دانلود و خرید کتاب زندگانی چهارده خورشید ابراهیم سراوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگانی چهارده خورشید اثر ابراهیم سراوانی

کتاب زندگانی چهارده خورشید

معرفی کتاب زندگانی چهارده خورشید

کتاب «چهارده خورشید و یک آفتاب» یکی از مجموعه‌های است که به زندگی ائمه معصوم (ع) می‌پردازد و در شکلی فاخر و جذاب منتشر شده است. این مجموعه کتاب در ۱۴ مجلد جداگانه و در قالب ۱۰۰ داستان کوتاه به معرفی شخصیت و زندگانی هر یک از اهل‌بیت (ع) پرداخته است. طراحی جذاب و ساده و همچنین جنس متفاوت کاغذهای آن، آثاری شکیل و دل‌نشین را به‌جای گذاشته است.

درباره کتاب زندگانی چهارده خورشید

آنگاه که خورشید اسلام در سرزمین حجاز طلوع کرد شاید کمتر کسی در آن زمان تصور می‌کرد این دین تازه به‌زودی عالم‌گیر شود و نام پیامبر اسلامش در مناره‌های مساجد روزانه در کنار نام خدا برده شود. اما ازآنجایی‌که خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: ما این قرآن را نازل کردیم و خودمان هم آن را حفظ می‌کنیم و یا در سورة کوثر خداوند به پیامبرش وعده می‌دهد که هر کس به تو ابتر گفته خودش مقطوع‌النسل خواهد بود. خداوند به وعده‌اش وفا نمود و پیامبر خاتمش را بلند مقام و بلندآوازه کرد و از نسل و سلالة پاک او دوازده امام معصوم عالیة را برای ادامة راه پیامبر خاتم فرستاد تا زمین هیچ‌گاه خالی از حجت خدا نباشد.

در این مجموعه ادبی، منبع دینی و تاریخی هر داستان در پایان کتاب ذکر شده است به‌طوری‌که شما ۱۰۰ منبع برای ۱۰۰ داستان کوتاه مشاهده می‌کنید. برای خیلی از نوجوانان که از ۱۴ معصوم و امامان صلوات الله علیهم، فقط اسمشان و اینکه امام چندم هستند را می‌دانند، مطالعه سیره و زندگانی اهل‌بیت امری ضروری است. این مجموعه با جذابیت‌هایی که دارد در عین مختصر بودن می‌تواند به میزان حداقلی، این قشر از آینده‌سازان ایران اسلامی را با چهارده خورشید آشنا کنید.

خواندن کتاب زندگانی چهارده خورشید را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

باتوجه‌به اینکه نویسندگان کتاب‌ها متفاوت‌اند، همه آثار در یک سطح نمی‌باشد اما کمترین اثری که این مجموعه داشته معرفی کوتاه و جذاب زندگانی اهل‌بیت در قالب داستان و آن هم برای تمام سنین است.

بخش‌هایی از کتاب زندگانی چهارده خورشید

امانت

پیش از بعثت برای خدیجه که بعد به همسری‌اش در آمد یک سفر تجارتی به شام انجام داد. در آن سفر بیش‌ازپیش لیاقت، استعداد، امانت و درستکاری‌اش روشن شد. او در میان مردم آن‌چنان به‌درستی شهره شده بود که لقب محمدامین یافته بود. امانت‌ها را به او می‌سپردند. پس از بعثت نیز قریش با همه دشمنی ای که با او پیدا کردند، بازهم امانت‌های خود را به او می‌سپردند؛ از همین رو پس از هجرت به مدینه، حضرت علی را چند روزی بعد از خود باقی گذاشت که امانت‌ها را به صاحبان اصلی برساند.

مبارزه با ظلم

در دوران جاهلیت با گروهی که آنها نیز از ظلم و ستم رنج می‌بردند برای دفاع از مظلومان و مقاومت در برابر ستمگران هم پیمان شد. این پیمان در خانه عبدالله بن جدعان از شخصیت‌های مهم مکه بسته شد و به نام حلف‌الفضول نامیده شد. او بعدها در دوره رسالت از آن پیمان یاد می‌کرد و می‌گفت حاضر نیستم آن پیمان بشکند و اکنون نیز حاضرم در چنین پیمانی شرکت کنم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان