دانلود و خرید کتاب نواندیشی برای هزاره نوین ریچارد اسلاتر ترجمه عقیل ملکی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نواندیشی برای هزاره نوین

کتاب نواندیشی برای هزاره نوین نوشتهٔ ریچارد اسلاتر شامل مفاهیم، روش‌ها و ایده‌های آینده‌پژوهی است که در انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی به چاپ رسیده است. ترجمهٔ اثر را عقیل ملکی‌فر و سیداحمد ابراهیمی و وحید وحیدی مطلق به عهده داشته‌اند.

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را به عنوان یک نهاد اندیشه ورز با هدف پیشتیبانی از نیروهای مسلح در زمینه علوم نرم آغاز کرده و طی سال‌ها فعالیت خود، همواره ترویج‌گر مفاهیم نو و بدیع در این زمینه بوده است.

این موسسه به عنوان نهادی پیشرو، فرصت آفرین و نوآور در توسعه اندیشه و مبانی نظری و کاربردی علوم دفاعی، معرفی و ترویج مفاهیم جدیدی را در کارنامه خود دارد که امروزه در سطح جامعه علمی کشور نیز بسط پیدا کرده و حتی منشاء شکل‌گیری رشته‌های دانشگاهی شده‌اند. این موسسه، بر اساس بند ۱۰ ماده ۵ اساسنامه خود، مکلف به انتشار مقالات، نشریات و کتب علمی و فنی در راستای تامین نیاز نیروهای مسلح می‌باشد؛ در کنار این موضوع در تلاش است تا با انتشار عمومی آثار تولیدی، ضمن اشتراک داشته‌های دانشی خود با اندیشمندان، فرهیختگان و پژوهشگران کشور، از یاری آنان نیز برخوردار شود. امید است که این اقدام منجر به رشد و توسعه بیشتر در هر دو بخش دفاع و ملی کشور گردد. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در دهه اخیر بیشتر مورد توجه موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی بوده است می‌توان به آینده پژوهی، مدیریت دانش، فرماندهی و کنترل، فناوری اطلاعات و فضای سایبر، مدیریت علم، فناوری و نوآوری، علوم شناختی، کیفیت و استاندارد اشاره نمود.

درباره کتاب نواندیشی برای هزاره نوین

کتاب حاضر، یکی از نخستین کتاب‌هایی است که با هدف ارائهٔ مفاهیم، ایده‌ها و روش‌های آینده‌پژوهی نگاشته شده است و می‌کوشد تا ادبیات غنی آینده‌پژوهی را به‌طور گسترده در اختیار علاقمندان قرار دهد. گرچه بسیاری از مردم هنوز دانش آینده‌پژوهی را با اشعار نوسترآداموس و پیشگویی‌های قرون وسطایی مترادف می‌دانند؛ اما در خلال سال‌های پایانی قرن بیستم، رشته‌ٔ تحقیقاتی جدیدی به آهستگی رشد نمود. هر چند دانش آینده‌پژوهی برای کسب منافع نظامی و تجاری تکامل یافت، اما این قبیل کاربردهای ابزاری به هیچ وجه نمی‌توانست محرک اصلی آینده‌پژوهان باشد. از دهه‌ی ١٩٦٠ به بعد، تعداد فزایندهای از دانشمندان، محققان و نوآوران علوم اجتماعی از شاخه‌های متعدد، توجه خود را به رشته آینده‌پژوهی معطوف کردند. اصولاً، غایت این رشته، شناسایی و درک آیندهای مطلوب برای انسان‌ها و یافتن راه‌های تحقق آن است. این کتاب، به منزله‌ٔ نوک یک کوه یخ بسیار بزرگ است که مفاهیم دانش آینده‌پژوهی را به زبان ساده بیان می‌کند. 

کتاب نواندیشی برای هزاره نوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در مباحث آینده‌پژوهی پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان