دانلود و خرید کتاب هنر و رسانه های دیجیتال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر و رسانه های دیجیتال

کتاب هنر و رسانه های دیجیتال نوشتهٔ معصومه تقی‌زادگان و مسعود ناصری در موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری متن ( فرهنگستان هنر ) چاپ شده است. هنرهای رسانه‌‌ای دیجیتال شامل طیف گسترده‌‌ای از برنامه‌‌های کاربردی مانند بازی‌‌های رایانه‌‌ای ، محصولات چند رسانه‌‌ای، انیمیشن، گرافیک، ویدئو و ساخت فیلم‌‌‌های ویدئویی دیجیتال است. این گسترهٔ وسیع مطالعه را ضروری‌‌تر و البته دشوارتر می‌کند. در کتاب حاضر به برخی از پرسش‌ها، مفاهیم و نظریه‌های مربوط به هنرهای رسانه‌ محور و هنر دیجیتال پرداخته شده است.

درباره کتاب هنر و رسانه های دیجیتال

 مجموعه مقالات هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های دیجیتال شامل هشت مقالهٔ تألیفی و چهار مقالهٔ ترجمه شده است. عناوین مقالات تألیف شده عبارت‌ اند از:

واقعیت، ساخت واقعیت و حاد واقعیت در هنر رسانه‌ای دیجیتال نوشتهٔ معصومه تقی‌زادگان؛

 فرایند خلق اثر هنری و تولید معنا: فرهنگ دیداری آثار هنری دیجیتال نگارش مریم کهوند؛

 نظریۀ زیباشناختی اثر گشوده از امبرتو اکو و کاربست آن در دریافت هنر تعاملی نوشتهٔ احمد نادعلیان و عرفان قادری؛

 جهان تصویر: هم‌رسانی عکس و انباشت تصویر در شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام نوشتهٔ سارا ساسانی و محمدرضا مریدی؛

 فیلم: از مدیوم تا مدیا و آنسوتر نگارش مهرداد پور علم؛

 شرایط اجتماعی و تأثیرات وب 0. ۲ بر پیشرفت هنر اینترنتی نوشتهٔ زهرا رهبرنیا و فاطمه پالیزبان؛

 زیبایی‌شناسی محاسباتی در هنر معاصر نگارش میترا معنوی‌راد و ریحانه رفیع‌زاده اخویان ؛ و در نهایت مقاله نگاهی به «هنر پژوهش آمیخته» در رسانه‌های دیجیتال نگارش غلامرضا آذری.

 عناوین مقالات ترجمه شده عبارت‌اند از:

 مشارکت، باز رسانش، بریکولاژ: بررسی مؤلفه‌های اصلی فرهنگ دیجیتال و نیز مقدمه‌ای بر زیبایی‌شناسی اطلاعات ترجمۀ وحیدالله موسوی؛

 هنر تعاملی: تعاریف و خاستگاه‌ها ترجمۀ روناک رنجی؛ و در نهایت مقاله وضعیت در رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزارها ترجمۀ غلامرضا آذری.

کتاب هنر و رسانه های دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به هنر پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هنر و رسانه های دیجیتال

علم و هنر در سیر تاریخی خود رابطه‌‌ای نزدیک با یکدیگر داشته‌‌اند ، پل والری علم و هنر را ، علی‌رغم تقابل ، جدایی‌‌ناپذیر می‌‌داند . برخی در تلاش هستند با پرداختن به هنرمندان دانشمند (لئوناردو داوینچی ، آلبرشت دورر) یا دانشمندان هنرمند (نیکلاس کوپرنیک ، لویی پاستور) نزدیکی و رابطهٔ میان علم و هنر را نشان دهند، اما نگاهی تاریخی به هنر نشان می‌‌دهد که رابطهٔ میان هنر و علم از این نمونه‌‌ها فراتر بوده و پیشرفت تکنولوژیک در هر زمانی سبب تغییراتی در عرصهٔ هنر شده است . پیدایش و تکامل رایانه‌‌ها و بعد اینترنت هم چون آغازی بر تمامی حوزه‌‌های مطالعاتی زندگی انسان از جمله هنر بود . این تغییر سبب شد رابطهٔ میان هنر و رسانه تغییر کند و رسانه از یک جریان حاشیه‌‌ای برای تولید هنر به فضای غالب و عمومی برای تولید فرهنگی از جمله هنر تبدیل شود. در چنین فضایی مفاهیمی چون «هنر رایانه‌ای» ، «هنر تعاملی» و «هنر دیجیتال» شکل گرفتند که همگی در پی توضیح تغییرات رخ داده به واسطهٔ پیشرفت‌‌های تکنولوژیک در عرصهٔ هنر بودند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان