گرفت.

درباره کتاب تفسیر آسان CBC

پیشرفت فن آوری پزشکی و دسترسی روزافزون پزشکان به روش‌های تشخیصی نوین، لزوم ارتقای دانش و تحلیل یافته‌ها بیشتر می‌شود. وقتی از چند سی‌سی وزن یک بیمار صدها واحد اطلاعات روی کاغذ ماشین آزمایش‌کننده تایپ می‌شود، این سؤال مطرح است که چه کسی می‌تواند بین گفته‌های بیماران و یافته‌های بالینی و اطلاعات درج شده در برگه آزمایش ارتباط برقرار کند. در یک کلمه پاسخ این است «پزشک.» پزشک که با آموخته‌های سالیان دراز در دانشکده بعد از کسب علوم پایه وارد دروس بالینی شده و با مثلث بیمار، معاینه بالینی و آزمایش‌ها باید از مجموعه یافته‌ها به تحلیل صحیح برسد و با تشخیص درست به درمان بیمار بپردازد. هرکدام از اطلاعات این مثلث که فاقد کفایت لازم باشد در نتیجه نهایی که تصمیم پزشک است، تأثیر خواهد داشت.

کتاب تفسیر آسان CBC را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ گروه‌های پزشكی در حال تحصیل و بعد از فارغ‌التحصیلی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تفسیر آسان CBC

در اکثر آنالیزگرهای هماتولوژی نسل‌های جدیدتر از تکنولوژی‌های اپتیکی فلوسیتومتری با یا بدون رنگ‌آمیزی‌های سلولی - شیمیایی استفاده می‌شود تا انواع گوناگون سلول‌ها نظیر گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها تشخیص داده شوند. در آنالیزگرهای جدیدتر توانایی تعیین رتیکولوسیتها به عنوان بخشی از یک «شمارش سلول‌های خونی» نرمال وجود دارد که جهت تعیین رتیکولوسیتها از رنگ‌آمیزی RNA فلورسانس استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از این دستگاه‌ها می‌توان با استفاده از ویژگی‌های اپتیکی، تعداد گلبول‌های قرمز هسته‌دار را مشخص نمود. علاوه بر این، بسیاری از دستگاه‌های موجود به طور خودکار مستقیماً از لوله آزمایش نمونه‌گیری می‌کنند. برای انجام یک «شمارش سلول خونی کامل» مقادیر بسیار اندکی خون که از ۳۵ تا ۱۵۰ میکرولیتر متفاوت است، مورد نیاز می‌باشد. با استفاده از تکنولوژی فلوسیتومتری در برخی آنالیزگرها این توانایی وجود دارد که جمعیت‌های خاص سلول خونی را براساس بیان آنتی‌ژن تشخیص بدهند (نظیر سلول‌های بنیادی CD34 در خون محیطی). ترکیب داده‌ها براساس فلوسیتومتری یا رنگ‌آمیزی آنتی‌ژنی و ویژگی‌های پراکنش نور، دقت افتراق سلولی پنج جزئی را بهبود بخشیده و تعداد سلول‌های غیرقابل‌شناسایی را که نیازمند بررسی مجدد هستند، کاهش داده است. ABX ( Cell- Dyn Sapphire سیستم (Abbott آزمایشگاهی دستگاه‌های در (XL Pentra (و Sysmex) سری i ۲۰۰۰- XT و XE (از روش فلوسیتومتری بر پایه فلورسانس استفاده می‌شود. ترکیبات رنگی فلوروکروم در هر سیستم، اندکی با همدیگر متفاوت هستند که این امر به همراه خصوصیات پراکنش نور به تشخیص گلبول‌های سفید، گلبول‌های قرمز و پلاکت‌ها کمک می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان