دانلود و خرید کتاب نگاهتو عوض کن! محمدحسین اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهتو عوض کن! اثر محمدحسین اسدی

کتاب نگاهتو عوض کن!

معرفی کتاب نگاهتو عوض کن!

کتاب نگاهتو عوض کن! با عنوان فرعی راهنمای عملی و کاربردی برای یافتن بهترین رشته تخصص پزشکی متناسب باشخصیت شما نوشتۀ محمدحسین اسدی است.

درباره کتاب نگاهتو عوض کن!

این کتاب به چهاربخش کلی تقسیم می‌شود. در فصل اول به سؤالات و معیارهای کلی انتخاب رشته رزیدنتی خواهیم پرداخت و با پاسخ به این سؤالات، ذهنیت شما درباره معیارهای انتخاب رشته صحیح شکل خواهد گرفت.

در فصل دوم این کتاب، با مهم‌ترین معیار انتخاب رشته رزیدنتی، یعنی شناخت شخصیت خود آشنا می‌شوید؛ اینکه چه نوع شخصیتی دارید، دقیقاً مشخص خواهد کرد چه رشته‌هایی مناسب شماست و با یافتن تیپ شخصیتی خود، متوجه می‌شوید در کدام‌یک از ۱۶ تیپ شخصیتی قرار دارید. به‌جرئت می‌توان گفت علت بسیاری از موارد انصراف از رزیدنتی، شناخت ناکافی از تیپ شخصیتی است؛ چون معمولاً همه ما اطلاعات کافی را در زمینه رشته‌های مختلف به دست می‌آوریم.

در فصل سوم در مورد تفکر صحیح و تصمیم‌گیری منطقی درباره رشته‌های مختلف بحث خواهیم کرد. کنارگذاشتن یا انتخاب یک‌رشته در فهرست نهایی انتخاب رشته رزیدنتی، معمولاً بر اساس نظریات دیگران، یا تجربه قبلی ماست؛ اما اینکه نظر دیگران یا افکار ما چقدر صحیح است و آیا بر اساس تفکرات مثبت، منفی، یا واقع‌نگر شکل‌گرفته یا نه جای بحث دارد. در فصل سوم شما می‌آموزید که چطور یک‌رشته را از همه جوانب بررسی کنید، حتی رشته‌هایی که به آنها فکر نمی‌کنید.

در فصل چهارم اطلاعات مربوط به همه رشته‌های تخصصی در زمینه کاری، درآمد، رزیدنتی و فلوشیپ و فوق‌تخصص‌ها آورده شده است تا بتوانید مقایسه‌ای سریع بین رشته‌های مختلف داشته باشید.

خواندن کتاب نگاهتو عوض کن! را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای انتخاب رشته صحیح در زمینه پزشکی می‌تواند کتابی مفید باشد.

بخش‌هایی از کتاب نگاهتو عوض کن!

همیشه آخرین افراد و آخرین نظرات، تأثیر بسیار زیادی در تصمیم‌گیری ما خواهند داشت و اصولاً در هر تصمیمی که می‌گیریم، قدرت آخرین‌ها بسیار بیشتر است. این قضیه به این دلیل است که حافظه ما مطالب قبل را کمتر به یاد می‌آورد و قدرت مقایسه کردن مؤثر را ندارد. در حقیقت با گذر زمان قدرت نظراتی که قبلاً شنیده‌ایم، کمتر شده و قدرت نظرات جدیدتر بیشتر می‌شود.

به‌عنوان‌مثال ممکن است شما هفته پیش با یکی از استادان قلب و عروق درباره انتخاب رشته خود گفت‌وگویی داشتید و راهنمایی‌هایی به شما کرده است و شما کاملاً به رشته قلب علاقه‌مند شده‌اید. پس از حدود یک هفته که با یکی از رزیدنت‌های چشم‌پزشکی بیمارستان فارابی صحبت می‌کنید، از مزایا و محاسن رشته چشم‌پزشکی برای شما خواهد گفت و از طرفی تمام معایب رشته قلب را در نظر شما بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. فکر می‌کنید دیگر آن علاقه قبلی را به رشته قلب خواهید داشت؟!

مسلماً نظر آخرین نفر در تصمیم شما تأثیر بسیار بیشتری داشته است. به همین دلیل است که تقریباً همه داوطلبان آزمون دستیاری دائماً در حال جابه‌جایی گزینه‌های موردعلاقه خود هستند و این قضیه حتی در مورد نفرات برتر آزمون دستیاری نیز صدق می‌کند؛ کسانی که هر رشته و هر دانشگاهی را که در اولین انتخاب خود وارد کنند، پذیرفته می‌شوند. پس سعی کنید در مشاوره‌ها و راهنمایی‌هایی که از افراد مختلف دریافت می‌کنید، تمام مزایا و معایب را در دفتری به تفکیک رشته وارد کنید تا پس از اینکه مشورت شما با دیگران به اتمام رسید، با مطالعه مجدد این دفتر تأثیر حرف آخرین نفر در تصمیم‌گیری شما کم‌رنگ‌تر شود و بتوانید انتخاب معقول‌تری انجام دهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۳۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان