دانلود و خرید کتاب زبان شناسی پیکره ای در عمل ویلیام جی. کرافورد ترجمه محسن نوبخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان شناسی پیکره ای در عمل اثر ویلیام جی. کرافورد

کتاب زبان شناسی پیکره ای در عمل

معرفی کتاب زبان شناسی پیکره ای در عمل

کتاب الکترونیکی «زبان شناسی پیکره ای در عمل» نوشتهٔ ویلیام جی. کرافورد و انکیو سزومی با ترجمه محسن نوبخت در انتشارات سمت به چاپ رسیده است. هدف اصلی کتاب حاضر آموزش عمـلی و گام‌به‌گامِ زبان‏‌شناسی پیکره‏‌ای به مخاطب است تا جایی که بتواند با تکیه بر این آموخته‌‏ها دست به پژوهش‌‏های پیکره‌‏ای پیشرفته‌‏تری بزند.

درباره کتاب زبان شناسی پیکره ای در عمل

پیکره عبارت است از حجم وسیعی از متون گفتاری و نوشتاری که نماینده کاربرد واقعی و طبیعی زبان است. زبان‌‏شناسی پیکره‌‏ای در پی فهم این موضوع است که افراد چگونه از زبان در بافت‌‏های گوناگون استفاده می‌‏کنند. بنابراین، در این رویکرد، برای رسیدن به درکی از نحوه کاربرد زبان در بافت‌‏های مختلف، حجم وسیعی از متون، به نام پیکره، با استفاده از رایانه تحلیل می‌‏شود. نتیجه چنین تحلیلی رسیدن به مجموعه‌‏ای از الگوهای زبانیِ تکرارشونده با بسامد آماری مشخص در پیکره است که می‏‌تواند توضیحی درباره کاربردهای زبانی به دست دهد. 

محتوای این کتاب در سه بخش (مشتمل بر نُه فصل) سامان یافته ‏است: در بخش نخست، مفهوم پیکره و زبان‌‏شناسی پیکره‌‏ای و تحلیل مبتنی بر سیاق، به منظور تفسیر یافته‌‏های پیکره‌‏ای، معرفی می‏شود. بخش دوم بـر نحوه استفاده از پیکره‌‏های موجود، ابزارهای جست‏وجو و واحدهای زبانی تأکید دارد و با معرفی دوازده پروژه مختلف (پروژه‏های اسم‌‏محور و عبارت‌‏محور)، مبانی کار با پیکره‌‏ها، تفسیر داده‌‏ها و یافته‌‏های پژوهش را نشان می‌دهد. بخش سوم مراحل ساخت پیکره، بررسی شیوه‏‌های آماری در تفسیر داده‌‏ها، مراحل نگارش و ارائه تحقیق را توضیح می‌‏دهد و در فصل پایانی، بسیاری از مسائل جاری و مطرح در تحقیقات زبان‌‏شناسی پیکره‏‌ای بحث می‌‏شود.

کتاب زبان شناسی پیکره ای در عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان زبان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه