دانلود و خرید کتاب پشتیبانی تصمیم گیری در توسعه محصول مارسین رلیچ ترجمه رضا ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشتیبانی تصمیم گیری در توسعه محصول اثر مارسین رلیچ

کتاب پشتیبانی تصمیم گیری در توسعه محصول

معرفی کتاب پشتیبانی تصمیم گیری در توسعه محصول

کتاب الکترونیکی «حمایت از تصمیم گیری برای توسعه محصولات» نوشتهٔ مارسین رلیچ با ترجمه رضا ابراهیمی و سیده زکیه السادات موسوی جم در انتشارات نمای علم چاپ شده است. از آنجا که‌‌ بسیاری از تلاش‌های تولید محصول بی‌فایده‌است، شرکت معمولاً همزمان چند محصول را توسعه می‌دهد تا شانس عرضه یک محصول موفق در بازار را افزایش دهد. در نتیجه، نیاز به ‌انتخاب پروژه‌های NPD با پتانسیل زیاد و مدیریت موثر آنها وجود دارد.

 روش‌های مختلفی برای ارزیابی ‌پتانسیل یک محصول جدید،‌ پذیرفتن معیارهای مالی و غیر‌مالی (به عنوان مثال ارزش فعلی خالص (NPV) و روش‌های امتیازدهی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش‌ها به تصمیم‌گیرندگان این امکان را می‌دهد تا اطلاعاتی درباره جذابیت مفاهیم محصول، امکان‌پذیر کردن رتبه‌بندی پروژه و شناسایی نمونه کارها بهینه NPD به دست آورند. این مطالعه با هدف بررسی این فرض انجام می‌شود که‌‌ برخی از تکنیک‌های کسب اطلاعات و تعیین یک مدل NPD ممکن است با موفقیت در انجام تجزیه و تحلیل وابستگی مولفه‌های تجاری و شبیه‌سازی اثرات اقتصادی تصمیمات مدیریتی استفاده شود. 

درباره کتاب حمایت از تصمیم گیری برای توسعه محصولات

این مونوگرافی شامل شش فصل است:

 فصل ۱ وضعیت هنر و چالش‌های توسعه محصول را ارائه می‌دهد. این فصل مربوط به توصیف توسعه محصول از نظر رویکرد سیستم، مراحل توسعه محصول و مدیریت نمونه کارها‌، از جمله روش‌های فعلی برای ارزیابی ‌پتانسیل یک محصول جدید و انتخاب نمونه کارها از پروژه‌های NPD . بررسی ادبیات اهمیت گسترش تحقیقات فعلی به سمت طراحی یک مدل NPD را در یک رویکرد اعلامی ‌نشان می‌دهد.

فصل ۲ مربوط به تدوین یک روش برای ساخت مدل NPD است که‌‌ نگاشت قابل اعتماد از مشکلات تصمیم‌گیری در توسعه محصول را تضمین می‌کند. مدل پیشنهادی به سه مشکل ارزیابی ‌پتانسیل محصول، انتخاب نمونه کارها و تخصیص منابع بین پروژه‌های در دست اجرا و جدید اختصاص یافته‌است.

فصل ۳ مربوط به طراحی روشی برای حل موثر مشکلات مرتبط با NPD است. روش پیشنهادی مبتنی بر استفاده ‌از برخی روش‌های برنامه‌‌ریزی محدودیت‌های هوش محاسباتی و بهبود حل مسئله ‌است.

فصل ۴ مبانی طراحی سیستم پشتیبانی تصمیم را از نظر رویکرد اعلامی‌ارائه می‌دهد. DSS پیشنهادی شامل تجزیه و تحلیل وابستگی بین متغیرهای ورودی و خروجی، پیش‌بینی یک متغیر‌خروجی (به عنوان مثال هزینهNPD)‌، انتخاب نمونه کارها از پروژه‌های NPD و تخصیص بهینه منابع برای نمونه کارهای پروژه‌است. فصل ۴ همچنین کاربرد روش پیشنهادی را در شرکت‌های پروژه گرا تأیید می‌کند.

فصل ۵ پیامدهای مدیریتی را برای پیاده‌سازی رویکرد اعلامی‌و تکنیک‌های CI در شرکت‌های پروژه محور ارائه می‌دهد. این فصل با هدف ارائه مزایا و محدودیت‌های روش پیشنهادی در زمینه روش NPV که‌‌ به طور گسترده‌استفاده می‌شود، ارائه شده‌است. نمونه‌های ارائه شده سناریوی سنتی و تحلیل حساسیت را با روش پیشنهادی مقایسه می‌کنند.

در فصل ۶ خلاصه‌ای از یافته‌های اصلی این تک نگاشته شده‌است. 

کتاب حمایت از تصمیم گیری برای توسعه محصولات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتب مدیریت کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حمایت از تصمیم گیری برای توسعه محصولات

قسمت‌های ذکر شده رویکرد سیستم‌ها ممکن است با استفاده ‌از متغیرها و محدودیت‌ها توصیف شود. شکل 1.3 روش سیستم را برای حل مشکل انتخاب نمونه کارها از پروژه‌های NPD با بیشترین پتانسیل ارائه می‌دهد. بازخورد بین خروجی و ورودی سیستم را می‌توان استفاده ‌از تجربیات گذشته برای بهبود توسعه محصول جدید دانست. اندازه‌گیری نتایج و مقایسه آنها با پیش‌بینی‌ها از قابلیت‌های یادگیری سیستم پشتیبانی می‌کند. رویکرد سیستم برای حل مسئله را می‌توان به مراحل زیر تقسیم کرد: مسئله فرمول‌سازی، تجزیه و تحلیل و پیوند (سنتز).

در مرحله اول، هدف مسئله ، متغیرها و محدودیت‌ها در اصطلاحات ‌پذیرفته شده توسط شرکت کنندگان پروژه تعریف می‌شوند. مرحله تجزیه و تحلیل شامل شناسایی گزینه‌های احتمالی برای حل مسئله ‌است. به نوبه خود، مرحله سنتز مربوط به دستیابی ‌به هدف سیستم از طریق انتخاب بهترین راه حل است. رویکرد سیستم ارائه شده در شکل 1.3 به تصمیم‌گیرنده‌اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی در مورد مقادیر پیش‌بینی شده معیارهای انتخاب برای همه گزینه‌های متناسب با نیازها به دست آورد. هرچه نیازهای بیشتری در نظر گرفته شود، گزینه‌های بیشتری تولید می‌شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان