دانلود و خرید کتاب پراگماتیسم در پسافهم مانیفست ها افسانه پلیس پایه (سپنتا)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پراگماتیسم در پسافهم مانیفست ها اثر افسانه پلیس پایه (سپنتا)

کتاب پراگماتیسم در پسافهم مانیفست ها

معرفی کتاب پراگماتیسم در پسافهم مانیفست ها

کتاب پراگماتیسم در پسا فهم مانیفست ها گزیده‌ای از گفتگوها و مقالات افسانه پلیس پایه (سپنتا) است که بین سال‌های نود‌و‌هفت تا هزار‌وچهارصد در روزنامه‌ها و مجلات به چاپ رسیده‌اند. به علاوه چند مطلب و گفت‌وگو که پیش از جایی منتشر نشده و اختصاصاً برای این کتاب تهیه شده‌اند نیز در این کتاب به چشم می‌خورد. برخی از افرادی که گفتگویشان در این کتاب آمده عبارتند از: مریم کاویانی؛ بازیگر _ ا.مجد؛ شاعر _ پروفسور بهزاد حسینی؛ روانشناس و موسس انستیتو فراآگاهی _ محمد عزیزی؛ ناشر سعید دوج؛ مترجم و...

این کتاب همچنین به مباحثی چون؛ معرفت شناسیِ خشونت، فرزندکُشی، ژنِ فقر، ژنِ بی‌هویتی جنسی، کودکان کار، فرا جنیست و... می‌پردازد.

درباره کتاب پراگماتیسم در پسا فهم مانیفست ها

در پسِ همهٔ مانیفست ها، تنها یک چیز می ماند: نابودیِ پراکسیس ها و پراگماتیسم. تمامِ نظریاتِ فلاسفه و روشنفکران بزرگ را که بدانیم، حتی اگر خودمان هم نظریه‌پرداز باشیم تا فاصلهٔ بین تئوری و عمل را از بین نبریم و به آنچه فرا‌گرفته‌ایم عمل نکنیم؛ هیچ چیز نمی دانیم! همهٔ حرف‌ها گفته شده و فایده‌ای حاصل نشده، تنها یک راه باقی مانده است: تجربه‌گرایی؛ هر آنچه می‌دانیم، با هر آنچه در اختیار داریم، حتی با دست خالی، با پای برهنه! تنها یک راه باقی مانده: آزمودنِ آموخته‌ها. تنها یک راه باقی مانده: هماهنگی بین فکر و عمل. تناقض بین آنچه بدان می‌اندیشیم و آنچه انجام می‌دهیم گردابی ساخته که فرو می‌کشد تمامِ نظریاتِ بزرگ را..! غرق می‌شویم در فردایی که دیروز است. نجات غریق؛ پراگماتیسم است. از اندیشه پسِ اندیشه دنیای بهتر و زندگی بهتر نمی‌سازیم! چه ساختن، اندیشه می‌خواهد اما ساختن؛ عمل! نه عملِ بی اندیشه و نه اندیشهٔ بی عمل ناجی نیست... نجات‌دهنده پراگماتیسم است در پسافهمِ مانیفست ها

درباره افسانه پلیس پایه (سپنتا)

افسانه پلیس پایه با تخلص: الف.سپنتا نویسنده، فیلمنامه‌نویس، شاعر، روزنامه نگار و پژوهشگر اجتماعی و هنر است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال هشتاد‌و‌هشت با چاپ کتاب (گروهان سوم) شروع کرد و پس از آن به ترتیب مجموعه داستان‌های (نرگس) و ( کیانوش) را به انتشار رساند. چاپ دوم (نرگس) نیز با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. پس از آن مجموعه شعر (در رثای هستی) که چاپ دوم آن پاییز هزارو چهارصد وارد بازار شد را منتشر کرد. کتاب (پراگماتیسم در پسا فهم مانیفست ها) گزیده‌ای از گفت‌وگوها و مقالاتش در مطبوعات است که توسط نشر کتابخانه دانش به چاپ رسیده است. ا.سپنتا فیلمنامه بلند سینمایی (خون زدگی) را نیز در سال نود‌و‌نه منتشر کرد. مجموعه شعر (زندگی شاید همین باشد) دومین دفتر شعر او است که در دست چاپ است. افسانه پلیس پایه پژوهش‌های زیادی پیرامون موضوعاتی چون: اعتیاد در میان جوانان، دختران فرار، ریشه شناسی جرایم جنایی زنان، تبعات جنگ ها، تبعات انقلاب ها، علل جامعه شناختیِ جرایمِ زنان و ... داشته است. 

وی هنرآموختهٔ موسسات آزاد در رشته‌های: فیلمنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، اقتباس ادبی، سبک‌های سینمایی، عکاسی، کارگردانی، بازیگری تئاتر، بازیگری مقابل دوربین، نمایشنامه‌نویسی و... است.

برخی از اساتید او: امیرحجت صفرلی. سیروس الوند. عباس رثایی. هاله جلالی. مرحوم کمال علوی

کتاب پراگماتیسم در پسا فهم مانیفست ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام علاقه‌مندانِ آثار افسانه پلیس پایه (سپنتا) و علاقه مندان به مباحث هنری، اجتماعی، روانشناسی، نخبه پروری، ادبیات و سینما پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب پراگماتیسم در پسا فهم مانیفست ها

تعیین آرزو و هدف برای کودک، تصمیم‌گیری جای او، تحمیل عقاید و باورها، تخلیۀ عقده‌ها به‌وسیلۀ تنبیه جسمی یا کلامی، احساس مالکیت و شیء پنداری فرزند، استفاده ابزاری از کودک، آسیب‌های روانی و جسمی و ... از مصادیق بارز فرزند آزاری و فرزندکشی هستند. به‌طورکلی هرگونه آسیب به کودک که حقوق انسانی او را به‌صورت آشکار و پنهان پایمال کند و او را از حقِ زیست سالم محروم نماید نوعی از فرزندکشی است. در راستای احترام به حقوق کودکان و حفظ امنیت جسمی و روانی آنها ایجاد قوانین و سازمان حمایت از حقوق کودکان می‌تواند بسیار مفید واقع شود. همچنین ایجاد قانون اجباری تأیید صلاحیت روانی والدین پیش از پدر و مادر شدن بسیار کارآمد خواهد بود. در صورت عدم آمادگی برای فرزندآوری برگزاری کلاس‌های آموزشی و درمانی برای آن‌ها از وقوع جرم و پایمال شدن حقوق کودکان پیشگیری می‌کند. در کشورهای پیشرفته افراد ۱۰ سال پیش از پدر و مادر شدن شروع به مطالعۀ کتاب‌های مرتبط با تربیت فرزند می‌کنند؛ و چگونگیِ رفتار با فرزند در سنین و مراحلِ مختلف رشد را می‌آموزند.

نظرات کاربران

sara
۱۴۰۲/۰۸/۰۵

زیباست معانی نثر این کتاب ، جالب بود به دل میشینه

سوکراتس
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

این کتاب شعره!!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان